tja.....jammer - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu tja.....jammer - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

tja.....jammer

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

09 Oktober 2006 | Indonesië, Tegal

Want ik dacht dat ik op woensdag ochtend een eigen klas had....helaas, want ze hebben een andere lerares gevonden. Wacht, ik ga even vertellen over afgelopen woensdag, want het was niet zo leuk. Ik op mijn brommer naar de uni. Kom ik daar aan wordt ik voorgesteld aan misses Yoga. Dat is dus de nieuwe lerares. Ik was helemaal verbaasd, want mij was niks verteld, en ik had van alles en nogwat voorbereid voor de les. Maar goed, ik niet te flauw...Omdat Yoga nog een gesprekje zou hebben met Rofi ging ik vast naar de studenten. Kon ik mooi met de les beginnen. Yoga zou dan wat later komen en haarzelf voorstellen. En dat heeft ze gedaan....Ze vind zichzelf geweldig. Vind dat ze ontzettend goed engels kan spreken.(tja) Ze heeft een keer een wedstrijd gewonnen. De studenten werden steeds kleiner toen ze haar hoorde spreken over haarzelf.
Goed, nadat ze zich de hemel in geprezen had mocht ik de les weer overnemen. Leuk...todat zij er tussen kwam. En niet een keer, nee wel meerdere keren.Dus ik gevraagt of zij de les wilde overnemen...nee, dat wilde ze niet. Maar even later kwam ze er weer tussen. En toen heb ik mijn rugzakje gepakt en heb de klas verteld dat ik helaas weg moest en ben het lokaal uitgelopen. Misses Uberbitch heb ik laten staan. Stoom kwam uit mijn oren. En met haar mag ik de komende tijd gaan les geven?! We hebben na de les wel gesproken hoor. Maar ik denk niet dat we beste vriendinnen zullen worden.
Wat wel leuk was ,dinsdag hadden de studenten een opdracht in de klas. Ze moesten een product promoten. Ik zou zelf een demonstratie geven op z'n Amerikaans. Met accent en al. Ik zou een soort tv spotje doen voor het Sakanaki kussen. Dus ik verteld hoe 'amazing' het kussen is en hoe geweldig je je voelt 's ochtens als je wakker wordt.En hoe het gevult is met veren van ganzen uit Alaska. Omdat het daar zo koud is zijn de veren extra warm en zacht.Maar gelukkig is het allemaal diervriendelijk, want de veren groeien vanzelf weer aan....Heel erg overdreven...super lachen. Gelukkig vonden de studenten het ook erg leuk. En begrepen ze wat ik zei.
Ik heb vandaag een nieuw matras gekocht. Mijn rug hield het niet meer, en voor 40 euro heb je hier een super ding. Dus wat zal ik vanavond lekker slapen. En wat ook leuk is, mijn huisgenoot, Anna, is schoonheidsspecialiste. Ze heeft me een schoonheidsbehandeling gegeven voor 2.50 euro!! Heerlijk! En pas geleden heb ik een massage gehad voor 3 euro, duurde wel bijna 2 uur!!! Ik voelde me erna wel erg ontspannen.
Vandaag zou iemand van de regering komen op de campus, om te praten over de status van de uni. Nu is het een prive uni, maar ze willen een overheidsuni worden. Dan krijgen ze meer geld en is het voor de studenten niet zo duur. Nu zitten er veel studenten op de uni die genoeg geld hebben om te studeren, maar misschien niet de hersenen hebben....Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ik was wel even gaan kijken, maar meer omdat mijn vriendin Nia moest spelen. Ze speelt in een traditioneel orkest. Hele mooie muziek, heel anders dan de westerse muziek. En ik ken al een aantal mensen uit het orkest, dus het was wel gezellig...wel weer typisch Indonesisch.....het zou om 10 uur beginnen en om 12.15 kwam de gast eindelijk binnen.....rubber tijd!!!!
Goed, ondertussen zit ik alweer 1 1/2 uur in het internetcafe. Ik vind het goed zo. ga lekker genieten van mijn nieuwe matras. Iedereen weer bedankt voor de leuke mailtjes!!! Super, ik vind het echt heel leuk om ze te lezen!!!!

• 08 Oktober 2006 - 17:39

Bernadette:

Hoi Bien
    Weer met veel belangstelling je website gelezen en deze week je email.Nou wat een belevenissen allemaal, kan me voorstellen hoe je je voelde met Miss Yoga, maar sta er boven en laat het"hollandse"kaas niet van je brood eten.We zijn weer thuis, al weer 2 weken en lopen weer helemaal in het gareel.maar wat hebben we het superfijn gehad in nederland plus schitterend weer.We boften echt.Hou je taai en veel liefs van mij.

• 08 Oktober 2006 - 18:18

Imke:

hey bien,
    tjee wat een belevenissen allemaal. ben benieuwd hoe je je engelse lñessen gaat vormgeven nu je met mevrouwtje yoga moet werken... jou kennede geef je er binnen no time een positieve draai aan.. ik lees met je mee..x imke

• 09 Oktober 2006 - 04:00

Anna:

Joh je al een pijit en een facial gehad, gewoon elke week doen he jezelf lekker verwennen! Ontspannen op je atras, ik ben jaloers! Beetje tegenwicht tegen de Yoga's en Javaanse krokodillen! En genieten van de javaanse muziek..... mooi he. Liefs!

• 09 Oktober 2006 - 04:49

Annemarie:

Dag Sabien, interessant om jouw verhalen te lezen. Ik denk dat we allemaal allerlei uitdagingen (leuk en minder leuk) tegen komen tijdens ons verblijf in het buitenland. Ik wens je veel succes! Groetjes uit India!

• 09 Oktober 2006 - 10:28

Tante Marijke:

Hoi lieverd, Wat een toestanden allemaal, maar laat je -zoals Bernadette zegt- niet koeieneren door een of andere mallotige Yoga miss! Kop op en we gaan ervoor we laten ons niet klein krijgen wij van de Vrande vrouwen!!! Ahum...

Hier gaat alles lekker, heel mooi weer en spannende weken te wachten met 2 babie's op komst, kijken wie de eerste zal zijn. Slaap lekker op je nieuwe matras en tot mail's.
    Liefs

• 09 Oktober 2006 - 15:51

Kimmetje:

He bientje, wat is dat nu weer, mevrouw yoga?? damm idd door zo eentje laat JIJ je toch zeker niet kennen, wel niet tof natuurlijk maar je kunt het niet met iedereen direct zo goed vinden als met mij haha!!! leuk om weer van je te lezen! en dat je maar lekker mag dromen van de nederlandse mannen op je nieuwe matrasje, want die kerels daar zijn niet echt lekker of wel?? of zijn ze echt AMAZING?? haha :-) wel meid hoor wel weer van je! hier bij de VWA trouwens nog alles hetzelfde!! dikke kus van kims

• 10 Oktober 2006 - 11:43

Janiek:

Wat een bitch zeg, gelijk hoeken zo'n kreng.
    Het is dat ik er niet bij ben anders dan kwam ik het voor je doen.
    Zo, ben vandaag maar een klein beetje agressief !
    Zo'n massage van 2 uur dat lijkt mij ook wel wat en zeker voor die prijs.
    zo iets moet je vast in je systeem opnemen man, heerlijk relaxed.
    Nou Bien, tot snel en de groetjes van ons allemaal !

• 16 Oktober 2006 - 00:24

Diana:

Hoi Bien,
    Ben net weeer een beetje bijgelezen.Een hele ervaring dit alles!!Wij zijn net geland in Sydney gisteren en gaan vandaag de grand tour doen.gisteren vince gezien die werkt nu hier.Wel ik schrijf op de weblog wel wat meer en over een weekje vanuit Adelaide een brief naar je ,Liefs en zet em op!!