Daar ben ik weer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

30 Augustus 2006 | Indonesië, Batavia

Het is de laatste dag in Ungaran. Morgen ga ik dan toch echt naar Tegal en ik vind het super!!! Ik vond het hier helemaal geweldig, want omdat ik bij Anna en Havedz was heb ik al zoveel gezien. Ik zal ze erg missen!!
Vrijdag, na het gesprek met Puji zijn Anna en ik naar de mall gegaan. Nou, ik wist echt niet wat ik zag.....O'Neil, OshKosh, Rip Curl, bitterballen, bokkepootjes, nou, het was alsof je door een tijdmachine ging en uitkwam in het moderne westen. Wel erg duur hoor. Ook voor mij! 40 euro vor een tas en 20 euro voor teenslippers. Natuurlijk ook veel reclame, allemaal erg westers. De mensen in de reclames zijn zo blank en lang mogelijk. Heel apart hoor. Maar goed, we hadden in de mall lekker gegeten en zijn toen weer naar huis gegaan.
Zaterdag had ik sproeipoep....wouw!! Meteen een diapet pil en de volgende dag nergens meer last van. Ik was gewoon moe en moet nog aan het eten wennen en al die indrukken....
Zondag naar Gedong Songo geweest. 9 tempels. Het was heel mooi en er waren 5 nog in takte tempels. Het zijn hindoe tempels, van de 8ste eeuw. Mensen uit de buurt betalen 4000 rupiahs, 40 cent en gaan dan wat rondlopen en zitten. En er is ook een hete bron....neus dicht want de stank van rotte eieren komt je tegemoet....pfew!
Maandag had ik drie lessen Engels. Ik was gastdocent. Nou, het is wel even heel anders dan in Nl. De hele klas staart je aan of je van mars komt. Het Engels spreken gaat ze niet goed af, maar na een paar spellen werden ze iets losser. De studenten waren rond de 20. Ik wilde ook wat namen weten. Dan staan ze op en zeggen, My name is Isama sula watjemaarwilt, but you can call me Isma....Lachen! Klas twee was heel erg, want die zeiden dus helemaal niks en de derde klas was ook wel leuk. Als er veel grieten in zitten is het iets leuker, want die durven iets meer dan de jongens. Dinsdag had ik nog twee lessen. Ik deed voor hoe we in NL trouwen in de kerk, vooral de kus vonden ze erg lachen. En ook hoe lang de Nederlanders zijn vonden ze 'amazing'. En dat ik in NL niet zo groot ben, dat snapte ze niet, ook niet dat ik niet getrouwd ben en ook niet dat ik alleen in Indonesie ben....Ik heb het uitgelegd als dat dat in het westen normaal is....
Na de lessen bij een jongen van de IIWC achter op de brommer door Semarang....wat een doderit. Links, rechts, het maakt niet uit, als je maar doorrijdt. Ik heb het oude deel van de stad gezien. Waar nog oude NL gebouwen staan. Die worden nu gebruikt als huizen. En ik ben in Toko Oen geweest. Daar verkopen ze echt NL koekjes. Ik had voor Anna speculaas, Kattetongen en nog een andere soort gekocht. De mevrouw in de winkel sprak zelfs NL. Super leuk!!
Nog even een paar indrukken....hier wordt het vuil, nadat men het gewoon op straat heeft gegooid, bij elkaar geveegt en in de fik gestoken. Er is hier in de buurt een grote Coca Cola en Pepsi Cola fabriek. Restaurants, al is dat een groot woord, zijn niet gezellig, huizen van binnen zijn niet gezellig. Ze kennen heel het woord niet. Spaarlampen als verlichting...kleine en grote hagedissen tegen de muur aan. Helaas is het me niet gelukt, denk ik, om al een foto op de weblog te zetten, maar hopelijk lukt het me als ik op de uni ben. Ook nog zoiets, mensen staan hier om 5 of 6 uur op en gaan om 9 of 10 uur naar bed. Het is om 6 uur 's avond donker en om 6 uur 's ochtens licht. En 11 uur noemen ze hier middag. En dan is het ook bloedheet. Goed, ik ga maar weer,want ik kan wel bezig blijven. Ik zal de volgende keer dus uit Tegal schrijven....ben erg benieuwd!! Nogmaals allemaal bedankt voor de leuke mailtjes!! Ik wilde wel vragen om mij geen mailtjes met filmpjes en zo te sturen, ik open ze niet, want dat kost me zoveel tijd. en ik heb liever mailtjes van jullie persoonlijk!!!!
Goed, tot de volgende keer en de mazzel!!!!!

  • 30 Augustus 2006 - 04:54

    Anna:

    ha Bien! mooi verhaal joh, ook ik vind het erg leuk om te lezen! Jaaaaa ik ga je missen hoor.... Was erg leuk om je bij ons te logeren te hebben. Ik wens je veel succes maar vooral veel FUN in Tegal! liefs!

  • 30 Augustus 2006 - 09:45

    Tante Marijke:

    Wat een verhaal, geweldig om te lezen.Blijf je volgen!
    Dikke kus

  • 30 Augustus 2006 - 17:49

    Desiree:

    Hoi Sabientje,

    Nou, ik ben er helemaal stil van, van al die verhalen van je. Wat heb je al een boel meegemaakt in die anderhalve week dat je er nu zit. Ik ben trots op je dat je dat allemaal aandurft zo helemaal alleen in verweggiestan! Ben benieuwd hoe het in Tegal zal zijn...

    Groetjes,
    Desiree (en Joost en Inge)

  • 31 Augustus 2006 - 17:39

    Janiek:

    Hi Bien,

    tof zo'n WC. Ben toch heel benieuwd hoe je dat doet als je sproeipoep hebt, lijkt me moeilijk richten ! Hi..HI.
    Mijn e-mail adres ligt er voorlopig helemaal uit.
    Blijkbaar hebben de kids mijn laptop een keer laten vallen.
    450,- Euri schade, ok mooi ! Voorlopig mail ik je dus via Guido's E-mailadres. Dikke kus van ons allemaal en tot snel.

  • 31 Augustus 2006 - 18:50

    Nursiah:

    Hoi Bien! Diana vertelde mij al het een en ander over je verhalen in Indonesie. Grappig om te lezen dat sommige dingen daar helemaal niet veranderd zijn ondanks dat het al 12jaar geleden is dat ik er voor het laatst geweest ben. Ben erg benieuwd naar je volgende ervaringen daar Succes!

  • 31 Augustus 2006 - 19:38

    Myriam Van Loon:

    Hoi Sabine
    Je vader is momenteel bij ons en wist te vertellen dat je een eigen webside hebt dus ik niet te lui om te kijken!
    Hartstikke leuk.
    Groetjes
    Myriam van Loon

  • 03 September 2006 - 15:49

    Serien:

    Heeeey Sabine...nou wat een heerlijke verhalen zeg..WOW!! Echt super he......!Nou hoop dat je daar nog een super tijd gaat krijgen en dat je veel nog gaat zien en meemaken daar;)!!IK houd je weblog in de gateeeeee.

    Dikke kus van het ohh zo warme Nederland :P!!BRRRRRRR

  • 03 September 2006 - 19:42

    Gerti:

    Hi Bien! Leah würde dir soooo gerne ein mail schreiben aber ich übersetze es dir besser:...kiehhgnbljigk,hg, soll heißen gaaanz dickes Bussi und alles Liebe! Leah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 44087

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: