sunday races - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu sunday races - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

sunday races

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

17 April 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

Het was een heerlijke dag vandaag. Na een gezellig telefoongesprek met Barend ben ik naar Velka Chuchle gegaan. Samen met Fred, Gavin, Veronika en Ian zijn we een dagje naar de races geweest. Het was de eerste keer dat ik bij de paardenraces was en ik vond het super. Gelukkig hadden we mooi weer en was het niet al te koud.

Velka Chuchle is niet zo ver van Praag. Het nadeel is dat je er met de bus of trein heen moet. De bus gaat op zondag maar 1x per uur. Het is eigenlijk een dorp van niks, maar de renbaan maakt het 'beroemd'.

Na 8 races en geen geld gewonnen zijn we met de trein weer terug gegaan naar Praag.

Hier gaat het allemaal goed. Ik werk nog steeds veel, maar ik vind het leuk. Mijn studenten zijn super. Komende week zullen de meeste lessen over Pasen gaan. Dan krijgen we weer over de tradities te horen die ze hier hebben. Mannen mogen met Pasen de vrouwen slaan met een stok. Het schijnt dat het geluk brengt voor de vrouw....hmmm. Maar de vrouwen mogen dan 's middags iets terug doen. Ik snap het niet helemaal, maar goed.
Er zijn weer een aantal Paasmarkten in Praag. Heel gezellig en vol met van alles en nogwat. Jammer alleen dat de stad echt volloopt met toeristen. Leuk als je niet in het centrum hoeft te zijn, minder leuk als je met al die toeristen de tram moet delen......

Ik geef jullie een tip, kom met Pasen niet naar Praag!!!

• 18 April 2011 - 11:01

Janiek :

Hi Bien

Tof om een keer mee te maken he ?
    Ik ben zelf een keer in Kaapstad naar de races geweest.
    Helaas ook niets gewonnen.
    Is denk ik niet voor ons weggelegd.
    Bij ons in Brabant heersen zomerse temperaturen.
    Die wens ik jou ook toe.

X Janiek

• 21 April 2011 - 14:32

Pa:

Het valt ook niet me altijd op het goede paard te wedden maar zolang je maar gezond en gelukkig bent speelt geld geen enkele rol.
    Tot 18 mei dan zien we elkaar weer en gaan er een gezellige trip van maken.

• 21 Oktober 2011 - 04:27

Anna:

ben m'n mail aan het opschonen en zie dus nu pas dat jij naar de PAARDENraces bent geweest, zo cool!
    kus kus
    anna