Bij Diana en Maarten... - Reisverslag uit Renmark, Australië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Bij Diana en Maarten... - Reisverslag uit Renmark, Australië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Bij Diana en Maarten...

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

23 Maart 2007 | Australië, Renmark

En hallo vanuit een heel warm Renmark. Was het pas geleden nog sokken weer, vandaag gaan de flip flops weer aan de voeten. In de schaduw is het 39 graden. Er staat een stevige wind, maar die is bloedheet. Tja, het heet niet voor niks the outback...haha.

Met mij gaat het goed. Ik ben bij Diana en Maarten en het is heel gezellig. Grappig om ze weer te zien, want het voelt niet anders dan in NL. Het gaat heel goed met die twee. Maarten had genoeg punten, dus kunnen ze nu voor een permanent visum gaan. (en niet voor een 3 jaren visum) Ze moeten dan wel over een aantal maanden het land uit. Heel vreemd allemaal. Maar het zou geweldig zijn als ze het zouden krijgen. Ik kan zien dat Diana hier helemaal op haar plek zit.

Renmark is behoorlijk ver van Adelaide. Het is al een uur met de trein naar Gawler en dan nog eens 2 1/2 naar hier. Onderweg is er niet veel te zien, alleen wat wel leuk is is dat in Freeling McClouds' daughters wordt opgenomen. Ach ja, weet je dat ook weer.

Renmark is best leuk. Het heeft alles wat je nodig hebt. Er wonen ongeveer 8000 mensen hier. Er zijn veel farms waar van alles en nogwat wordt verbouwt. Amandelen, sinaasappelen, wijn, etc. En de wijn hier is erg lekker. Ik verblijf bij Vince, waar Diana en Maarten ook wonen. Het is een oud huis, waar niks aan gedaan is, maar de omgeving is zo mooi. Het ligt aan de Murray rivier. Er zijn zoveel vogels te zien. Het is er heerlijk rustig, alleen zijn de vliegen zo vervelend. En 's avonds stikt het van de motjes.

We hebben al wat van de omgeving gezien. Gisteren zijn we een rondrit gaan maken door het rivierenland. Omdat het land hier rood is heb je hele mooie landschappen.Ik zal de volgende keer de foto's plaatsen, want het is zo mooi.

De Murray is zo schoon dat mensen hier douchen met rivier water. Je kunt met een bootje de rivier op en dan lekker gaan zwemmen. Ik heb dat nog niet gedaan, want het is te warm overdag en je verbrand levend. Insmeren is hier een must!!!

In Renmark is wel iets aparts aan de hand op dit moment. Er zijn Tibetaanse monikken. Ze zijn hier om de mensen te laten zien hoe ze leven en hoe erg de situatie in Tibet is. Ze zijn ook een Mandala aan het maken. Een soort tekening op de grond van heel fijn zand. Echt super om te zien. En je kunt er gewoon bij gaan zitten en kijken hoe ze dat doen.

Ook mag je mee bidden en mediteren.

Volgens mij is er morgen een soort derde wereld festival in het centrum en vanavond gaan we kijken naar de monikken als ze dansen.

Maar van te voren gaan we ergens uit eten. Ik heb de afgelopen dagen weer kunnen koken. Heerlijk om dat voor meer dan 1 persoon te kunnen doen.

Zoals je kunt lezen kom ik mijn tijd hier prima door en heb het naar mijn zin. Ik ga maandag weer richting Adelaide en dan dinsdag naar Sydney en woensdag naar New Zealand. Krijg het dus lekker druk!!

Ik wil Janiek feliciteren met haar derde streep!!!!! super!!!!!! En iedereen weer bedankt die me een leuke reactie heeft gestuurd. Ik kijk er altijd weer naar uit.

  • 23 Maart 2007 - 05:30

    Diana:

    Hoi Bien , komt niet vaak voor dat je mee kunt lezen wat voor een reactie je plaats, laten we er maar van genieten. want ondertussen gaan we al zo'n 11 jaartjes om met elkaar !!
    Kussen geef ik wel persoonlijk

  • 23 Maart 2007 - 09:38

    Tante Marijke:

    Oh Bien, wat geweldig allemaal, wat zou ik er graag bij willen zijn!!!Zo'n fantastische belevenis. Ben ook erg benieuwd hoe je Nieuw Zeeland gaat vinden, maar dat horen we volgende keer wel weer. Geniet van alles en veel liefs

  • 23 Maart 2007 - 10:18

    BaGeLe:

    Hoi Bien,

    Ben benieuwd naar de foto's! Aan die hoge temperaturen moet jij toch eigenlijk wel gewent zijn, of is het daar anders warm/heet.

    Hier is het afgelopen maandag gaan sneeuwen! Bij ons lag 5-10cm sneeuw maar wij hebben niet de volle laag gekregen. Die kreeg Kärtnen... er zijn daar nu nog steeds veel mensen die zonder elektriciteit zitten. Veel oponthoud op de weg, veel vrachtwagens waren op zomerbanden onderweg. Op de bergen hier ligt 2m "Neuschnee" dus ze kunnen het skipistes nog een tijdje open houden.

    Verder gaat alles lekker hier.

    We horen graag weer van je.

    Veel liefs & groeten, ook aan Diane & Maarten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 44118

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: