de eerste dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu de eerste dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

de eerste dag

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

06 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal, daar zit ik dan in de computer ruimte van de St.John uni in Manhattan. Vandaag had ik de eerste dag van mijn cursus en ik ben helemaal gaar. Het was zeer intensief en zo zal het de komende weken blijven. We hebben een grote groep, 18 personen. De meesten komen uit de USA, maar er zitten ook een paar buitenlanders bij. Oa iemand uit Zwitzerland, Duitsland en Nederland. Maar die Nederlandse woont al heel wat jaren hier in Amerika.
Ik ben nu klaar met het dagdeel en kan straks thuis verder gaan met mijn lesvoorbereiding. Morgen gaan we meteen al lesgeven. Het is maar voor 20 minuten, maar toch spannend..haha.
De afgelopen dagen heb ik hier als een debiele toerist rondgelopen. Het is zo'n super stad. Ik moest zelfs al gympen kopen, omdat ik blaren op mijn voeten had. Ik heb zoveel dingen gezien die je normaal op tv ziet. Ik was op 4 juli bij Battery Park, dat is helemaal het onderste deel van Manhattan. Waar de NL'ers binnen zijn gekomen. Er was iets met kanonschoten, die de eerste 13 staten moesten voorstellen. Een herrie..wouw. Vanuit dat park kun je ook het vrijheidsbeeld zien staan. Eigenlijk wilde ik met de ferry naar Staten Island,maar omdat het een feestdag was waren meer mensen dat van plan. Dus heb ik het maar niet gedaan. Ik ben wel naar Wallstreet geweest en heb op het dak van het Rockefeller gebouw gestaan. Super gaaf!!! Wat een uitzicht. NY is wel duur en het geld vliegt er doorheen. Moet dus rustig aan gaan doen. Ik heb af en toe het gevoel dat ze hier in lala land wonen en nog steeds niet in de gaten hebben hoe het er voor staat in het land. Maar dat kan bedrog zijn. De buurt waar ik overnacht is heel gezellig. Ook daar staan hoge gebouwen, maar niet zo hoog als in het zuiden van de stad. Er zijn veel leuke restaurantjes en winkeltjes. Heerlijk om op je gemak doorheen te lopen. Maar dat is eigenlijk de hele stad wel. Nou, ik ga maar weer, want ik moet nog wat dingen doen vandaag. bedankt voor de leuke berichten en ik schrijf snel weer.

  • 07 Juli 2009 - 04:57

    Hannie:

    Super zoon enthousiast verslag. Leuk dat jij ook zegt net als op tv, ik zei steeds oe tis net als in de film. De cursus zal wel intensief blijven maar dat klaar jij wel!Geniet van alles en veel succes.

  • 07 Juli 2009 - 11:58

    Imke Bertrams:

    hey bien,

    das lang geleden... wel grappig weer iets van je te vernemen doordat je 'weer'op reis gaat!! leuk joh... ik heb vakantie.. dus mooi de tijd je belevingen te volgen...

    geniet er van
    greetz Imke

  • 07 Juli 2009 - 18:40

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,

    Lijkt me geweldig, de eerste dagen in zo'n BIG CITY. Hoop nog veel van je te horen, Genieten en studeren maar!!!

    Liefs,

  • 07 Juli 2009 - 23:50

    Diana:

    Geweldig , hopelijk gaat alles goed met je eerste les geven.
    Maar ik weet zeker dat je er voor in de wieg gelegd ben, net als ik dat denk ik ben om voor de ouwetjes te zorgen.
    Geniet ervan en ik bel je binnenkort een keertje.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 44012

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: