verhuisd - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu verhuisd - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

verhuisd

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

10 Augustus 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

En daar ben ik dan weer. Ik zit bij Gloria Jean, een koffie tent in Praag, want ik heb nog geen internet. Maar ik ben verhuisd naar mijn nieuwe woning en het bevalt me prima. Het is heel anders dan in Klamovka. Ik woon nu in Zizkov. Het is meer in het centrum en dichter bij mijn vrienden. De buurt is druk, maar heel gezellig. Er zijn veel bars en restaurants. Dus meer dan genoeg keuze om een keer uit te gaan.
Mijn nieuwe woning is twee keer zo groot dan de oude. Ik heb een woon/slaapkamer. Ik slaap boven. Heb een soort balkon in mijn kamer. Ga met een trapje naar boven. Ik moet wel oppassen dat ik mijn hoofd niet stoot.
Ik heb een hele grote keuken. Gelukkig kon ik een hoekbank overnemen van de vorige eigenaar, anders zou ik een tafel met twee stoelen hebben. En dat zou dan wel erg leeg zijn.
Natuurlijk ging de overhuis niet zonder slag of stoot. Het viel een beetje tegen, maar die dingen zijn snel vergeten als je dan eenmaal echt gesetteld bent.
Ik moet nog een aantal dingen doen, maar dat is eigenlijk wel leuk. Gordijnen en posters moeten nog opgehangen worden. En ik moet nog een wasmachine kopen. Ik was gisteren met mijn tas met was naar de wasserette gegaan. Het was een half uur lopen. Daar duurde het maar 25 minuten om de was te doen en toen was het weer een half uur terug lopen. Het nadeel was dat de was niet echt schoon was. (bovenlader)
Met het lesgeven gaat het goed. Ondanks dat het augustus is heb ik het redelijk druk.
Ik heb een paar nieuwe klassen en geef deze maand 6 intensieve Nederlandse lessen van 90 minuten.(twee keer per week) Dat is wel leuk, maar ook veel werk.
De zomer hier is waardeloos. Het is echt niet normaal hoe slecht het weer hier is. We hebben af en toe een dagje zon, waar ik dan ook intens van geniet, maar het is veel grijs en er valt veel regen. Dus heel erg jammer. Ik woon nu namelijk in de buurt van een heel groot park.
Goed, ik ga weer verder. Iedereen heel veel groeten en tot de volgende keer!!

  • 10 Augustus 2011 - 08:51

    Dijaja:

    Hoi Bieieien,
    Leuk voor je , ja dat verhuizen niet natuurlijk. Zie er ook beetje tegen op bij ons maar ja is voor goed doel en zoals jij zegt ook weer snel vergeten! Enne FOTO"S!!! :) Heej groetjes en dikke knuffels ikkie

  • 10 Augustus 2011 - 09:12

    Janiek :

    Hi Lieverd, Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe optrekje, ik beloof je dat ik het ga komen bewonderen. Ook hier is het pet met de zomer, zul je zien als de vakantie voorbij is dat het weer mooi gaat worden ! Voor nu een hele fijne zonnige dag toegewenst en tot snel. Dikke kus Janiek

  • 10 Augustus 2011 - 13:51

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Jammer dat ik je niet heb gezien de laatste keer, maar ik begrijp het heel goed, was voor ons ook altijd een dilemma toen we in Kiel woonden.Leuk joh, zo'n fijn nieuw huis, hoop het een keer te zien!
    Ook hier is de zomer niet je dat ( al
    vind ik het nogal meevallen , zit veel buiten maar geen strandweer)
    A,s, zaterdag gaan we naar de Panne, MEN zegt dat het weer beter wordt!!!
    Laat wel horen hoe het geweest is.

    Veel liefs, ook van Frans


  • 18 Augustus 2011 - 15:04

    Hannie:

    Hallo Sabien, ik reageer nooit maar lees je verhalen nog steeds. Wij hebben deze vakantie Praag bezocht, wat woon je toch in een prachtige stad, inderdaad het weer was minder maar dat kon de pret niet drukken. Geweldig nu begrijp ik wel dat je het daar al zolang volhoud. Het gaat je goed!!!!

  • 09 September 2011 - 09:19

    Anna:

    he sabine, je nieuwe woning klinkt echt heel lekker ruim! en lekker dicht bij het park, prima; hopelijk heb je ondertussen mooier weer om lekker in het park te kunnen gaan zitten in het zonnetje.
    liefs! ook van james en de kleine mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 44043

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: