De eerste les.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu De eerste les.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

De eerste les....

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De eerste les die ik mocht geven was gisteren. We mochten allemaal 20 minuten lesgeven. We zijn trouwens met zes studenten. De dag van te voren moesten we het lesplan maken en dat dus gebruiken in de les. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het heel leuk vond en de reacties waren over het algemeen goed. Ik vond het wel moeilijk om me aan de 20 minuten te houden, maar dat was meer omdat het vanaf het begin al verkeerd ging. Pat, de eerste student, ging al ver over de tijd heen. Maar goed, het was dus gelukt. Vandaag geef ik geen les, morgen weer wel en dan 40 minuten. Ik had gisteren het lesplan al gemaakt en dus kan ik het vandaag iets rustiger aan doen. Ik moet vandaag wel een student die in onze klas zit intervieuwen en dan moet zij voor mij een tekst schrijven. Met die gegevens moet ik dan een werkstuk schrijven over die student en wat 2 meest voorkomende fouten zijn die zij maakt. In ieder geval, een hoop werk en tijd voor iets anders heb ik nu echt niet. Omdat de dagen zo vol zitten ben ik aan het eind van de dag wel moe. Gisteren even heerlijk in Central Park gezeten met een ijsje. Mensen kijken en het hoofd een beetje proberen leeg te maken.
Als ik naar de uni loop kom ik langs Ground Zero. Iedere dag! Het is nog steeds een bouwplaats en ik moet zeggen dat ik de tekening van de nieuwe gebouwen helemaal niks vind..haha.
Hier natuurlijk ook veel te doen over Micheal Jackson. Je kunt de memorial t-shirts al kopen. Ik moet je zeggen dat ik niet veel meekrijg van het nieuws omdat ik geen tv heb.
Mijn metro rit duurt maar 15 minuten en dan ben ik al op de plaats van bestemming. Het is wel druk in de trein, maar daar wennen we wel aan. Ik ken het nog van Londen. Ik ga weer naar boven. Begin van dag 3 op de Celta cursus. : )

  • 08 Juli 2009 - 14:54

    Tante Marijke:

    Hoi Bien,

    Wat een indrukken allemaal, kan me voorstellen dat het vermoeiend is. Hoe is trouwens het weer?
    Liefs en knuffel

  • 08 Juli 2009 - 15:54

    Janiek:

    Hi Bien,

    Je zit dus al weer in en voor de schoolbanken.
    Aan het ritme raak je vrij snel gewend vind ik.
    Ik ben trouwens klaar met mijn studie.
    Had gisteren mijn eindexamen voor onderbrandmeester (bevelvoerder) en ben met een 8 gelaagd. Jiehaaa !
    De heren bij de brandweer moeten nu naar mij luisteren.
    Nu ga ik ze een lesje leren,.. haha..
    Lieverd leer ze, en geniet van alles wat je meemaakt.
    Dikke kus van ons allemaal, liefs Janiek

  • 08 Juli 2009 - 16:11

    Bas:

    Hey Bien,

    Goed om te horen dat het tot nu toe al bevalt!

    Suc6 van ons iig!

    Groetjes,
    Bas en Anouk

  • 08 Juli 2009 - 23:44

    Diana:

    Ik vind het zooooooooooo tof voor je en kan me goed voorstellen dat het pittig is, maar altijd anders als je ergens nieuw woont. Ja ook hier word (werd ) je doodgegooid met het M.J nieuws. Is nu wat minder want hij is begraven. Verder alles prima, gisteren brandhout gehaald. Onze kachel binnen is volop in gebruik s'avonds.XXX

  • 09 Juli 2009 - 08:14

    Tante Ger:

    Hoi Bien,

    Wat spannend weer!
    Nieuwe omgeving,werk en ritme.
    Fijn dat je het zo snel alweer oppakt.
    Hou je jezelf ook een beetje in de gaten.!!!!!
    liefs tante Ger.

  • 10 Juli 2009 - 07:09

    Deesje:

    Hey Sabientje,

    Leuk om weer je verhalen te lezen. Ik heb zo'n bewondering voor je dat je het allemaal maar doet zo in je eentje in den vreemde!! Het is trouwens ook overal hetzelfde met die studenten he, die komen en gaan wanneer het hun uitkomt, haha. Laat ze maar een poepie ruiken!

    Als Inge wat groter is gaan we ook naar de Big Apple, dus heel fijn om nu jouw indrukken te kunnen lezen, dat is toch anders dan de ervaringen van een doorsnee vakantieganger ;-)

    Nou, bientje geniet ze daarzo, buiten je werkuren want 3 maanden zijn zo voorbij hoor!

    groejtes,
    Joost, Desiree en Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 44138

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: