JA, BEN ER - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu JA, BEN ER - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

JA, BEN ER

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

23 Augustus 2006 | Indonesië, Batavia

Wouw is het eerste dat hier in me opkomt. Ik zal het kort houden, maar er zijn niet genoeg woorden om te beschrijven hoe het hier is. Vies, luid, uitlaatgassen van heb ik jouw daar, mensen op brommers, mooi, kokosnoten, vreemde vruchten die erg lekker zijn, geweldige omgeving, starende mensen, Anna die aan iedereen uitlegt wie ik ben. Maar ik vind het geweldig en ben blij dat ik gegaan ben. Ik blijf bij Anna in het boarding house. Een huis met zo'n 8 kamers waar jonge mensen wonen die daar een kamer huren. Het zijn allemaal meiden, behalve de vriend van Anna, Havedz.
Ik ben gisteren goed aangekomen na een lange vlucht. Heb wel even mijn achterstand met films ingehaald, Huut, heb nu ook Over the hedge gezien...haha.
Anna en Havedz stonden me al op te wachten op het vliegveldje van Solo. Paspoort controle was geen probleem en ik kon mooi doorlopen.
We zijn nog wat dingen gaan doen, zoals het nieuwe (in bouwfase zijnde) huis van Anna en Havedz. Als het straks klaar is zeker de moeite waard om te logeren!!!

We hebben lekker geluncht. Niet te vergelijken met NL, rijst en groenten. Erg lekker!! Na de lunch naar het boarding house. Rust. Slapen en daarna me voor het eerst wassen met een mandi. Bakkie water over je heen gooien...even wennen, maar vanochtend ging het al veel beter.
De wc is ook een avondtuur. Kennen we nog de gekke wc's in Frankrijk nog?...tada!!
Ach, ook dat gaat al beter.
Vanochtend om 10 uur gewekt met kop koffie. Heerlijk. Weer mandi en aangekleed. Zoet broodje banaan chocolade gegeten en net bij Anna op de brommer hier naar het internet cafe.....ik zit op de grond op een kussentje, mijn voeten slapen en het is benauwd, maar het werkt en dat is toch het belangrijkste. Net op de brommer wel gelachen. Anna en ik zijn zo ongeveer de enigste westerlingen hier...dus veel gestaar. En wij maar lachen en hallo roepen. Super!
Morgen naar Semarang. Mag er al om 9 uur zijn, dus op tijd opstaan. Dan ontmoet ik Puji, mijn tussenpersoon hier.
Dus de eerste dag was een dag vol met nieuwe indrukken en dat zal vandaag niet anders zijn. Straks gaan we naar de stallen waar de paarden van Anna staan.

Oke, English readers. Your version wil be shorter! Here I am in Indonesia. My second day. Yesterday I arrived in Solo. Anna and Havedz picked me up from the small airport after a long flight. My first impressions were : loud, dirty, lot's of mopeds and bikes, beautifull, strange fruits that taste great, staring people, palmtrees, and I am still happy I came.
After doing some stuff we had lunch. Rice and vegetables. Very good!! We drove to see the house Anna and Havedz are building. When it is done it will be great!! And huge as well.
At the boarding house were Anna lives I had my first mandi....pouring water over yourself with a little bucket. Something a have to get used to, but this morning I did better already. Toilet is another thing to get used to. You have to squad.....and aim. No toiletpaper....water! Well, I cheat, I use the paper.
After a good sleep I was woken by Anna with cup of coffee....nice!
Another mandi and the day began. Me on the back of the moped, Anna driving. Saying hello to all the people, laughing...we are the only western people here.
This internetcafe....small, I am sitting in the floor, my feet are falling a sleep. But it works and that is great. Will go to Semarang tomorrow....

  • 23 Augustus 2006 - 07:40

    Barend:

    Hallo Zus!

    Fantastisch om je eerste berichtje uit Indonesie te ontvangen. Is de vlucht goed verlopen? en kun je je nu daar uitleven? Kan me voorstellen dat ze daar even vreemd staan te kijken.

    Veel plezier met de eerste dagen en verdere reis.

    Liefs uit Oostenrijk, BaGeLe.

  • 23 Augustus 2006 - 07:46

    Diana:

    Hoi Bien ,
    SUPER!!!Ik ben blij voor je en wat een geweldig medium dat internet.Maar als je hierop schrijft kun je dus gelijk je lotus houding oefenen,HAHAHA!HEUL veul plezier liefs DIJAJA!!

  • 23 Augustus 2006 - 12:32

    Tante Ger:

    Lieve Bien.
    Het is net of je naast mezit te vertellen.je eerste reactie is al goed.
    houden zo en succes verder.
    tante ger.

  • 23 Augustus 2006 - 14:18

    Chelly Bluetongue:

    Ha wijffie,
    Hoe cool dat je er bent en het allemaal gaaf vindt!! ben erg benieuwd naar de verhalen over Puji en je toekomstige werkplek. Die bij ons wordt steeds rumoeriger met al die schapen met blauwe tongetjes hiero.......keep in touch! Telefoonslet

  • 23 Augustus 2006 - 14:27

    Hellie:

    Hoi Maat!

    Geweldig het eerste bericht van je te lezen! Zijn de mensen daar net zo vriendelijk als onze Endang uit Tillieburg(zal ik ff)?

    Gr, Helga

  • 23 Augustus 2006 - 16:17

    Kimmetje:

    He bien, super dat je goed bent aangekomen! heb nog vaak aan je gedacht! wel we lezen het wel weer! pas goed op jezelf en let op voor die lekkere gozers daar hihi! x Kims

  • 23 Augustus 2006 - 19:34

    Imke:

    hey bien,
    super zeg dat jij nu ook echt aan je avontuur bent begonnen. ik vond het erg leuk om je reactie te krijgen en natuurlijk lees ik vanaf deze kant van de wereld ook met jou mee. hoe naders zijn de culkturen die we ontmoeten..!!
    geniet er van en spreek je snel.. KUS je mede LTV ER

  • 24 Augustus 2006 - 09:15

    Lieke:

    Heeey Sabien!!

    Wat leuk dat je er al bent! Zal wel eventjes wennen zijn zo zonder traces ;) Hier gaat het ook zn gangetje, maar de achterstand is er weer hoor. Dus ik denk dat we er toch n aantal door moeten faxen ;)
    Geniet ervan!!

    Groetjes Lieke

  • 24 Augustus 2006 - 09:44

    Pa:

    Hoi Bien, leuk te horen dat het goed gaat en het zal zeker heel anders zijn dan Tilburg, ik ken de situatie daar enigsins van mijn reizen, maar je stopt weer een hoop bagage in je rugzak van het leven.
    we houden contact,
    DK.Pa

  • 24 Augustus 2006 - 15:20

    Tante Marijke:

    Hoi Bien, Wat gezellig om zo je avontuur te kunnen volgen. Had je nog willen bellen voor je vertrek, maar helaas.
    Dikke kus

  • 24 Augustus 2006 - 15:35

    Janiek:

    Ha die Bien, ik ben blij dat je goed bent aangekomen.
    Je schrijft zo leuk dat ik me helemaal in kan leven, tof man.
    Ik ben stik jaloers ! Zit ik hier met mijn dikke buik zwanger van de 3de (ok mooi)maar een stuk minder avontuurlijk.
    Meid geniet ervan en ik volg je op de voet.
    Dikke kus je nichtje en consorten.

  • 24 Augustus 2006 - 18:43

    Annemie En Jan:

    Jammer dat we je geen goede reis konden wensen.
    Alsmog heel veel succes en veel plezier.
    We blijven je verhalen lezen.
    Groetjes, A en J

  • 24 Augustus 2006 - 18:58

    Lizeth:

    Hoi Meske,
    Heel erg leuk om je verhalen te lezen en zo op de hoogte te blijven hoe het met je gaat in het verre Indonesië!! Ik zal je avonturen blijven volgen! Heel veel plezier, geniet ervan en heeeeeel veel groetjes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 44060

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: