de 2e les - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu de 2e les - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

de 2e les

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

09 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

tjieuw Muskee, het was weer een volle dag. Gisteren had ik zo'n 3 uur aan mijn les voor vandaag gewerkt. Vanochtend al vroeg binnen en alles klaar gezet voor de les. Netjes overal kopietjes van gemaakt, 15 van alles....en wat denk je??? Komen er maar 5 leerlingen!! Iets later, toen de les dus al vol aan de gang was, kwamen er nog 3 aankakken. Ik moest dus mijn plan omgooien..snik..haha. Tja, dat kan gebeuren, maar ik vond het toch wel jammer. Ik weet niet precies wat de leerlingen hier verteld wordt als ze zich inschrijven voor deze lessen, maar volgens mij wordt ze niet verteld dat ze op tijd moeten komen. Ik had even een deja-vu van Indonesie. Daar kwamen de studenten ook te laat. Maar goed, ondanks dat was het een goede les. Weer veel geleerd en maandag ik heb ik les 3. Dat is ook een les van 40 minuten.
Laat ik het even over iets anders hebben, want dat gezeur over de cursus heb je onderhand wel gelezen. Hier in NY is het prachtig weer. Ik sta al iedere dag op met zon. Heerlijk!
Ik merk nu wel, omdat de uni meer in het zuiden van Manhatten ligt, dat het hier toch behoorlijk druk kan zijn met mensen. 's Ochtens komen we in grote getalen de metro uit. Moeten dan allemaal dezelfde richting op.De eerste halte van de meesten is een koffie tent. Moet...koffie...hebben...in....lijf....en 's middags met de lunch puilt hier alles uit van de mensen die iets gaan eten. Boterhammenzakjes kennen ze hier niet...hahaha. Mensen kopen hier wat af aan eten en drinken.
Aan het eind van de dag weer gezellig met z'n allen in de metro naar huis. Hutje mutje. De reis duurt maar 15 minuten,dus zo erg is het niet. Maar vanochtend stond er iemand net achter me die de hele tijd aan het smakken was. Kon zijn kauwgom niet met dichte mond eten. Toen kreeg ik toch wel even de kriebels. En zo'n persoon blijft dan in de metro en gaat er pas uit als jij er ook uit gaat..haha. Zitplaatsen moet je ook niet op rekenen in de spits. Maar ondanks dat is de metro hier een goed en zelfs schoon vervoersmiddel.
Goed, ik ga dadelijk met die fijne metro weer richting het noorden. Kan dan op mijn kamer gaan zitten en aan de volgende opdracht beginnen.

  • 10 Juli 2009 - 00:18

    Diana:

    Kan me helemaal voorstellen die drukte en krijg het al benauwd als ik het lees, Haha.
    Maar goed dat alles goed gaat met je cursus! Alleen het tekort aan leerlingen, je mag ze zeker niet op hun sodemieter geven!!! Hihi paar lekkere hollandse scheldwoorden tussendoor!
    Hier alles goed gaan vandaag auto proberen te regelen, van Simon en Selena. XXXX Diana

  • 10 Juli 2009 - 10:40

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Bedankt voor de kaart!!!
    Gezellig om zo alles te kunnen volgen.
    Moet niet aan die Metro denken, heb toch een beetje last van claustrofobie! Ha, ha.
    En geef ze eens flink op hun donder als ze te laat komen, dat is niks voor een van de Vrande.
    Liefs

  • 10 Juli 2009 - 19:30

    Tante Ger:

    Lieve Bien,
    Tje,zo snel al een kaart van jou.Dat was een verrassing.Leuk te lezen hoe het gaat.
    Heb nu de drie van Aline te logeren 1 nacht.En gaan zondag morgen naar duitsland en maandag avond naar Barend.
    Laar vogende week weer iets horen!!
    liefs tante Ger.

  • 11 Juli 2009 - 11:14

    Karin:

    Hi B,

    Leuke smakkers! Heerlijk. Ben ook altijd blij dat wij 's ochtends een ander schema draaien dan de NY-ers. Geen rij bij de koffie. Zondag 2 augustus kom ik ook voor 24 uur. Succes daar en geef ze op d'r flikker. Te laat komen niks voor ons. Kus Ka

  • 11 Juli 2009 - 15:08

    Anouk:

    Hey Sabine!

    Bas heeft me de link van deze site doorgestuurd. Erg leuk om te lezen waar je je mee bezighoudt in NYC! Weer een hele uitdaging lees ik. Super hoor! Ik ben zelf ook weleens op vakantie geweest in NY. Het is zo'n gave stad!!! Alles is zo groot, hectisch en gigantisch! Ik weet zeker dat je het daar naar je zin zult hebben! Geniet ervan en veel succes!

    Liefs Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 44152

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: