Heel hoog en heel blauw.. - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Heel hoog en heel blauw.. - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Heel hoog en heel blauw..

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

01 September 2009 | Verenigde Staten, Chicago

De laatste volle dag in Chicago zit er bijna op. Mijn hemel, wat heb ik veel gezien en gedaan. Ik weet niet hoeveel km's ik gelopen heb, maar het waren er genoeg.
Gisteren was een hele leuke dag. Ik was al op tijd bij de Sears tower. Dat was de hoogste toren ter wereld tot ergens in je jaren 90. Maar het is nog steeds heel hoog, vooral als je op de 103e verdieping in een glazen bak aan de zijkant van het gebouw naar beneden kijkt. Gelukkig heb ik geen hoogte vrees. Het uitzicht was zo gaaf. Het weer was ook heel goed en het was behoorlijk helder. Sears tower is overgenomen door een Engels bedrijf en die hebben het recht om de naam van de toren te veranderen. Dus nu heet het Willis tower. Maar ik denk dat de oude naam nog lang zal blijven bestaan.
Gisterenavond was voor mij heel speciaal. Ik was met een groep van het hostel naar een echte blues bar gegaan. Ik vond het zo ontzettend gaaf om live bands te horen. En ze speelde niet alleen maar blues, maar ook wat soul, dus er werd volop gedanst (ik ook). Ik kan je niet vertellen hoe het is om een echte blues gitarist aan het werk te zien. Ik denk dat hij wel ver in de 70 was, maar stem en gitaarspel waren beide super. Ik vind de blues heerlijke muziek, dus het was helemaal goed...haha.
Vandaag laat uit bed. Ik was er gisterenavond pas laat in.
Ik heb een architect cruise gedaan. Je gaat dan met de boot over de rivier een stuk door de stad en iemand vertelt je over de gebouwen die je ziet. Heel erg leuk en zeer interessant. Het duurde een uur. Lekker in de zon, windje erbij. Helemaal goed.
Morgen vertrek ik weer naar NY. Ik verblijf in Brooklyn bij een vriendin. Ik zal Karen ook nog een keer zien voordat ik naar London vlieg, maar dat lees je nog wel.

  • 02 September 2009 - 02:12

    Anna:

    man wat ben ik jaloers op je bien!! meid wat maak je allemaal geweldige dingen mee. zo'n bluesconcert, te gek gewoon. en al die architectuur, prachtig. en dan morgen weer naar NY alsof het niks is! heerlijk om je verslagen te lezen, ik wil alles horen hoor.

  • 02 September 2009 - 05:23

    Diana:

    Geweldig joh ja de bleus is tops op zo'n manier.
    Maar jij liever dan ik in zo'n lift, uitzicht is wel mooi .
    XXX wij

  • 02 September 2009 - 14:59

    Tante Marijke:

    Heb je beideverslagen in een keer gelezen, zaten in Groede Zeeland bij de kid's van Frans.
    Wat heb je toch een geweldige tijd, zou er zo bij willen zijn.
    Kreeg vandaag ook bericht van Papa, fijn dat het zo goed gaat!!!
    Liefs

  • 03 September 2009 - 12:43

    Karin:

    Hi B,

    Zo heb weer alles gelezen van afgelopen week! Chicago is leuk he. Wil ook nog wel wat adresjes van je, bijv die architect cruise. Ik wil ook weleens wat anders.
    Ik ga nog een weekje werken volgende week en dan VAKANTIE. Heerlijk. Heb voor 21 euro een ticket naar London. Dikke kus Ka

  • 04 September 2009 - 11:09

    Janiek:


    Hi Bien,

    Tering jantje !
    Ik weet dat ik niet moet vloeken maar wat is dat hoog zeg.
    Super gaaf, ik denk toch dat ik de neiging zou hebben om een parachute te dragen gewoon uit safety overweging.

    Dikke kus en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 44087

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: