herfst - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu herfst - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

herfst

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

16 Oktober 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Het is dan eindelijk zover, na een heerlijke nazomer is het herft. De bomen veranderen van kleur, het is fris in de ochtend en het is vroeger donker. Maar tot nu toe mogen we niet klagen, want ook in de herfst is het mooi weer.
Gisteren ben ik naar Vitkov gegaan. Het is vlakbij waar ik woon, maar om de een of andere reden was ik er nog niet geweest. Vitkov is een park waar een gigantisch standbeeld staat van een man op zijn paard. Het is Jan Zizka, een man die in 1420 de leiding had over het Hussitische leger. Goed, het is mega en echt heel mooi van dichtbij. Ik heb foto's bijgevoegt.

Mijn flat is bijna klaar. Ik moet nog steeds gordijnen halen bij de Ikea, maar dat blijf ik maar uitstellen. Ach ja, het is niet dat er iemand binnenkijkt. Gelukkig heb ik geen huizen tegenover me.
Ik heb ook foto's van de flat. Het is heel anders dan de flat in Klamovka. Het is zeker twee keer zo groot.
De buurt is ook heel anders. Het is meer een volksbuurt, maar gelukkig toch redelijk rustig. Er ligt hier wel iets meer hondepoep dan in Klamovka, maar goed.

Op het werk gaat het goed. Ik werk nu voor drie scholen en dat gaat goed. Dit semester is weer heel anders dan het vorige en dat is wat mijn werk zo leuk maakt. Het is nooit hetzelfde. Heb een paar nieuwe klassen gekregen, dus ik ontmoet weer nieuwe mensen.
Pas geleden hadden zo op school een soort teambuilding voor mensen van Apple georganiseerd. Het was heel leuk, want er waren drie aktiviteiten: pijl en boog schieten, cocktails drinken (er was een pro bar tender) en sushi maken....met mij : )
Ik had drie groepen en heb dus drie keer verteld hoe je sushi maakt. Het was super gezellig en de mensen vonden het erg leuk en lekker...gelukkig. Ik ging rond 11 uur 's avonds naar huis.
Ik had tegen die tijd vier cocktails op en je kunt je voorstellen dat de volgende dag het niet zo vlotjes ging.

Tja, nu gaan we langzaam naar de kerst. Ik kijk uit naar de leuke kerstmarkten hier in Praag met de trdelnik en de warme wijn. Ik zou zeggen, kom een keer langs...

Groetjes!!!



  • 16 Oktober 2011 - 15:43

    Janiek :

    Hi Bien, Je appartement ziet er echt super uit, vooral de verhoging waar je op slaapt vind ik te gek ( is dat 1 of 2 persoons breed ). Ik kan ook wel genieten van het herfstweer. De zon schijnt en het is hier een graad of 16. Vanmiddag hebben we gezellig in de Loonse & Drunense Duinen gewandeld, heerlijk. We hebben er mastappels geraapt voor in de openhaard. Lieverd ik wens je een fijne en gezellige herfst. XXX

  • 16 Oktober 2011 - 18:39

    Ka:


    Hi B,

    Zit er super uit! Waarom gordijnen als je die niet nodig hebt. Je kan ook je vide verduisteren, wil je het donker hebben. Waarschijnlijk alleen zomers last van vroeg licht.
    Hier alles goed. Veel vliegen weinig thuis afgelopen maanden.
    Ben je kerst in NL of in Praag.? X

    H

  • 16 Oktober 2011 - 19:50

    Tante Marijke:

    Hoi Bien,
    Hoorde van papa dat je binnenkort even thuis bent en Barend en Gerti met Lea ook, wat gzellig!! Geniet er van!!! Ook hier hadden we dit weekend prachtig weer, heb er alleen niet veel van gezien, gisteren in zwembad gezeten(afschuwelijk) stef haalde zijn diploma en vandaag een lunch bij Mike omdat de buuf 60 werd. Heerlijk eten en heerlijke wijn maar geen zon. Wat een luxe problemen!!! Verder alles goed met ons, gaan deze vrijdag naarje vader.

    Veel liefs,

  • 16 Oktober 2011 - 22:08

    Diana:

    Bien ziet er geweldig uit je appartement, leuk zo'n slaap "zolder".
    En idd een geweldig gedetaileerd stambeeld. Ben blij dat je je eigen nog zo goed vermaakt daar:). Hier alles goed zijn net terug van paarderaces in de bush. Was kei gezellig . Nu back to normal. Ga zo Spike ophalen want die moest logeren in de kennel .XXX

  • 17 Oktober 2011 - 05:52

    Anna:

    hai bien! echt prachtige foto's van dat standbeeld! Indrukwekkend. En je appartementje ziet er echt gezellig en fris uit! Ook zonder gordijnen... Zie ik daar de Prambanan aan de muur hangen? Wou dat ik even bi je langs kon wippen. Toch een beetje ver helaas... Maar we houden contact! xxx h,a,b,y

  • 17 Oktober 2011 - 06:59

    Imke:

    Hey sabine, zo af en toe kom ik nog even gluren...om je positieve berichtjes te lezen...heerlijk heh de herfst..ben ook echt fan...je apartementje ziet er leuk uit!..geniet meis...liefs imke

  • 17 Oktober 2011 - 07:54

    Barend:

    Hallo Sabine,

    Eindelijk zien we dan de foto's van je nieuwe stekkie. Ik hoop dat je "je draai" hier gevonden hebt. Leuke profiel foto, geen idee dat je van het lesgeven zo kunt afvallen ;)

    Even een korte groet uit Singapore. Helaas maar een kort tripje want ik vlieg woensdagavond om 23uur30 alweer terug.

    Tot volgende week in Tilburg. De mazzel en veel liefs. X

  • 01 November 2011 - 19:43

    Bernadette:

    Dat flatje van je ziet er gezellig uit.Hier in Rocky nog steeds schitterend herfstweer, we genieten met volle teugen want het kan zo weer veranderen in een strenge koude en witte winter.Liefs en veel succes met je werk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 44108

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: