weer terug - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu weer terug - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

weer terug

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

02 April 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik weet niet hoeveel kleuren groen er zijn in de wereld, maar ik ben er zeker van dat je ze allemaal kunt vinden in Nieuw Zeeland. Ik denk zelfs dat de kleur groen hier is uitgevonden.
Wat is dit een mooi land. Ik ben helemaal verliefd. Ik was de afgelopen drie dagen naar noorden van het noord eiland gegaan. Ik heb twee nachten overnacht in Paihia en van daaruit gisteren een tocht gedaan naar het noordelijkste puntje. Wat begon als een regenachtige dag eindigde in een mooie, zonnige avond. Hoe dichter we bij de vuurtoren kwamen, hoe mooier het werd en toen we er eenmaal stonden was de zon helemaal doorgebroken.
De heenweg naar de vuurtoren was over de weg, de terugweg naar Pahia over het strand. Er is namelijk geen andere weg en je mag over het strand rijden. Je moet natuurlijk wel uitkijken dat je niet op het verkeerde moment gaat, want dan kan je auto vast komen te zitten. Dat wil je echt niet, want dan komt de vloed en heel je auto wordt door het zand opgegeten. Ik heb de foto's gezien, het is echt waar.
Wat we gezien hebben op het strand, een dode haai en een pinguin. We weten alleen niet of het arme beestje dood was, of heel erg moe.
Vanochtend ben ik nog even met de ferry naar Russel gegaan. Het ligt aan de overkant bij Pahia. Lang doe je er niet over met de ferry en het is een leuk plaatsje. Om 13.15 uur was het in de bus, terug naar Auckland. Morgen op naar Rotorua....en dan meer. Maar hier alvast een aantal foto's!!!

• 02 April 2007 - 07:14

BaGeLe:

Hoi Bien,

Ik hoop de je tijd genoeg hebt om zo veel mogelijk van NZ te zien. Ga je ook nog het zuidelijk eiland bezoeken? Doe toch maar een beetje rustig aan, want anders heb je nog vakantie nodig om van de vakantie bij te komen ;)

Wat een mooie foto's! Je zult thuis genoeg tijd nodig hebben om ze weer allemaal te sorteren, uitprinten en inplakken.

Lieve groeten uit Oostenrijk!

• 02 April 2007 - 09:49

Tante Marijke:

Goh meisje, wat geweldig allemaal, je kunt merken dat je geniet. Loopt er niet ergens een leuke Nieuwsealander rondt, kun je nog eens terug.
    Veel; liefs van een jaloerse tante

• 02 April 2007 - 11:42

Imke:

he bien,
    ik heb eerlijk gezegt niet alle verhalen gelezen...(sorry druk) maar volgens mij heb jij echt een super trip... als je kijket naar hoe totaal verschillend de landen zijn waar je door gereist hebt... de lanschappen de culturen.. de mensen... wat zijn ze mooi en bijzonder heh?

ik ben inmiddels al weer 2 maanden thuis.. echt raar... en fijn.. maar ook erg benieuwd naar jullie verhalen... dus kan niet wachten tot jullie weer thuis zijn...

maar tot die tijd... meid geniet ervan!!!!

liefs Imke

• 03 April 2007 - 00:21

Diana:

Hoi Bien ja geweldig he, Ik hebweer zin om terug te gaan nu ik de foto's zie maar dat zal geen probleem zijn hihihi
    Veel plezier nog XXX