Ben er weer!!! - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Ben er weer!!! - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Ben er weer!!!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

30 Oktober 2006 | Indonesië, Tegal

en het was een heel avontuur!! We zijn dinsdag ochtend vertrokken naar Yogyakarta. Met de vw bus van Sanday. Nou, we hebben geweten dat het een oude bus is. Helaas konden we zo'n 3 uur voor Yogya de bus niet meer in de 1e en 2e versnelling krijgen. En even later ook niet meer in de 3e, dus de bus aan de kant. Gelukkig stonden we op een goede plek en mochten we bij een man de bus op zijn terrein zetten. Toen maar de vader van Ami gebeld en die is ons, samen met twee van zijn zonen, komen ophalen. Voordat we in Yogya waren was het half 1 's nachts. En toen ging iedereen aan de nasi en weet ik wat voor eten. Ik kon rond die tijd niks meer naar binnen krijgen. En 's ochtens lekker aan de rijst, mie of ander scherp eten. Tja, het is weer eens iets anders.
Yogya is een mooie stad. Helaas is er veel schade van de laatste aardbeving. Er zijn veel huizen kapot.
Ik heb veel gezien, zo zijn we naar Malioboro gegaan. HET winkelgebied van Yogya met heel veel kraampjes. Erg druk en bloedheet. Maar wel leuk. Vooral als je van batik houd, dan moet je er heen.
Heb twee tempels gezien; Sambisari, een kleine tempel en niet toeristisch. En Prambanan. Grote tempel en zeer toeristisch. Als buitenlander mocht ik 10 x zoveel betalen voor de entree!! Dat was minder. Vooral omdat we voor die prijs niet eens dicht in de buurt van de tempel mochten komen i.v.m. vallende stenen. Nou zou ik zo'n steen niet op mijn hoofd willen krijgen. Oke, het was wel mooi!!Ook het paleis van de sultan gezien. De vorige sultan heeft een nederlandse opleiding gehad. Er was in het museum veel te zien dat met NL te maken heeft, inclusief een oude fiets van de sultan. Ook het paleis had veel schade. Moet jullie even vertellen over een andere sultan, die had 30 vrouwen en 87 kinderen....ahum!!!!De huidige sultan heeft maar 1 vrouw.
Verder zijn we nog naar DE zilverbuurt gegaan. Viel tegen, want ik vond er niet echt iets speciaals. En in de winkels was het net zo duur als in NL. Dus niet echt de moeite waard.
Een hoogtepunt voor mij was dat ik SUSHI op heb!!! Voor degenen die het niet weten, dat is echt mijn lievelings eten en niet te krijgen hier in Tegal. Dus ik was erg blij...haha.
We hebben de hele week in het huis van de ouders van Ami geslapen. Het was erg druk. Er waren 10 volwassenen en 6 kinderen. Er was een tweeling bij Bagus en Bagas...lachen!! Gelukkig had ik de tweede avond een eigen kamer. De eerste nacht sliep ik in de woonkamer en dat was minder, want om 5 uur werd ik al gewekt door blije kinderen die Spongebob wilde zien.
Gisteren zijn we weer naar huis gereden. Het was een lange rit, maar gelukkig geen problemen met de bus. Na 9 uur waren we weer in Tegal. Je doet hier over 122 km zo uur of 3!! Wel iets anders dan in NL. En dat in een bus met oude schokbrekers. Was bijna bang dat de Ami spontaan zou bevallen. Maar gelukkig zit de baby nog in de buik.
Mocht gisterenavond meteen op kakkerlakken jacht. BLEH!!!!Ik vind dat vieze beesten. Maar ik heb er flink op gemept en ze uit de kamer gekregen.
Vanmiddag de verassende mededeling gekregen van Agus dat hij niet met mij naar jakarta kan. Hij heeft werk gevonden en mag morgen beginnen. Ik balen, want we hebben dat al meer dan een maand geleden afgesproken en ik heb de treinkaartjes al thuis. Misschien ga ik met Nia. Ik hoop het wel, want het was duur genoeg. En ik wil natuurlijk Jakarta zien.....
Verder wil ik mijn nichtje feliciteren met de geboorte van haar dochter Fleur!!! FOTO'S!!!
Als ik terug ben uit Jakarta zal ik weer eens een paar foto's bijvoegen. Helaas is er iets mis met mijn toestel. Hopelijk kan het gemaakt worden.
Dames en heren, het was me weer een waar genoegen. Ik ga na 1 1/2 uur het internetcafe verlaten. Heel hartelijk bedankt voor de leuke mailtjes. Geniet er nog steeds van!!!!!!

  • 30 Oktober 2006 - 19:19

    Barend:

    Wat een avontuur! Altijd leuk om jouw dagboek te lezen... het was alweer een tijdje geleden dat je een laatste berichtje gestuurd had.
    Kan me voorstellen dat je een beetje KO bent van zo'n tripje.
    Hopelijk kan je fotokamera gemaakt worden want we zijn toch wel naar de foto's benieuwd.

    Het laatste nieuws van onze kant: Leah loopt los! Sinds zaterdag doet ze het gewoon.

    Tot de volgende keer, BaGeLe

  • 30 Oktober 2006 - 21:42

    Diana:

    Nou wat een ervaring weer, het leuke van zo ergens naar toe te gaan is je komt bij de mensen thuis, als toerist of backpacker heb je dat niet, met soms de nadelen van een shaky busreisje!!!
    Je hebt het in ieder geval alemaal meegemaakt.
    Liefs Diana tot smsse

  • 31 Oktober 2006 - 10:47

    Karin:

    Hallo B,
    Wat een avonturen! Heerlijk om weer te lezen wat hebt meegemaakt. Hier verder zijn gangetje! Voor mij staat er weer een Kaapstad op het programma, ben er wel aantoe na al de omzwervingen in Europa. Hoop dat alles goed gaat met je camera want ook nieuwsgierig naar de foto's. Kus Ka

  • 31 Oktober 2006 - 12:57

    Janiek:

    Ha Bien,

    dank je wel voor de felecitatie.
    Het is me toch een lekker ding Fleur! Ze is zo tevreden, ze huilt alleen maar als ze darmkrampjes heeft en dat is dan nog overdreven. Ze maakt meer van die piepgeluidjes van een Cavia ( zo lief ).
    Eline is enorm blij dat ze eindelijk uit mijn buik is. Het eerste dat ze zij was; Mam ze ziet er heel anders uit dan ik gedacht had. Veel mooier!
    Sil is super trots op z'n zus'ie. Sil moet nog wel een beetje wennen aan de nieuwe situatie. Hij huilt vlug en s'nachts slaapt hij erg onrustig, veel dromen en wakker worden. Je kunt je dus wel indenken dat wij weinig tot geen nachtrust hebben, beetje jammer.
    Bien ik moet helaas stoppen om Fleurtje te voeden, ik hoop dat de treinreis naar Jakarta voor je doorgaat. Ik zal voor je duimen.
    Dikke kus en tot snel

  • 31 Oktober 2006 - 18:39

    PA:

    BEHALVE HET LEZEN VAN JE DAGBOEK IS HET OOK LEUK OM DE REACTIES TE LEZEN VAN JE FAMILIE,VRIENDEN EN KENNISSEN.
    JE LAAT DOOR JE MANIER VAN SCHRIJVEN IEDEREEN MEE GENIETEN VAN JE BELEVENISSEN EN HET IS DE PERFECTE MANIER VAN COMMUNICATIE OP LANGE AFSTAND EN NIET GEBONDEN AAN TIJD.
    BIEN TOT CHATTIME.
    GROETEN VAN ALLE BEKENDEN HIER DIE IK MAAR NIET GA NOEMEN MAAR HET ZIJN ER DIVERSEN.
    DIKKE KUS,
    PA 30-10-2006

  • 31 Oktober 2006 - 19:54

    Tante Ger.:

    Steeds sta ik er weer versteld van wat een apart leven je daar leidt Bien. Je maakt wel wat mee in zo,n bus. Ben je af en toe dan niet een beetje bang? Maar ja ,een flinke meid!!
    Ben ondertussen weer een beetje bezig met cinop, dus wat minder tijd voor andere dingen. Barend was het week-end nog even hier,erg leuk.
    Ben erg benieuwd hoe je het in Jakarta hebt gehad.
    dikke kus tante Ger.

  • 04 November 2006 - 09:40

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Geweldig om al je verhalen weer te lezen en je avonturen mee te beleven!
    Ben blij dat ik niet in die bus heb hoeven zitten, heb er sowieso al een spuughekel aan. Gisteren weer Opa en Oma geworden, Stephan en Saskia hebben een zoon Sem gekregen, ook weer een 8 ponder. Met moeder en kind alles goed. Veel liefs en tot de volgende keer, Kus

  • 06 November 2006 - 03:13

    Anna:

    lieve bien ik loop giga achter met je mails en je beleeft zoveel avonturen ik kan het niet bijbenen joh! hier steeds verbroken inernetverbindingen listrik die uitvalt of anderzins, tja je leeft in een ontwikkelingsland of niet he.. ga snel je andere mails lezen... liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 44049

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: