Gelukkig, niet het land uit..... - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Gelukkig, niet het land uit..... - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Gelukkig, niet het land uit.....

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

18 Januari 2007 | Indonesië, Tegal

Want het was wel even heel spannend of ik mocht blijven ja of nee. Als je naar Indonesie komt, en dan vooral als je hier wilt werken, of weet ik het, heb dan heel veel geduld!! Het is me hier toch een bureaucratie zooi. Niet normaal meer. Ik ben 5 weken bezig geweest met het krijgen van mijn stempel voor december.
Ik had alles meegenomen naar Pemalang op 13 december.(dus lekker op tijd) Gelukkig hadden ze daar al mijn papieren op de post gedaan naar Semarang. Ik kon zelf niet gaan omdat ik Guillain nog op bezoek had.
Maar helaas werd er in Semarang moeilijk gedaan. En Puji, mijn tussenpersoon in Semarang , werd van het bekende kasje naar de muur gestruurd.
Maar goed, het is allemaal goed gekomen en morgen kan ik mijn stempels voor december en januari gaan halen.
Vandaar dat ik ook even niet mijn weblog had bijgewerkt, want ik wist niet of ik dat nog kon doen. Oke, alles goed en ik kan weer ademhalen.
Ik heb nog ongeveer 4 weken hier. Ik ga nog les geven op de uni aan de studenten van Semester 1. Dat zijn de nieuwelingen. Er werd gevraagt of er iemand intresse had in een les met mij....ahum...meer dan 100 studenten hebben zich aangemeld. Ik ga 6 keer per week les geven. Het gaat dan vooral om het goed uitspreken van woorden. Maar ook over de verschillende culturen en zo.
Ik vind het prima, beter dan me vervelen in de kos kos san.
Ik heb vandaag ook bevestigt dat ik het ticket naar Australie wil...Kijk er erg naar uit om daar heen te gaan. Het is alweer 12 jaar geleden dat ik er was. Ben zo benieuwd naar Sydney en Melbourne.
Dus als het goed is vertrek ik 18 febr naar Australie. Eerste halte: Sydney. En dan kijk ik wel waar ik heen ga.
Ik kom in ieder geval weer terug naar Tegal, omdat ik van hier uit naar NL vlieg.
Oke, ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen.
Doeg!!!!

  • 18 Januari 2007 - 12:41

    Janiek:

    Hi Bien,
    ik ben blij voor je dat dat gedoe rondom die papieren weer is opgelost.
    Alsof je niets beters te doen hebt!
    Tof joh 'Australie', ga je daar ook een weblog van bijhouden ? Ben namelijk wel razend benieuwd naar je volgende avonturen. Ik vind dit nog leuker dan een spannend boek.
    Dikke kus van ons allemaal.
    Janiek

  • 18 Januari 2007 - 12:56

    Tante Marijke:

    Ja zeg, ga jij midden december eindelijk op pad voor je stempels!!! Gelukkig is het allemaal voor elkaar gekomen , vooral omdat je door wilt naar Australie. Ben ontzettend jaloers, te laat!
    Veel liefs, ook van Frans

  • 18 Januari 2007 - 17:29

    Ome Thijs:

    Hoi Sabineke

    Komt allemaal toch nog goed zie ik Houd er ook de spanning er een beetje in.He sucses En blijf mar gezond.De groetjes van de familie hier.

    Houdoeeeeeeeeeeee

  • 19 Januari 2007 - 09:50

    Tante Ger:

    Hoi Bien.
    Fijn dat er nu wat stuctuur in je invulling komt.En Austr. is heerlijk voor je om naar toete gaan Heb je een beetje verwaarloosd maar had mijn aandacht hier meer nodig. Maar ik ben er weer Succes de komende tijd, en maak er wat van
    liefs t Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 44325

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: