G'day mate - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu G'day mate - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

G'day mate

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

12 Maart 2007 | Australië, Melbourne

En het leven is goed. Ik ben na 12 jaar weer in Melbourne en ik kan jullie vertellen dat er toch wel het een en ander veranderd is. Maar het blijft een super stad. Gratis tram, gratis bus, veel groen, aardige mensen, heerlijk strand. Yep, ik kan me voorstellen waarom zoveel mensen hier willen wonen. Het is gewoon gezellig. Ik verblijf in hetzelfde hostel als 12 jaar geleden en tot mijn verrassing werkt Marie er nog steeds.
Ik was eergisteren naar St. Kilda gegaan. Een hippe buurt met leuke winkeltjes en een heerlijk strand. Natuurlijk van de zon genoten, iets te veel, verbrand. Domme ik.
Gisteren heb ik het heel rustig aan gedaan. In en om het hostel gebleven. Mijn boek gelezen. En verder niet veel. Vandaag ben ik weer op pad. Natuurlijk eerst naar het internetcafe en daarna ga ik richting Richmond. Schijnt ook een leuke buurt te zijn.
Volgende week is hier de formule 1. dat schijnt een hele happening te zijn. Er is dan geen bed meer te krijgen. Ik ben dan bij mijn vriendin in Renmark. Ik ga via de great ocean road naar Adelaide. Dat is een hele mooie route langs de kust. Ruig en vol met rotsen. Had dat 12 jaar geleden ook al gedaan, maar toen niet tot aan Adelaide. Ik ga met een bustour, dus heb 2 overnachtingen en er wordt van alles en nogwat georganiseerd onderweg. Ben benieuwd. Ga in ieder geval koala's bekijken. Ach, je moet toch iets....haha.
Op 27 maart neem ik het vliegtuig naar Sydney. Dat is me ook iets. Met de bus doe je er 24 uur over, van Adelaide naar Sydney. Met het vliegtuig ongeveer 2 uur. En vliegen is nog goedkoper ook....tada. Ik ga dus vliegen. Met Virgen Blue. En dan de volgende dag naar NZ. Misschien tref ik daar een oude schoolvriend van de lagere school. Ik heb hem 25 jaar niet gezien. Hoop dat het gaat lukken en al gaan we maar een bak koffie drinken.
Goed, dat was het weer. Met mij alles goed. Ik hoop met jullie ook!!!!!!!!!!

  • 12 Maart 2007 - 13:25

    Leah:

    Hallo Tante Bien.

    Fijn dat het goed met je gaat. Hopelijk heb je een fijne tijd in Australie en New Zealand en kom je weer helemaal happy thuis.

    We beginnen je nu toch langzaam erg te missen en hopen dat we je na je terugkomst weer snel in Quadratsch zien. Ik heb je zoveel te vertellen en ik wil dolgraag laten zien wat ik allemaal al kan.

    Nog heel veel plezier.

    Je petekind, Leah.

  • 12 Maart 2007 - 18:51

    Tante Marijke:

    Lieve Bien, Ben stik jalours, zou zo 20 jaar jonger willen zijn! Volgens mij hebben we behoorlijk dezelfde genen!!! Maar blijf zeggen, geniet met volle teugen. Waren gisteren bij Harrie Hamers, eindelijk mooi weer buiten, maar het was toch erg leuk, gelukkig waren er gee4n ramen in de zaal, dus je kon niet zien wat je buiten miste!
    Veel liefs en tot juni

  • 12 Maart 2007 - 20:15

    Tante Ger:

    Hoi Bien,
    Op dat feest Harry 80 waren wij ook,en papa en Joke.Gelukkig was het vandaag ook weer schitterend weer,17 gr.De nichtjes hebben vorige week samen gegeten.Ik heb ook nog even met ze gebabbeld,je oren ,moeten getuut hebben.Dus je was er eigelijk ook bij.lieve Bien geniet ze !!!
    dikke kus,tante Ger.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 44132

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: