smelly........ - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu smelly........ - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

smelly........

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

04 April 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Ik ben ondertussen in Rotorua en het stinkt hier de hele dag naar rotte eieren. Je went eraan zeggen ze, maar het is niet erg lekker.Er zijn hier ergens hete waterbronnen. Ik heb gisteren gloeiwormen in een grot gezien. Eerst een wandeling door de grotten en toen in een bootje. Je moet heel stil zijn, anders doen ze hun licht uit. Het is net een Efteling attractie. Alsof iemand duizende kleine lampjes aan het plafond heeft geplakt. Was wel lachen. Heb de hele tijd met een griet uit het Wallis gekletst. Die vond het geweldig dat ze weer een keer Walliser Duits kon spreken. En ik vind het ook wel leuk. Vanavond ga ik naar een Maori zang, dans en dinner show. Het klinkt echt vreselijk toeristisch, maar ik moet toch iets te weten komen over hun cultuur. En het duurt een hele avond. Ben ik van de straat.
Gisteren voor 25 euro boodschappen gedaan, kan nu de hele week vooruit met eten. Scheelt weer. En ik heb hier ONZE curry gevonden!!(Dat is de curry van Patak's die pa en ik altijd eten) Heerlijk, heb het gisteren meteen klaar gemaakt. En ik zal dit wel vaker eten de komende tijd.
Morgen richting Taupo. Kijk maar op de kaart waar het ligt.
Ga dadelijk weer verder met mijn ontdekkingstocht van Rotorua.
Het is nog steeds super. Mooi weer, wel een beetje fris. Gelukkig had ik in Renmark een fleese vest gekocht voor 6 dollar!!! Bij het leger des heils. Dat is zo leuk als je aan het reizen bent. Het maakt niks uit. De meesten reizigers lopen niet in moderne kleding. Niemand strijkt en alles frommeld toch weer op als we het in de rugzak doen. Goed, dat was een kleine up-date. Ik ga de stad in en ga kijken voor een tweede hands lonely planet van NZ. Is toch wel makkelijk. O ja, voor degene die het niet weten, vanuit hier kun je een dagtour doen naar Hobbiton. Yep, de plek waar het hobbit dorp stond uit de film de lord of the ring. Ik had van een aantal mensen gehoord dat het niet erg interessant is, dus ik ga niet. En eigenlijk hoeft dat ook niet, want als je hier rondrijdt heb je het gevoel dat je in Middle Earth bent. Het gaat vanzelf. Ik zal zeker nog wel op andere plaatsen komen waar toen gefilmt is. Wie weet kom ik wel een hobbit tegen........

  • 05 April 2007 - 07:16

    Desiree V.d. Sande:

    Hoi Sabientje,

    Nou, ik begrijp nu waarom er zoveel mensen naar New Zealand zijn geemigreerd. Wat is het daar prachtig! Ik had er al veel over gehoord, maar als ik jouw verhalen lees en de foto's bekijk kan ik me wel voorstellen dat je daar verliefd op raakt... Nou, ik wacht weer met smart op je volgende avontuur. Je moet een boek uit gaan geven, met al deze belevenissen en mooie foto's. Het wordt vast een bestseller!

    Liefs,
    Deesje

  • 05 April 2007 - 15:03

    Fabiola:

    Hey Bien,

    Wat een geweldige ervaringen allemaal, je boft maar heerlijk.
    Op naar het volgende avontuur ik lees je berichten nog steeds graag.

    Groetjes Fabiola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 44037

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: