Old town en China town - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Old town en China town - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Old town en China town

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

30 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Chicago

Hallo,

Gisteren was het dan eindelijk mooi weer. Zon en niet al te koud. Het is hier best fris, vooral in de schaduw en dan de wind erbij.
Ik was gisteren in Old Town samen met Gary. Het is een oude vriend van Louise en hij woont in Old Town met zijn vrouw. Hij was zo aardig om mij wat van zijn deel van de stad te laten zien. Het leuke deel van Old town bestaat eigenlijk maar uit 1 lange straat. Het is er super leuk met winkeltjes en eettentjes. Best hip. Van daar ben je in een mum bij het strand en daar zijn we dan ook heen gegaan. Via Lincoln Park, met inderdaad een beeld van Lincoln..haha.
Het uitzicht van het strand op de skyline was super.
Na een late lunch ben ik toen terug gegaan naar het hostel. 's Avonds nog wat rond gelopen, maar ook hier sluiten de meeste winkels op zaterdag vroeger.
Vandaag op naar Chinatown. Hmmm, niet echt wat ik dacht dat het zou zijn. Het was maar 1 straat en ik miste de viswinkels en de echte Chinese kruidenwinkels die je in andere grote steden wel ziet. Ook is Chinatown hier in Chicago niet in de buurt van downtown. Je moet er met de bus of metro naartoe.
Na Chinatown was ik richting het meer gelopen en van daaruit richting het noorden. Bij het waterfront was een triatlon net afgelopen. Het was mega druk. In een ander deel van het park was een Latino feest bezig. Veel kraampjes met koopwaren en kraampjes met eten.
Wel gezellig.
Ik had nog een stuk van de riverwalk gedaan. Dat is waar downtown eindigt. De rivier kruist daar door de stad. Daar staan de meer oudere en mooiere gebouwen.
Wat er ook staan zijn 2 ronde flats. Boven wonen mensen, onder in parkeren ze de auto's en helemaal onderin, dus waar de rivier is, parkeren ze de boot...haha. Tja, je moet je boot toch ergens kwijt.
Na die lange wandeling en een lunch ben ik met de bus weer richting het hostel gegaan. Dus weer een goede dag achter de rug....zover, want het is nog niet zo laat.

• 30 Augustus 2009 - 22:04

Bas:

Hey Bien,

Wederom tof om te zien en te lezen dat je het goed stelt!
    Wij zijn vandaag teruggekomen uit Knokke. Was weer heerlijk! Lekker het laatste weekend van papa en mama in-/uitgeluid. Mama heeft er de hele maand augustus gezeten, die zal dus vanaf morgen wel weer moeten wennen... Ach, aan alle leuks komt een einde he...

Heel veel groetjes van ons in ieder geval!

Bas en Anouk

• 30 Augustus 2009 - 23:24

Diana:

Hoi Bien, leuk dat je via via weer andere mensen kent. En je zult we zo fit als een hoentje zijn met al die kilometers die je aflegt!
    Hier alles goed werk is weer leuk , Maarten HARD aan het leren voor test vrijdag.XXX

• 01 September 2009 - 02:16

Anna:

hai bien! wat een geweldige mooie foto's weer, plaatjes die ik alleen van de films ken! klinkt wel frisjes het weer daar, heb je een dikke trui aan? hier waait het nu zo hard; havedz heeft een doek om een van de pilaren van ons huis gebonden, opdat ons huis niet wegwaait, naar javaans geloof.

veel plezier!