Dag 2 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

28 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Chicago

Hallo, En weer een leuke dag in Chicago achter de rug. Het is nog niet helemaal over, want het is pas 6 uur 's avonds. Vanochtend ben ik met de metro naar The North side gegaan. Daar is the Magnificant mile. De straat met alle dure en grote winkels. Leuk om naar te kijken, niet om iets te kopen. Ik was op weg naar Navy Pier en kwam er langs, dus kon ik net zo goed meteen even etalages kijken..haha.
Navy Pier is een zeer toeristische pier. Lang en groot en veel te zien en te doen. Er zijn van allerlij soorten attracties. Een reuzenrat is valt meteen op. Er is ook een museum met glas-in-lood ramen..mmm. Niet zo mijn ding. Het uitzicht van het einde van de pier op de skyline is super. Helaas waren de meeste gebouwen vandaag in de wolken. We hadden bijna de hele dag last van laaghangede wolken. Nu is het veel beter en schijnt de zon.
Vanaf de pier ben ik met de gratis trolley terug gegaan richting downtown. Daarna met de bus richting Washington ave. En nu komt het...ik heb de Oprah (harpo) studio gezien. Ben ook in de giftshop geweest, maar dat was iets te veel oprah voor mij. Goed, het is dus een mega saai gebouw, maar ik kan zeggen dat ik er geweest ben. Na dat avontuur ben ik met de L trein, dat lelijke ding dat boven de weg rijdt, een rondje gaan rijden. Wel leuk om een eind uit het centrum te gaan en dan weer met een andere trein terug te gaan. Ach, je moet het allemaal een keer meemaken. Goed, dat was het weer. Ik ga dadelijk iets eten.

• 28 Augustus 2009 - 23:28

Diana:

Hoi Toeristje,
    Ja leuk he om al die dingen weer te ontdekken in een stad. Hoe lang blijf je daar?? Heel veel plezier . XXX

• 29 Augustus 2009 - 02:09

Barend:

Hoi Bien.
    Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt!
    Ik heb gisteren met Leah op de wereldkaart moeten aanwijzen waar je allemaal geweest bent op deze trip.

De volgende keer bekijk ik je blog vanuit Doha (Qatar) waar het overdag 41°C is en ik 2 dagen verblijf. Daarna verder naar Karachi (Pakistan) voor 4 dagen.
    Je ziet het, wij "thuisblijvers" kunnen het ook.

Nog veel plezier en tot ziens. Liefs & Groeten.