Maandag...een vrije dag...op de uni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Maandag...een vrije dag...op de uni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Maandag...een vrije dag...op de uni

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

20 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

En daar zit ik weer in de bieb van de uni. Ik moest mijn werkstuk typen en dan kom ik hier. Ik ben nu gelukkig klaar en kan dadelijk weer iets leuks gaan doen. Het is nog niet zo laat, pas 2 uur. Maar ik ga nu eens niet over de cursus vertellen, nee, ik ga vertellen over het leuke weekend dat ik had.
Zaterdag heb ik mijn nicht Karen eindelijk gezien. we hadden afgesproken in een deli shop. Wat een leuke vrouw. Ze is rond de 55 denk ik. Ze is heel spontaan en super aardig. Na de koffie hadden we besloten dat we de volgende dag om 12 uur op pad zouden gaan. En dat hebben we gedaan. We zijn eerst gaan eten in een restaurant bij Union Square. Ik begon met een champagne concktail..haha. Paddy, een vriend van Karen zou ook komen en toen hij er was gingen we dus eten. We zaten buiten op het terras. Het eten was heerlijk. Omdat ik natuulijk toch op een budget leef, zou ik nooit in zo'n restaurant gaan eten. Maar Karen had heel duidelijk gemaakt dat zij mij had uitgenodigd.
Na het eten zijn we door Soho en the Village gaan lopen. Twee zeer trendy buurten in NY. Nu weet ik ook waarom. Het was heel gezellig. Leuke winkeltjes en eettentjes. Het deed me aan Londen denken.
Paddy was na een tijd alweer weg, omdat een tante van hem op het vliegveld stond. Mooie gelegenheid om met Karen eens lekker te gaan shoppen. Nou ja, winkels kijken. Voor dat ik het wist was het al 6 uur 's avonds. Karen heeft een hond en die moest nog uitgelaten worden, dus toen hadden we besloten om de metro terug te nemen.
Na het afscheid ben ik naar mijn kamer gegaan. Ik was behoorlijk moe van al dat slenteren. Maar na een uur ging het weer en ben ik nog door onze buurt gaan wandelen. Anders zit ik ook maar op die kamer en daar is niet echt veel aan.
Omdat we dicht in de buurt van 5th Ave zitten, zitten we in de dure buurt. Dat kun je wel zien aan de dure auto's. Ik zit ook vlak bij Madison Ave. Een leuke, brede straat met mooie winkels. Een leuke straat om 's avonds door te lopen.
Ik ga naar buiten! Heb het weer gehad hier in de bieb. Ik ben hier morgen weer. Dan mag ik weer les geven.

  • 20 Juli 2009 - 19:39

    Janiek:

    Hi Bien,

    inderdaad leuk om te lezen over je gezellige weekend.
    Ik begon al medelijden met je te krijgen dat je niet veel anders zag en beleefde dan de uni.
    Guido de kids en ik kijken ontzettend uit naar de vakantie.
    over 2 weken gaan wij met mam en Frans in een auto (lekker krap) naar de orangerie (kasteel) van Marten en Janneke in de buurt van Tour en daarna gaan we gezellig met 7 man in een caravan op een camping in Bretagne ( 'ok mooi ). Klinkt allemaal heel burgerlijk maar ik heb er echt zin in.
    Even niks moet alles mag.
    Lieverd voor die tijd hoor je zeker nog van mij.
    Dikke kus Janiek

    Ik steek woensdag een kaarsje aan voor jullie mam.

    x

  • 20 Juli 2009 - 23:20

    Diana:

    Hoi Bien,
    Wist niet dat je in NY ook al familie had. Moet toch iets in die genen zitten !! Haha. Leuk dat je zo'n leuk weekend hebt gehad.Hier gaat alles goed, nog 1 1/2 week en dan komen pa ma en David. GEZELLIG.
    Hee veel liefs XXX

  • 21 Juli 2009 - 07:27

    BaGeLe:

    Hoi Zus,

    Ik bewonder je schrijflust op deze website. Kan me voorstellen dat je na het vele les-schrijven niet altijd echt zin in hebt.

    Hopelijk heb je een fijne vrije dag gehad en ik ben benieuwd naar de vele foto's die je gemaakt hebt. Heb je een beetje aansluiting en doen jullie ook gemeenschappelijke dingen buiten het lesgeven?

    Nog heel veel plezier en tot binnenkort via email & website.


  • 21 Juli 2009 - 18:37

    Tante Marijke:

    Wat een gezellige berichten deze keer! Wie is nicht Karen? Ook een nicht van mij?
    Fijn dat je ook even kunt ontspannen, hoort er ook bij. Liefs en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 44046

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: