Ik ben er!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Ik ben er!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!!!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

03 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

En daar ben ik dan in de grote appel. Wat is dit een aparte stad. Eigenlijk helemaal niet zo als ik gedacht had. Het valt reuze mee met de grote gebouwen en het vele verkeer. Ik moet wel zeggen dat dit weekend een lang weekend vrij is hier vanwegen 4 juli viering. De vlucht ging goed, al moest ik op schiphol erg lang wachten in de snelle check-in rij...niet echt super. Maar goed, de rest ging goed. In Londen wel vertraging, maar dat maakte mij niet zoveel uit.
Op JFK was ik heel snel door de douane. Helemaal geen vragen over wat ik kwam doen en zo. Kreeg stempel voor 3 maanden en kon meteen doorlopen. Heerlijk een taxi genomen naar het 92Y. Ze hebben hier een speciaal tarief en het was voor mij wel lekker met die grote koffer. In 92Y heb ik een eigen kamer. Niet erg groot, 1 pers bed en een bureau en een inbouwkast. Verderop in de gang zijn douches, wc's, een keuken en de wasmachines. Hier in de omgeving is het wel heel leuk. Er zitten veel tentjes waar je kunt eten.
Vandaag al gaan wandelen. Ik ben al in Central park geweest, heb 5th Ave al gedaan, was in Central station en heb eigenlijk veel te veel gelopen. Maar je loopt hier zo makkelijk een eind weg. Ik moet trouwens zeggen dat het hier super veilig is. Ik voel me in ieder geval niet niet op mijn gemak.
Nou, morgen dus 4th of July. Ik zal eens kijken waar ik naar het vuurwerk ga kijken. Zodra ik foto's heb zal ik ze proberen weer op de website te zetten.
Tot de volgende keer....Oh Aukje, ik snap helemaal waarom je dit zo super vond!!!!

  • 03 Juli 2009 - 20:46

    Diana:

    Hoi Bien,
    Geweldig dat de eerste indruk zo goed is. Heb je lekker weer? Tja ik denk ik stel de typisch hollandse vraag maar!!
    Ik ga een paar uurtjes werken . Hadoei XX

  • 03 Juli 2009 - 22:28

    Bernadette:


    geweldig toch dat het je allemaal zo meevalt, ik sta er echt van te kijken dat je zo snel door de douane was, die amerikanen zijn anders niet zo makkelijk.Geniet maar lekker en ik
    kijk weer uit naar je volgende bericht. Groetjes

  • 04 Juli 2009 - 06:48

    BaGeLe:

    Hoi Bien,

    Geen last van Jetlag?
    Je hebt in iedergeval nog het hele weekend om aan de lokale tijd te wennen.

    Ik heb geen idee wat je vandaag (4th of July) allemaal te wachten staat. We kijken uit naar de eerste foto's.

    Je zult zelf wel ontdekken wanneer je opeens een minder veilige straat inloopt, maar dat is meer in het noorden van Manhattan. Hopenlijk heb je de mogelijkheid om het andere New York (buiten Manhattan) te zien, maar doe dat wel met iemand die NY kent en ga daar niet op je eigen houtje op pad.

    Groetjes uit Quadratsch, BaGeLe

  • 04 Juli 2009 - 08:16

    Janiek:

    Hi Bien,

    Ben blij dat je goed bent aangekomen.
    Tof om meteen 4th of July mee te kunnen maken.
    Ik wens je een hele toffe dag toe en ga je op de voet volgen.

    Dikke kus en geniet ervan

    Liefs Janiek

  • 04 Juli 2009 - 18:25

    Tante Marijke:

    Geniet, geniet, geniet!!!
    En een hele dikke knuffel

  • 05 Juli 2009 - 07:34

    Ome Thijs:

    De ouwtjes uit L.Z.

    Is weer leuk we volgen je op de voet nou ja figuurlijk dan. Als je terug bent dan weer nie zo dikwijls langs komme.

    De groetjes Houdoeeeeee

  • 05 Juli 2009 - 18:32

    Tante Ger:

    Fijn dat je reis goedverlopen is,en de aankomst daar ook naar je zin.Papa was vanmiddag hier even gebabbeld over jou!!!!!want ik kon je maar niet vinden.Nu gelukt.
    Bien fijne tijd en succes maandag.
    liefs tante Ger.

  • 06 Juli 2009 - 15:53

    Aukje:

    Sabine is in the Big Apple! Yeeh :D.

    Nou ik ben nu toch wel weer echt jaloers hoor... jij zit gewoon in 'mijn' stad. Ik wil ook! Haha. Goed om te horen dat alles goed was verlopen en je veilig en wel in 92Y zit.

    Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje, maar vooral naar de foto's! Wanneer is eigenlijk je 1e echte 'schooldag'? Want daar ben ik helemaal nieuwsgierig naar!

    Genietze Sabinetje (:
    Dikke Kussen vanuit NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 43996

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: