haven, grote huizen, strand..... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu haven, grote huizen, strand..... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

haven, grote huizen, strand.....

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

24 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Donderdag en vrijdag had Louise vrij en konden we gezellig op stap gaan. Donderdag leek het ons leuk om een haven rondvaart te doen in de haven van Bosten. Het weer was goed. Op de boot lekker op dek gaan zitten. Nog steeds alles onder controle tot die eerste druppel. Niet een waarschuwing, niks...want het kwam meteen met bakken uit de hemel. De boot begon te varen en mijn goede bui begon te zinken. Het was zo heiig door de regen, dat we echt helemaal niks konden zien van de haven. Snik. Maar de goden waren met ons, want het duurde niet lang en het werd nog zonnig ook en we hadden toch nog een leuke rondvaart..haha.

Vrijdag zijn we wat verder weg van Bosten gegaan. Onze eerste stop was Newport. In de begin jaren van de 20ste eeuw was dat DE badplaats voor de rich and famous. De Vanderbilts en andere mega rijken hadden daar hun kleine optrekjes. Ze durfde ze ook nog cottages te noemen. Het waren paleizen. Niet normaal meer hoe groot de huizen waren. En het waren zomerhuizen!! Natuurlijk was het toen heel anders dan nu. Vrouwen en kinderen bleven maanden aan de kust in het huis. Terwijl de mannen heen en weer pendelde tussen zomerhuis en thuis. Je kunt in een aantal van die huizen in om te kijken hoe mensen toen leefde. Dat hebben Louise en ik niet gedaan. Wij zijn gewoon het landgoed op gereden. Ik als een Jappaner foto's genomen en we zijn weer verder gereden..haha.
Ik denk dat Newport in die dagen van hoogtij best leuk was. Vandaag de dag is het veel te toeristisch en duur. Er zijn dure winkels en het is allemaal iets te nep. Maar goed, het is nog steeds erg populair. Waarom de mensen vroeger daar zijn gaan wonen weet ik niet.
Na Newport was Providence aan de beurt. Het is de hoofdstad van de staat Rhode Island. En ja, het komt van de naam rood eiland. Providence is een aardige stad. Het gezellig gedeelte is waar Brown university is. Daar zijn winkeltjes en eettentjes. Heel gezellig. Downtown Providence is niet zo. Ik vond het toch leuk om te zien, omdat ik altijd naar de serie op tv keek met dezelfde naam.
Na Providence zijn we in zuid Bosten nog even naar het strand gegaan. Het was toen redelijk koel en goed weer om even bij te komen. Het blijft hier warn en vochtig.

Zaterdag hebben we het rustig aan gedaan. We zijn 's middags naar Harvard square gegaan. Ik mocht in een kralen winkel kralen uitzoeken en Louise heeft hele leuke oorbellen voor me gemaakt. We zijn ook nog naar de film geweest. Julie and Julia. Kan me voorstellen dat die niet uitkomt in Nederland, omdat het over een Amerikaanse vrouw gaat die voor het eerst op tv kookte. Nou ja, het was in ieder geval een hele leuke film ook al kende je Julia Childs niet.
Gisteren helemaal niks gedaan. Oh ja, we zijn boodschappen gaan doen. Maar verder lekker gelezen en rustig aan. Vandaag is het maandag en ik heb mijn was gedaan. Ik ben naar Davis square gelopen om een doos te halen bij de post. Op de terug weg bij Starbucks een koffie gehaald en weer terug gelopen naar het huis. Ga dadelijk weer verder met mijn boek...alles is goed. Woensdag vlieg ik naar Chicago.....Ben benieuwd!!

  • 24 Augustus 2009 - 22:05

    Diana:

    Hoi Bien ,
    Ben blijdat je het een en ander ziet daar, kan me inderdaad die serie een beetje herinnerren, over een gezin en dochter was arts en had een dochter en er was ook nog een zoon thuis. Of zoiets. Met ons gaat het prima , pa en ma en David vliegen donderdag alweer naar huis :-( Maar ja dat is onze keus om hier te wonen!! Ik vind het in ieder geval HELEMAAL geweldig om hen hier te hebben, en vooral dat ik de kans krijg om David weer te leren kennen. Soms veranderen kinderen zo.
    Liefs ikkie

  • 24 Augustus 2009 - 22:18

    Bas:

    Hey Bien,

    Wordt met het verslag jaloerser op je! Echt gaaf om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt!
    Kijk alweer uit naar je volgende update en natuurlijk je foto's...

    Groetjes,
    Bas en Anouk

  • 25 Augustus 2009 - 10:03

    Ka:

    Hi B,

    Was weer heerlijk om je verslagen te lezen. Geniet van Chicago. Weer een totaal andere stad. Ben benieuwd wat je er van denkt. Ik vlieg vrijdag naar Kuala Lumpur. Dikke kus ka

  • 25 Augustus 2009 - 10:43

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Wat een gezellige verhelen allemaal, zou wel in je schoenen willen staan, heerlijk om van alles te zien en mee te maken. Geniet van alles,
    Liefs

  • 25 Augustus 2009 - 10:46

    Janiek:

    Hi Bien,

    Zo te lezen ben je nog steeds volop aan het genieten.
    Ga je naar de show van Oprah ?
    Dit is je kans !
    Lieverd, een dikke kus van ons allemaal en tot over een maand.

  • 25 Augustus 2009 - 19:35

    Bermadette:

    Hi Bien,

    Lees met veel belangstelling je avonturen, je geniet wel enorm zeg!
    Ben nu ook wel erg benieuwd wat je met je "juffrouwen diploma" gaat doen???Waar ga je werken???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 43998

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: