wintertijd - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu wintertijd - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

wintertijd

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

05 November 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Het is wintertijd en dat betekend hier in Praag dat het nu om kwart voor vijf al aardig donker is. Gelukkig is het nog niet heel koud en ligt er geen sneeuw. Iets waar ik echt niet naar uitkijk hier in de stad. Het is dan levengevaarlijk op die gekke stenen hier. Maar gelukkig, zo ver is het nog niet. En met een paar nieuwe Timberlakes moet het deze winter gaan lukken om niet op mijn .... te gaan.

Ik was even in Nederland. Het was hier op vrijdag een nationale vrije dag en dus een mooie gelegenheid om een lang weekend naar NL te gaan. Het was heel kort en voor ik het wist zat ik zondag alweer in het vliegtuig terug naar Praag.
Barend, Gerti en Leah waren overgekomen uit Oostenrijk, en Huut kwam zaterdag gezellig naar Tilburg. Dus we hadden een familie reunie.
Ik heb nog een paar foto's van het weekend geplaatst.

Ik ben ondertussen al aan het denken over de kerstvakantie. Ik ga lekker naar Oostenrijk. Kijk er erg naar uit. Ik heb mijn treinticket al gekocht. Weet nu al dat de reis van meer dan 8 uur in de trein komt, maar voor het zover is ga ik eerst van de kerstmarkten hier in Praag genieten.
Op 26 november beginnen ze, maar natuurlijk is er nu al kerstversiering in de winkels. Beetje vroeg, maar ja.

Ik heb het ondertussen heel druk gekregen met lesgeven. Ik heb nu meer prive studenten en dat is wel fijn.
Ik ben nog steeds erg blij met mijn flat. Het is echt thuis geworden. Morgenavond heb ik een sate-party. Altijd leuk om sate voor vrienden te maken. We zijn morgen met 6 personen, dus veel kipfilet...haha.
Geniet van het weekend!!!!!

  • 05 November 2011 - 18:13

    Desiree:

    Hoi Sabine, wat een leuke foto's van jou en je familie. Huut en Barend zou ik waarschijnlijk zo voorbij gelopen zijn. In Huut zie ik nog wel enige herkenning maar bij Barend niet, haha...Het is ook zo lang geleden. Waar blijft de tijd. Als ik het zo goed bekijk zit je nu dus alweer bijna 2 jaar in Praag....2 jaar, pff alsof het niets is. Fijn te horen dat je nieuwe flat je zo goed bevalt en dat je je 'thuis' voelt en dat je genoeg werk hebt. Heel veel groetjes uit Tilburg :-)

  • 05 November 2011 - 22:05

    Anna:

    ziet er super gezellig uit, heerlijk! succes met de wintertijd Bien, maar geniet er ook van! of kom je even overwinteren bij ons ;) ?

  • 06 November 2011 - 09:36

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Wat een gezellige foto's! Leuk hé, weer zo'n weekend samen. Kan me voorstellen dat de tijd vloog!
    Zou graag eens zo'n kerstmarkt in Praag willen zien, lijkt me geweldig.
    Janiek en ik zijn steeds aan het kijken wanneer we dat waar kunen maken.
    Zullen het op tijd laten weten!
    Kus

  • 06 November 2011 - 10:52

    Diana:

    Leuke foto's Bien Ennn ik zag jullie pa leest de SMURFEN voor !!! Pluspunten !!! xxx

  • 08 November 2011 - 10:28

    Tante Ger:

    Hoi Bien,
    jammer de tijd ontbrak me om even langs te komen.
    Maar ik probeer nu weer wat meer te reageren.
    Fijn zo,n week-end met je eigen broers en schoonzus.
    En natuurlijk Leah.Heb ook nog wat foto,s gemaakt maar ik ben nog niet zo handig dat ik ze je kan laten zien.
    Komt nog als onze kinderen even tijd hebben.
    Bien succes met alles liefs Tante Getr

  • 22 November 2011 - 21:19

    Marco:

    Hey Bien,
    proficiat met je broertje z'n verjaardag. heb 'm toevallig net aan de lijn.
    Groetjes uit Tilburg, Marco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 44087

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: