en het wordt kouder.. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu en het wordt kouder.. - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

en het wordt kouder..

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

13 December 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

was het nog lekker aangenaam twee dagen geleden..nu niet meer. De temperatuur is gezakt en gisteren hadden we de eerste sneeuw. Het stelde weinig voor, maar het was toch al aardig fris.
Gisteren was ik met Cath naar de Ikea gegaan. Die dingen zien er echt allemaal hetzelfde uit op de wereld. Ik heb een nieuw matras. Dat waar ik nu op slaap is niet zo fijn. We moesten wel lachen want toen we bij de rekken aankwamen waar de matrassen zouden moeten liggen konden we niks vinden. Ik was op zoek naar groot, onhandig breed ding. Was het een rol! Ik was zeer benieuwd hoe dat in een matras zou veranderen. Nou, toen de verpakking eraf was rolde dat ding zich uit en ploep..een matras...haha. Ik mag er nog niet op slapen. Het moet nog even bijkomen en over drie dagen kan ik erop..haha. Dan heb ik een heerlijk bed van 200 bij 140. Super!
Gisteren was de sushi avond met de expats. Gelukkig stond ik niet helemaal alleen daar. Al snel waren we met z'n vieren. Mior van Maleisie, Emily van Cypress en Sander uit Utrecht. Het was heel gezellig en ik vond het zo leuk dat ik zo'n lol kon hebben met mensen die ik niet ken. Na de sushi, ik denk toch wel twee uur later, zijn we nog gluhwein gaan drinken op de kerstmarkt. Daar was niks mis mee en op een koude avond is dat een heerlijk drankje. En dat voor net iets meer dan een euro.
Na de wijn zijn we toch maar naar huis gegaan. Het was behoorlijk koud geworden.
Met het lesgeven gaat het nog niet zo. Het was niet helemaal zoals ik verwacht/gehoopt had. Ik heb nog niet veel lessen en dat merk ik dan in januari aan mijn loon. Ik had op de school gezegt dat ik toch echt meer les moet geven, anders red ik het niet. Komende week heb ik gelukkig meer lessen en de weer erop nog meer. Het zijn inval lessen en dat is niet echt ideaal, maar goed, het brengt geld op. In januari wordt het drukker met lessen. Dan beginnen ook de cursussen weer. Ik heb me ook al voor alle zekerheid aangemeld bij een uitzendburo. Ze zoeken hier regelmatig mensen die Nederlands spreken. Dus wie weet zou ik dat er part time bij kunnen doen. Ik zie het wel hoe het gaat lopen.
Met de kerst ben ik in Oostenrijk. Ik ga 23 dec en kom pas 2 jan terug. Ik ga met de trein. Ondanks dat we toch echt niet ver van Oostenrijk verwijderd zijn hier, duurt de tocht meer dan 9 uur. Lang leve de ipod, laptop en boeken. Ik kijk er erg naar uit om iedereen weer te zien in Pians. Het is toch veel leuker om kerst met familie door te brengen.
Ik ga mijn les voor dinsdag voorbereiden. Dan heb ik een nieuwe student. Eens kijen of zij net zo leuk is als mijn andere student. Fijn weekend en tot de volgende keer!!!!

  • 13 December 2009 - 11:46

    BaGeLe:

    Hoi Bien,

    Dan zal ik maar de eerste zijn die een berichtje achterlaat. Fijn dat je een leuke sushi avond had en hopenlijk kun je binnen kort lekkerder slapen.
    Wij kijken er naar uit dat je komt. Leah is al helemaal hotel-de-botel dat haar "Tante Bien" weer komt en ze vraagt iedere dag hoeveel nachtjes ze nog moet slapen.

    We horen wel hoelaat je op het station in Landeck staat.... Veel plezier volgende week met de extra lessen.

    De mazzel en tot binnenkort!

    Barend, Gerti & Leah.

  • 13 December 2009 - 16:41

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Gelukkig was de sushiavond leuk, zoiets zou ik zelf ook gedaan hebben, leuke manier om mensen te leren kennen. Hoop dat het les geven beter gaat lopen , want een behoorlijk salaris hoort er toch wel bij om een beetje leuk te kunnen leven. Stuur mij maar geen elfendans meer, want mijn laptop sloeg accuut op hol!!!
    niet te geloven.
    Kreeg hem ook niet geopend. Lieve Schat, veel plezier in Pians en geef ze allemaal een dikke kus van mij

  • 13 December 2009 - 19:41

    Bernadette:

    Hoi Bien,
    Toch wel leuk hoor dat je ook naar Ikea kunt, ik hoop dat je lekker gaat slapen en dat het met de lessen goed komt.Waar blijft de Canadese vlag, hoort toch echt bij de landen die je bezocht hebt.Groetjes vanuit een koud Rocky(-25 met de zon)

  • 14 December 2009 - 20:18

    Janiek :

    Ha die Bien,
    Klinkt heel gezellig die sushi avond, komen jullie nog eens bij elkaar of was het eenmalig ?
    Heb nog wel een leuk baantje voor je bij de kerk.
    In de kerststal als Maria.
    Blauw staat je vast goed.
    Geintje, ik hoop dat je snel meer lessen kunt geven of een leuk bijbaantje krijgt.
    Dikke kus en tot mails.
    Janiek

  • 14 December 2009 - 22:15

    Tante Ger:

    Hoi Bien,
    Eindelijk ben ik er dan,na drukte en een paar dagen ziek ,en je web-site die maar niet lukte.Ik vind het leuk te horen hoe je het in Praag stelt.Leuk je kamer zo.Je hebt de groeten van Eileen,want ze belde me of Joke en ik naar een Kerstcocert kwamen op Zonnewende.Het was prachtig.Twee jonge vrouwen spaans -viool en ned piano.Daarna twee broers spaanse,speelde piano en zongen spaanse kerstliederen.Ik beloofd haar jou mail adres te geven.Bien ,fijn dat je naar Barend en Gertie gaat.Ik hoop voor jou dat het lesgeven beter gaat dat je meer mensen krijgt.Ik heb Riet en Gerrit nog een kaart gestuurd en ben erg benieuwd of ik iets van hen hoor.
    Lieve schat een dikke kus ik heb bloemen bij mama gezet.
    tot ziens en liefs ,
    tante Ger.

  • 16 December 2009 - 15:35

    Karin:

    Heel plezier in Oostenrijk! Fijne dagen en een leuk feestje met oud en nieuw.

    Jammer dat het niet geheel gaat zo als je had gehoopt.
    Dikke kus Ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 44323

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: