it's raining, it's pouring... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu it's raining, it's pouring... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

it's raining, it's pouring...

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

29 Maart 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

En daar ben ik dan in Auckland. Gisteren met het vliegtuig van Sydney hierheen gevlogen. Reis duurde maar 2 1/2 uur, dus dat was een makkie. Leuke film aan boord, Night at the Museum. Die had ik in Bathurst al gezien, maar toch leuk. Hier in Nieuw Zeeland zijn ze heel strikt als je het land binnenkomt. Je zou denken dat er een terrorist alarm rood is, maar het is om ziektes tegen te gaan. Ik moest de zolen van mijn wandelschoenen laten zien. Omdat ik in Australie gewandeld had. Yep....maar eigenlijk hebben ze gelijk. Ik zou ook geen gekke moeh ziekte of tok griep willen hebben.
Het duurde een dik uur voordat ik eindelijk de stempel in mijn pas had, mijn rugzak had gevonden en door de exit deur liep. En daar stond Rob te wachten. Ik herkende hem meteen en hij mij ook. Zo leuk om hem weer te zien. Ik dacht dat hij al heel lang hier woonde, maar hij, zijn vrouw en hun dochter zijn pas 2 jaar geleden hier naartoe verhuist. Hun huis is erg leuk en heel gezellig.
Ik heb vannacht heerlijk geslapen. Vanochtend al vroeg op, want ik kon met de vrouw van Rob meerijden naar de YHA. Ik heb een bed voor twee nachten geboekt en meteen een soort rondreis door NZ. Overmorgen ga ik naar de Bay of Islands, dat is in het noorden. En dan na 3 dagen ga ik richting het zuiden. Ik ben in ieder geval de komende twee weken onder de pannen. Ik ga met een busreis, maar kan wel ergens langer blijven als ik wil. En dat is precies wat wij backpackers willen, de vrijheid om zelfs keuzes te maken. Ahum....
Ik wilde eigenlijk gaan kijken in Hobbitton. Voor die het niet weten, dat is waar een deel van Lord of the Ring is opgenomen. Maar ik heb al van een paar mensen gehoord dat het niet de moeite waard is. Kijk, als ik er met de bus langs kom zal ik zeker gaan kijken. Helaas zeikt het hier mega in Auckland. Het komt met de bekende bakken uit de hemel. En dan staat er nog een aardig windje. Goed moment om een internet cafe in te schieten en mijn weblog bij te werken. Helaas ook is er voor de komende dagen geen zon in zicht. Ach ja, dat gebeurt nu eenmaal en ik kan er toch niks aan doen. Het zal vandaag een museumdag worden denk ik. Het is nog vroeg, rond 9 uur 's ochtens. Ik heb al wel een bak koffie op en die was erg lekker. Hier is het wel een beetje goedkoper dan in Australie. Een dollar is ongeveer 50 eurocent. Dat is makkelijk rekenen. Tja, verder kan ik jullie niks vertellen over Auckland, ik ga mijn ontdekkingsreis dadelijk beginnen. De volgende keer meer.

  • 29 Maart 2007 - 06:52

    Leah:

    Halle Tante Bien,

    Ik zit hier met Papa jouw bericht te lezen en de mooie foto's te bekijken. De foto's van de dieren vind ik het leukst. Verder begrijp ik nog niet helemaal waar je nu bent en wat je allemaal schrijft. Maar Papa vertelt me dat je het erg naar je zin hebt.
    Ik heb het hier ook naar mijn zin. Eergisteren heeft Papa de nieuwe zandbak opgebouwd en ik ben nu de hele dag lekker buiten bezig .... van de glijbaan glijden en in de zandbak spelen. De sneeuw is weer verdwenen en wordt weer lekker warm.

    Veel plezier verder. Een dikke knuffel & natte zoen.

    Leah.

  • 30 Maart 2007 - 09:46

    Huut:

    Hoi Bien,

    even laten weten dat we je avonturen op de voet volgen. Nog veel plezier in Kiwi-country.

    Liefs en groeten,

    HuSaKoMaDa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 44043

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: