en dat was Jakarta.... - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu en dat was Jakarta.... - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

en dat was Jakarta....

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

05 November 2006 | Indonesië, Tegal

Dinsdag om half 11 met de trein vertrokken naar Jakarta. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Wouw, we mogen in NL nooit meer klagen over de ns hoor!! De trein was echt stampvol. We kwamen die trein bijna niet in omdat iemand voor de deur zat en zijn plaatsje niet wilde opgeven. Dus met moeite de trein in. Gelukkig hadden we gereserveerd, anders hadden we op de grond moeten zitten...en die was niet echt schoon.
De rit duurde ongeveer 5 uur en in die tijd werd ons twee keer verteld dat we in de buurt van JKT waren, alleen omdat die mensen onze plek wilde hebben. Gelukkig waren er anderen mensen aan boord die ons vertelde dat we er nog niet waren.
Ik was trouwens met Nia gegaan.
In JKT aangekomen met een taxi naar het huis van de oom van Nia. Een hele aardige man. Hij vond het geweldig dat we er waren.
Een man die in de buurt woont, Odin, heeft ons 3 dagen op sleeptouw genomen.
Goed, na een redelijke nachtrust op naar downtown. Eerst naar het MONAS, het monument midden in JKT. Het is eigenlijk een grote pilaar waar je in en op kunt. Wat een uitzicht!!! Dan zie je pas hoe groot de stad is. Beneden in het museum waren ze van ' andere tijden' iets aan het opnemen over de onafhankelijkheid van Indonesie.
Goed, daarna naar het archyologisch museum en toen naar het koloniaal museum. Dat is in een oud NL stadhuis,toen JKT nog Batavia was. Geweldig mooie koloniale meubels binnen!! Toen iets gaan eten en weer terug naar het huis van de oom. In jkt zeggen de mensen dat je oud wordt met wachten. Omdat het zo druk is op de weg. Het klopt hoor. Het is er zo druk. Veel file en veel uitlaatgassen.
We hadden nog wat familie bezocht en toen lekker naar bed.
De volgende dag naar Seaworld. Met het openbaar vervoer. Weer een hele ervaring hoor. Het duurde 1 1/2 uur, maar toen waren we er.Met kleine bus naar een halte waar de grote bus zou komen. Toen weer naar een andere halte ver weg waar we weer met een kleine mini bus verder gingen. Seaworld is eigenlijk een groot aquarium. Mooi!! We konden er schildpadden en kleine haaien aanraken. Na seaworld naar het Hardrock cafe waar we heerlijk gegeten hebben. GEEN RIJST!!!
Nog door een dure mall gelopen en gekeken, niets kopen...haha.
De laatste dag in jkt zijn we naar Taman mini gegaan. Ik dacht een soort madurodam. AHUM. Het is een heel groot park waar huizen staan uit de verschillende delen van Indonesie. En die huizen zijn op ware groote. Wel heel leuk om te zien hoeveel verschillende stijlen er zijn.
Daarna nog naar het momument van de 7 helden. Er was hier in de jaren 60 ook veel communisme. Op een gegeven moment heeft een groep van hun 7 generaals gekidnapt, gemarteld en half levend in een put gegooit. Die mannen hebben het niet overleeft. Het is een lang en bloedig verhaal, maar wel de moeite waard om er van te weten.
Wouw, en dat was het, die avond met de trein weer naar Tegal. Gelukkig was de trein niet zo vol, maar het waren nog steeds 5 uur en het was erg saai. Om 1 uur 's nachts waren we weer in Tegal.
Ik kon meteen weer op kakkerlakken jacht. Gelukkig waren het er maar 2 deze keer. Omdat ik nog half zat te schommelen kon ik niet slapen.
Dinsdag ga ik weer lesgeven. Het is dan gedaan met de vakantie. Maar ik heb wel heel erg genoten. En ik vind Jkt echt super!!! Ondanks dat het zo groot is en het er stinkt....

  • 05 November 2006 - 08:05

    Barend:

    Fijn om weer een berichtje van je te lezen. Wij hebben er lang op moeten wachten .... maar geen nieuws is goed nieuws.
    Geweldig dat je kamera weer werkt en je ons die foto's kon sturen.

    Ik zelf zit op dit moment in Lagos (Nigeria) en ik kom daar (weer) vergelijkbare toestanden tegen. In de laatste 8 maanden heeft zich hier niet veel verandert, je ziet nog steeds dezelfe wrakken langs de kant van weg.
    Maar ik mag gelukkig al morgen naar huis.

    Dus veel liefs & groeten vanuit hier, Barend.

  • 05 November 2006 - 12:06

    Tante Marijke:

    Lieve Bien, Heb het hele verhaal weer gelezen, fantastisch wat je weer allemaal meegemaakt hebt. Als ik wat jaartjes jonger was, zou ik wel met je willen ruilen!
    Ben benieuwd hoe het lesgeven gaat verlopen na al die vakanties.
    Dikke pakkerd,

  • 05 November 2006 - 17:13

    Ome Thijs:

    Hoi Sabiena
    Hartsikke leuk weer een bericht van je te kunnen lezen.Je ziet wel we volgen je met veel belangstelling We herkennen ook veel van Indonesie zeker jkt.
    De trein en Taman mini
    Mooi dat het kai goed gaat.We hopen da ge verder
    nog een mooie tijd beleefd
    De groetjes Houdoeeeeeeeee


  • 05 November 2006 - 20:51

    PA:

    BERICHT EN FOTO,S HAARSCHERP OVERGEKOMEN DUS HET VIEL MET JE FOTOTOESTEL GELUKKIG MEE.
    JA DAT HET EEN DRUKKE STAD IS JKT WIST IK EN OOK DAT HET ER STINKT MAAR WAT WIL JE MET MILJOENEN MENSEN DIE DAAR WONEN EN AL DIE AUTO,S EN BUSSEN EN DRIEWIELER TAXI,S.
    FIJN TE HOREN DAT JE ERVAN GENOTEN HEBT EN WEER EEN STUK BAGAGE IN JE RUGZAK VAN DE WERELD INGEPAKT. DIKKE KUS EN DE GROETEN VANUIT TILBURG

  • 06 November 2006 - 12:37

    Janiek:

    Hi, wat een verhaal weer.

    Ik vind het echt geweldig wat je allemaal meemaakt.
    Bij mij draait op dit moment alles om tepelkloven en poepluiers.
    Ok mooi !!
    Laat je mij nog een keer weten hoe ik foto's naar je toe kan mailen !

    Dikke kus van ons 5jes

  • 06 November 2006 - 20:57

    Michel De Jongh:

    Hallo Bien,

    Heb wel eens gehoord van stille kracht maar jij bent het tegenovergestelde.Vindt het top wat je daar allemaal doet. Geniet ervan en blijf ons op de hoogte houden.

    PS pas goed op jezelf!!

  • 07 November 2006 - 09:16

    Tante Ger.:

    Hoi Bien,
    Heerlijk dat je tijd in jkt zo goed verlopen is, het hetgene wat je gezien hebt is ook op de foto,s duidelijk over gekomen.
    Ik ben ook weer benieuwd hoe je werk verloopt.
    Die drukte in de treinen komt me bekend voor uit China,daar heb je ook van die taferelen.
    Hier is het begonnen met een beetje winter. Alles verder goed!
    liefs tante Ger.

  • 15 November 2006 - 02:35

    Anna:

    joh ik lees nu pas je want m'n internetcafe vertoont kuren hoor, steeds "hang"! ik loop achter met je verhalen... en wanneer kom je naar semarang? liefs!

  • 20 November 2006 - 11:27

    Karin:

    Hi lieverd,
    Je wordt een expert in primitief reizen! Het is erg goed voor je geduld, heb ik gemerkt, go with the flow nietwaar. Zoals ik vanochtend al smste het is hier rot weer. Kunnen we niet een kleine wisseling doen. Jij een beetje regen wij een beetje zon. Wens je veel succes met de examens en tot schrijfs Dikke kus Ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 44091

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: