wouw - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu wouw - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

wouw

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

19 April 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

En daar ben ik weer. Ik ben ondertussen aangekomen in Queenstown. Niet een zeer grote stad, maar wel heel erg toeristisch. Mocht iemand van jullie in Banf, Wistler of Jasper zijn geweest in Canada....zo dus. Het is in de winter ook ongeveer DE skiplek.
Van Franz Josef ben ik naar Wanaka gegaan. Heel mooi. Mooi hostel met een uitzicht over het meer. Echt wouw. Ik was er twee nachten en dat was wel lekker. Ben met een Engelse naar Puzzling World geweest. Een park met een doolhof, waar je nog niet zo makkelijk uit komt. En met een schuine kamer en met optische illusies. Leuk om een paar uur door te brengen.
De volgende dag ging de bus pas om half 3 's middags en dat was wel fijn. Had ik nog tijd om lekker te gaan wandelen en nog een paar foto's te maken.
Goed, daarna op naar Queenstown. Onderweg een stop gemaakt bij de eerste bungy jump brug van de wereld. En het begon weer erg te kriebelen, maar ik heb het niet gedaan.
Na drie keer weet ik wel hoe het voelt.
De eerste dag in Queenstown met Gini en Jurgen met de gondel naar boven. Wat een uitzicht. Ik zal de foto op het log zetten. We hebben een kleine wandeling gemaakt. Het was zonnig maar ook koud!!! En gisteren was helemaal geweldig. Ik ben naar Milford Sound gegaan. Met de bus om 7 uur 's ochtens. De rit erheen was al super. Je komt door landschappen die je in verschillende films tegenkomt. Jurassic Park en King Kong. In Milford Sound met de boot een tocht van 1 1/2 uur gemaakt op het meer. Wel tot aan de Tasman zee. Het is een fjordlandschap. Op de boot een broodje en bakje thee. Heerlijk, want ook daar erg koud. Ik had die ochtend uit pure wanhoop maar een sjaal gekocht. Brrrr....
Na de boottocht weer terug naar Queenstown. Zeer toeristisch en ik voelde me een beetje Japanner, maar het kan niet anders en het was zeker de moeite waard.
Vandaag een dagje lekker wat dingen op mijn gemak doen. Cd laten branden, wandeling gemaakt....
Morgen gaat het dan richting Dunedin. Ik blijf daar 1 nacht en ga daan verder naar Lake Tekapo en Mount Cook.
Ik kan jullie vertellen dat ik iedere dag zo ontzettend geniet van dit land en de mooie omgeving. Mocht het in je budget zijn, dan moet je zeker een keer hier heen komen.

• 19 April 2007 - 02:21

Diana:

Hoi Bien, beetje verslavend zo'n mooi land he.Misschien thuis nog eens kijken wat de mogelijkheden voor je zijn!!! Nog heel veel plezier daar !!!! Liefs ikkie

• 19 April 2007 - 07:28

Janiek:

Wat zie jij er goed uit zeg !
    Je bent net een kameleon, je past je gewoon aan aan de mooie omgeving.

Dikke kus

• 19 April 2007 - 10:54

Tante Ger.:

Hoi Bien.
    Wat is het fijn dat je zo geniet van het land.Weer een ervaring rijker.En je ziet er weer stralend uit.Zo ken ik je weer!!!!Liefs t.Ger.

• 19 April 2007 - 11:40

Hier Zwaloe He:

Hoi Bieneke
    Wa nou ge ziet er stralend uit.
    Gij ziet er altijd stralend uit!!!!
    We gaan een midweek naar Texel.
    Komen de ouwtjes ook even tot rust????
    Zien we de volgende mail wel als we terug zijn.

Groetjes Houdoeeeeeeeeeeeeeee

• 19 April 2007 - 13:53

Tante Marijke:

Wat ziet het er allemaal geweldig uit, prachtig!!! Ook jij ziet er weer prima uit. Zou zo naar je toe willen vliegen maar gaan eerst maar eens naar Spanje en dan maar weer verder sparen.
    Liefs en knuffel.