Singapore....ook leuk - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Singapore....ook leuk - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Singapore....ook leuk

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

24 Januari 2007 | Indonesië, Tegal

Had ik jullie net allemaal verteld dat ik mijn stempels zou krijgen....tja. Ik was vrijdag helemaal blij naar Pemalang gegaan. Puji en Ismi waren er al, zij zijn van IIWC. Goed, om negen uur zouden de brieven van Semarang naar Pemalang gefaxt worden. En om tien uur nog niks, dus toen heeft meneer Bambang van het immigratie kantoor naar het kantoor in Semarang gebeld....en toen kreeg ik te horen dat mijn visum niet verlengt werd. SLIK. Ik mocht voor 22 januari het land verlaten.
Wouw, dat viel even heel erg tegen. Ik wist niet wat ik moest zeggen.
Meneer Bambang zei dat ik naar Singapore kon voor een dag en dan weer terug kon komen naar Indonesie. Leuk, alleen ik heb daar het geld niet voor. Gelukkig zei Puji dat IIWC het voor me zou betalen en ze ging meteen een ticket boeken. Dus om 18.00 uur zat ik diezelfde dag op het vliegveld. Mijn vlucht was om 19.55 uur. Helaas hadden we drie uur vertraging. Om 03.00 's ochtens was ik in Singapore.
Heb de rest van de nacht doorgebracht in een goedkoop hotel. Veel geslapen had ik niet, want ik was nog vol met stress en ik was te moe.
Volgende ochtend om 10 uur het hotel uit en op naar Orchard street. Ik ging naar de mall. Mijn dag begon goed met een koffie en croissant. Heerlijk!!! Wat een luxe. Daarna 3 uur doorgebracht in een spa. Gezichtsbehandeling en massage.....wouw!!!!
En toen SUSHI op...kon het niet laten...haha.
Ik wilde ook nog naar de leeuw van Singapore, maar het zeek eruit in de stad en ik kon echt nergens een paraplu vinden, wat een lacher. Dus toen ben ik met de ondergrondse maar weer terug naar het vliegveld gegaan.
Om 22.45 ging mijn vlucht naar Semarang. We waren er op tijd en moesten toen wachten op het immigratie personeel....drie kwartier later had ik een nieuwe stempel in mijn paspoort. Ik ben nu toerist en mag 30 dagen in het land blijven.
Op Semarang werd ik opgewacht door Anna en Havedz. Daar heb ik de zondag doorgebracht. Altijd leuk om hun te zien. Maandag ochtend zijn Anna en ik naar een verjaardagsfeestje, nou ja, koffie met gebak, geweest van een collega van Anna.
Het was heel apart, want de dames die er waren waren allemaal vrouwen van mannen die in Semarang werken. Die krijgen een europees loon en wonen dus in kastelen. De bling bling was duidelijk aanwezig.Kindjes gaan naar dure scholen. Ze mogen niet werken en doen dus vrijwilligers werk. Het gaat gezellig bij elkaar op de koffie. Maar goed, gelukkig waren er ook 'down to earth' vrouwen aanwezig. Maandag middag zat ik weer in de trein terug naar Tegal. Het avontuur was afgelopen. Ik vond het wel weer genoeg. Gisteren was ik mega aan de diarree. Errug vervelend, maar na een paardenmiddel ging het vandaag weer beter. Ik ben weer aan het les geven en begin langzaam aan mijn laatste weken hier. Op 18 febr. ga ik naar Sydney!! Kijk er erg naar uit. Maar dat later pas, ik ben nog niet weg uit dit land.

  • 24 Januari 2007 - 11:34

    Tante Marijke:

    Allemachtig, wat een gedoe voor een stempel, maar ik ken het nog wel. Had vroeger(heel vroeger!!!) hetzelfde gedonder in Spanje. Moest ook elke 3 maanden de grens over en weer terug.
    Je verheugt je wel op Australie he, kan me wat bij voorstellen, is toch wel een heel andere cultuur, iets geciviliseerder lijkt me.
    Dikke knuffel van ons beiden

  • 24 Januari 2007 - 12:13

    Bianca:

    Dat is typisch Indonesië! Haha, maar goed, uiteindelijk heb je het dus best leuk gehad in Singapore!? En nog betaald ook, enig idee waar IIWC daar het geld vandaan haalt? Ach, wat maakt het uit. Heel veel plezier nog je laatste weekjes.
    Liefs Bianca

  • 27 Januari 2007 - 15:09

    Tante Ger :

    Hoi Bien,
    Je kunt geen voorspelling doen,ik wist ook niet war ik hoorde,want papa kwam even langs en vertelde jou verhaal.Ik stond peplex.Gelukkig is alles na omwegen weer goed gekomen.Nu aftellen !!!
    Probeer je talenten nog over te brengen.Blijf gezond en veel liefs van ons allen.
    tante Ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 44021

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: