Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Wellington

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

06 April 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ben ik dan in Wellington. Je moet niet denken dat je vanuit Taupo over een vierbaans snelweg naar Wellington rijdt. Nope, dat gaat 80 km/uur en over een tweebaansweg. Dus je moet er de tijd voor nemen. Hier in Wellington vieren ze ook goede vrijdag en dus zijn alle winkels dicht. Niet erg leuk, maar ja, morgen is alles weer open. Ik ga morgen een rondtocht door de stad maken. Kan met een bus mee, je kunt dan opstappen wanneer je wilt. Het is niet alleen de stad, maar ook de omgeving gaan we bekijken. Goede manier om het hier te zien zonder auto.
Overmorgen wil ik naar het Te Papa museum. Het is een mega groot museum midden in de stad. Redelijk nieuw en wat leuk is, het is gratis. Er is veel te zien van de Maories en ook nog andere dingen.
Maar dat zondag.
Ik was in Rotorua nog naar de zang, dans en eetavond geweest. Een kijkje hoe het er voor de Europeanen aan toe ging in een dorp van de Maories. Het was wel een beetje toeristisch, maar toch was het een leuke avond. Ik had er in ieder geval van genoten. Het zang en dans gedeelte was erg leuk. Vond het zeer Hawaiaans ( al ben ik daar nog nooit geweest en moet het dus eigenlijk niet vergelijken). Natuurlijk werden we verwent met een echte Haka. Dat blijft indrukwekkend.
Het eten was in buffetstijl. Wel op de ouderwetse manier klaargemaakt. Dus in een pan, in een kuil, overdekt met matten en hete lava stenen.....het was erg lekker!!!!!
Om 22.00 uur mochten we moe maar voldaan (met volle buik) de bus weer in. Onze chauffeur die avond was Mark. Hij is half Maori en half Ier. Leuke mix, vooral als je van rugby houdt. De sport hier in NZ.
Hij was in ieder geval erg spontaan en vrolijk. We werden begroet in 56 talen, incl. Nederlands. Ik hoorde het doei langs komen. Op de terugweg mochten we allemaal zingen en gek doen. Ik heb mijn land vertegenwoordigt met een vertolking van het Wilhelmus.
Erg lachen allemaal. Inderdaad lekker toeristisch, maar wel leuk.
Van Rotorua naar Taupo is best leuk. Het stikt er van de hete waterbronnen, modderbaden en andere warme dingen, o.a. een geiser die om 10.15 uur de lucht in spuit. Dat doen ze met zeep. Een beetje zeep op het gat van de geiser en dan komt dat ding omhoog. En behoorlijk hoog ook nog.
We zijn ook naar een park geweest waar je kon kijken naar allerlei hete water bronnen, kuilen, vijvers, hoe je het ook wilt noemen. Het was in ieder geval behoorlijk heet en mijn hemel, wat een stank.
Taupo was een kleine stad. Niet erg interessant. Ik kwam Gini er weer tegen en dus gingen we door in het Walliser Duits. Het hostel was niet je van het....kan een keer gebeuren.
Ben blij dat ik in Wellington ben. Hopelijk kan ik binnekort een aantal foto's weer plaatsen. Dat wilde ik nu al doen, maar het is met iets te duur. Nog even wachten dus.

  • 09 April 2007 - 01:52

    Maarten En Diana:

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt , heeeeel veeeel liefs van ooooos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 44151

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: