apa kabar?? Baik!!! - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu apa kabar?? Baik!!! - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

apa kabar?? Baik!!!

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

13 September 2006 | Indonesië, Tegal

Soms zijn er momenten dat ik even stil word van wat ik hier zie. Niet alleen vanwege de armoede, maar ook omdat het zo vreemd is. Oke, naast de winkel van Sanday en zijn vrouw Ami staat een jongen. Hij is denk ik 15 jaar oud en hij verkoopt cd's. Zijn naam is Krisno. En het enige dat Krisno doet, van 10 uur 's ochtens tot 10 uur 's avonds is dus cd's verkopen. Hij gaat niet naar school. Ik vroeg aan Ami waar hij woont. Ze zei dat hij niet bij zijn ouders woont, maar waar wel weet ze niet.
En als je dan die leuke kop ziet van Krisno is het jammer dat je bedenkt dat hij gewoon niet verder zal komen in het leven. Ik weet het niet, maar dat vond ik toch wel waard om te vertellen.
Ik was pas geleden nog naar het plein geweest. Wilde mijn kamer een beetje opvrolijken. Heb een kalender gevonden..mega lelijk. Tja en toen de poster. Dat is nog niet zo makkelijk. Ik kon gewoon niks leuks vinden...Avril Lavine en Britney Spears vind ik nou niet zo....en dus is het een poster van spiderman geworden....hahahaaha. Vind het wel lachen hoor. Maar goed, hopelijk kom ik binnenkort wel iets leuks tegen.
Er is in de buurt van mijn huis een kerkhof. Ik was er pas geleden op de brommer heen gegaan om eens te kijken of er ook nog Nederlanders begraven liggen. En ja hoor. Eigenlijk best veel. De meesten zijn rond 1880 geboren. Heel apart om de nederlandse teksten te lezen op de graven. Een man die er werkte heeft me de graven laten zien. Toen hij wist dat ik uit Nederland kom was er geen houden meer aan. Dus ik erachter aan...je moet weten dat het op het heetst van de dag was....zweten dus. Maar wel erg interessant om te zien en ik heb foto's gemaakt. Helaas lukt het me nog steeds niet om die op mijn weblog te plaatsen.
Oh ja, wat hier ook helemaal het is....Karaoke. Niet in een bar hoor, nee gewoon lekker op je kamer. Wat maakt het uit als je niet kunt zingen. Het zijn alleen de andere bewoners van het huis die je katten gejank aan moeten horen....Ik bijvoorbeeld. Gelukkig zingt hij niet iedere dag...dat zou wel heel erg zijn. En als het geen karaoke is, dan is het wel iets van house muziek,kan het niet helemaal plaatsen en anders hebben we nog de mega soppie liefdesliedjes....Ik ben zo blij met mijn i-pod. En met mijn super oordoppen. Hier begint iedereen al om 6 uur 's ochtens.Ik moet nog wennen aan het Indonesische ritme. Gaat me wel lukken als ik eenmaal begin op de uni. ALs het goed is dan begin ik maandag. Ik ben er klaar voor. Ik wordt assistent van de leraren...wat dat betekend?? Ik zou het niet weten, maar dat lees je dan binnekort wel.
Oke, ik ga er weer van door. Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Bijf het leuk vinden om ze te lezen!!!

  • 13 September 2006 - 04:28

    Anna:

    Wel effe je kamus erbij pakken schaaaat want baJk is niet "goed" he...
    De treurigheid van een kansloos mensenleven gaat je niet in de kouwe kleren zitten he, maar bedenk dat ji je bijdrage gaay leveren in het onderwijs en dat is echt wel wat waard! liefs!

  • 13 September 2006 - 05:30

    Kimmetje:

    He bientje, pff 6 uur beginnen zeg, vind 7 uur hier in Eindhoven al vroeg genoeg haha! geloof graag dat je vaak stil staat bij wat je daar overkomt! laat het lekker over je heen komen en probeer s nachts lekker te slapen onder het wakend oog van spiderman ;-))))! hier alles goed! geen nieuws is goed nieuws he! dikke kus uit eindhoven van Kims

  • 13 September 2006 - 06:33

    Diana:

    Hoi Bien,
    Goh gij maakt het ook allemaal mee,haha!!Spiderman Kareoke,(oefenen he meid!!)Kontakten leggen .He ik hoop dat je heel veel geniet daar en dat alles goed gaat met de Uni. Veel liefs Diana En Maarten

  • 13 September 2006 - 12:29

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Nog even een berichtje uit een snikheet Nederland. Waren gisteren in Scheveningen en dat was heerlijk!!!
    Kan me voorstellen dat het wel even slikken is, als je meemaakt hoe kansloos iemand is zonder scholing en vooral een goed tehuis.Wat leven wij dan toch in weelde en zitten dan nog af en toe te zei... over van alles en nog wat. Hoop dat het je goed gaat vanaf maandag. Je zult het even zonder mijn berichtjes moeten doen, zitten vanaf zondag een weekje in Frankrijk ( dat bedoel ik dus ook met luxe ).
    Veel liefs

  • 13 September 2006 - 13:28

    Janiek:

    Ha die Bien,

    wij verkeren hier ook in hetere sferen, het is namelijk zo'n graad of 29.
    Wij voelen dus met je mee.
    Mijn dikke buik begint me me nu aardig in de weg te zitten en ik moet nog +- 43 dagen.
    Maar ik mag niet klagen. DAT MAG DAN NIET !
    Guido zijn standaard reactie : jij wilde toch zo nodig een 3de.
    Zo, ik heb mijn stoom weer even af kunnen blazen. Als jij wat te zeuren hebt dan hoor ik dat ook graag.
    Dikke kus Janiek

  • 13 September 2006 - 15:02

    Bianca:

    Maandag beginnen?! Dat is goed nieuws om te horen. En assistent, nou ik ben ook heel benieuwd wat dat dan mag inhouden?! Ik lees het snel!

    Doeiiiiiii

  • 13 September 2006 - 20:16

    Mirei:

    Hoi Bien,
    Net je weblog tot nu toe gelezen en het maakt veel indruk op me. Wat ben de toch een avontuurlijk vrouwke!!! Fascinerend om te lezen hoe het daar aan toe gaat. En je schrijft zo leuk! Spiderman zeg, cool hoor. Ik wens je in ieder geval veel succes met je assistent-leraarschap maar volgens mijj gaat dat helemaal lukken. Veel liefs en hou je taai he meid!

  • 14 September 2006 - 09:25

    Chelly:

    Ja wijffie, is ze weer! HEB EEN ECHTE BAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JOEPIE!!!!!! Ben ook bijna VWA af. Maar uh, ik zie dat jij met je eetpatroon nog wat moeite hebt? En dat terwijl Miss Hertog Stoofpeer Kaneel (oftewel Miss Helga Willemse Verboven) hier braaf elke week jullie sportschool opvult met haar aanwezigheid! En ik alweer lekker aan de gevulde speculaas ben!!! Yeah! Hang in there he!! Je kan het! Dikke kus Miss AC Nielsen PS: heb je een adres daar? kan ik je een leuke poster sturen.......

  • 14 September 2006 - 21:12

    Tante Ger:

    Kom net van Aline en wilde toch even zien wat je te melden hebt,11 u avond.
    hopelijk kun je maandag beginnen,hoe is het met je brommertje? ik zie het al voor me,een wolk stof!!!Hebben ze daar ook lekker brood? stomme vraag misschien? liefs t.Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 44065

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: