een heerlijk lang weekend - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu een heerlijk lang weekend - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

een heerlijk lang weekend

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

23 Mei 2011 | Tsjechische Republiek, Praag

En de dagen waar ik zo naar uitkeek zijn alweer om. Pap is vandaag met het vliegtuig weer naar NL vertrokken. We hebben het super leuk gehad en allebei een stuk van Tsjechie gezien dat we nog niet kende. Dus het was een ontdekkingsreis.
Op donderdagochtend zijn we eerst naar Tabor gereden. Een stad/dorp dat bekend staat om zijn gevels. Op de foto's beneden te zien.
Het plein is leuk, maar verder is Tabor niet erg groot en er is niet zo heel veel te zien.
Na Tabor zijn we doorgereden naar Cesky Krumlov. Een parel in Tsjechie. Wat is dat een mooie, romantische plaats. Ik was echt helemaal verrast door die plaats. Ik schrijf plaats omdat ik niet weet of het een stad of dorp is.
We zaten niet te ver van het centrum af in een leuk pension. In die buurt was het rustig en ik heb er heerijk geslapen.
CK is niet groot, maar er is genoeg te zien. Gelukkig waren er niet al te veel toeristen, dus we konden alles op ons gemak bekijken.
Het weer was super. 's Middags wel een flinke onweersbui, maar toen waren we droog binnen.
Het leuke van CK is dat er een rivier door stroomt. Je kunt er gezellig aan het water zitten. Genoeg keuze uit restaurants en cafe's.
Op zaterdag zijn we via Trebon en Pisek weer terug naar Praag gereden. Beide plaatsen wel aardig, maar niks bijzonders.
Gisteren waren we nog in Kutna Hora. Staat bekend om zijn mega kathedraal en om de been-kerk. Nou, je zult het allemaal op de foto's zien.
Vandaag is het gewone leven weer verder gegaan. Nog een paar weken en dan kom ik naar NL. Zomervakantie!!!!

  • 24 Mei 2011 - 04:01

    Dijaja:

    Ziet er erg leuk uit idd. Leuk he ff met pa erop uit.
    xxx

  • 24 Mei 2011 - 06:30

    Ka:

    Hi B
    ziet er mooi uit! Ik geniet van nog een paar vakantie dagen! Ga zorgen dat ik vrij ben als je hier bent. X

  • 24 Mei 2011 - 12:10

    Janiek :

    Hi Bien,

    Dat ziet er super gezellig uit.
    Die foto van jou in het schilderij bewaar ik, wat een giller !
    Lieverd ik verheug me er op dat je naar Nederland komt.
    Dikke kus en tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 44126

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: