de eerste week... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu de eerste week... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

de eerste week...

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

07 December 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo allemaal,

daar ben ik weer. De eerste week in Praag zit erop en het gaat nog steeds goed hier. Ik heb mijn kamer gezelliger gemaakt. Een paar posters en een sarong aan de muur doen wonderen. Ik heb de afgelopen week ook een aantal dingen geregeld zoals sim kaart, bankrekening en het verzamelen van lessen. Ik ga trouwens morgen beginnen met de eerste les. Ik heb ook al andere lessen staan dus dat gaat helemaal goedkomen. Natuurlijk ook erg belangrijk is het verkennen van de buurt. Twee stops verder met de metro zit een hele grote mall met super supermarkt. Altijd handig. Hier om de hoek zit een kleine supermarkt. Niet al te ver zitten een aantal hoofdkantoren van grote bedrijven. O2, Puma, en nog meer. Er zijn daar ook een paar winkels, een postkantoor, sportschool en restaurants. En het stikt er van de expats.
Hier in de straat is niet veel te zien. Bij de ingang zitten we tussen een boutique met vreselijke kleding en een tattoo shop.... : O
Twee deuren verderop zit een restaurant en aan de andere kant nog een bandenbedrijf.
Omdat ik deze week genoeg tijd had ben ik ook daar Praag gaan lopen. We hebben zo'n mazzel gehad met het weer tot nu toe. De stad is vol met kerstmarkten en die zijn heel gezellig. Je kijkt je ogen uit bij de kraampjes. Het kan wel erg druk zijn, want er zijn genoeg toeristen in de stad. Maar daar hebben we hier in Praag 4 geen last van.
Voordat ik naar Praag ging had ik een paar keer op een website gekeken voor expats hier. Ik heb zo deze kamer gevonden. Je kunt op die site van alles en nogwat zetten. Dus ik niet te flauw. Ik heb komende zaterdag een sushi avond georganiseerd in de Mall in de stad. Ik had gezien dat ze daar onbeperkt sushi hebben voor niet al te veel geld. En ik had een advertentie op de website van de expats gezet en jawel, ik kreeg nog reacties ook. Hoeveel er precies komen zaterdag en wie weet ik niet. Maar het lijkt me best leuk. Hopelijk zit ik er niet alleen zaterdag..haha.
Je moet iets, anders kan je in een nieuwe stad behoorlijk eenzaam zijn.
Hier in de woning is het ook goed. Ik kan goed met Cath overweg en we hebben leuke gesprekken. Soms eten we samen. Net zo gezellig. Ik zal een paar foto's bijvoegen.

  • 07 December 2009 - 22:11

    Diana:

    Hoi Bien, nou best een leuke kamer!!! Beter dan in Indonesie!! Haha.
    En prachtig Praag in herfstkleuren.
    Hier is het HEEErlijk weer, het regent!!
    joohoo en de tank loop over!!!Hebben een 2de nodig. Liefs Diana, Spike en Willow. ook van Maarten maar die is hier nu niet met mij hij is in Gawler.XXX

  • 08 December 2009 - 08:16

    Tante Marijke:

    Hoi Bien,
    Ziet er toch niet slecht uit je nieuwe kamer, lekker licht!
    Wat een goed idee, zo'n sushi avond, leuk om zo weer andere mensen te ontmoeten. Ben erg benieuwd hoe het afgelopen is.
    Liefs

  • 09 December 2009 - 10:57

    Hannie:

    Hoi,

    Goed hoor om het voortouw te nemen om mensen te ontmoeten in je nieuwe prachtige woonplaats.Leuke kamer en in ieder geval geen last van uit bed vallen:)

  • 11 December 2009 - 12:06

    Anna:

    Hai Bien,
    Je kamer ziet er echt prima uit meid. En de supermarkt om de hoek, niet slecht! En aanstaande zaterdag al een suhi-avond, echt niet flauw zeg! Wat een stoere actie van je. Hou ons op de hoogte.
    Liefs van James... Ben en

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 44013

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: