warm, warmer, het warmst..... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu warm, warmer, het warmst..... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

warm, warmer, het warmst.....

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

17 Juli 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Het is hier in Praag nog steeds erg warm. Het moet vandaag en morgen gaan regenen en onweren met een temperatuur van ongeveer 35 graden. Het houdt niet op hier. Eergisteren had ik het gevoel dat ik zou smelten. Het was zo warm en vochtig. En ik was de hele dag onderweg. Dus in warme bus en tram. De metro valt nog mee, maar dat is ook geen pretje, want het is behoorlijk druk. En dan allemaal als sardientjes in de metro.... : (
Het werk gaat goed. Ik heb minder klassen, maar eigenlijk is dat nu wel fijn. Volgende maand zullen het er weer meer worden en dan in september beginnen alle klassen weer. Ik heb trouwens op 26 juli een gesprek bij een andere school. Ik wil graag weten hoe ze op een andere school werken en met de leraren omgaan. Gavin en Amanda werken bij Channell Crossing en daar ga ik eens kijken. Ik weet helemaal niet of ik er wel werk krijg, want ik loop ook daar weer tegen het "native speaker" aan. Gelukkig mag ik in ieder geval op gesprek komen, dus kan ik laten horen dat ik toch echt Engels kan spreken.
Wat leuk is, ik krijg steeds meer studenten die NL willen leren!
Gisteren ben ik samen met Amanda naar de film gegeest. The Ghost Writer. Hele goede film!! Voordat we naar de bios gingen hebben we eerst bij een Franse tearoom een ijskoffie met een heerlijk gebakje op. Wat een leuke tent was dat. Het zou zo in Parijs kunnen zijn als je er zit. Praag heeft veel van dat soort geheimen. Die kan je alleen vinden als je hier al een tijd woont, of als je vriendin hebt die hier al een tijd wonen. Amanda komt uit Amerika en geeft hier ook Engelse les. Zij en Gavin krijgen van mij Nederlandse les. Amanda heeft een Nederlandse vriend, vandaar...
Het bevalt me prima in mijn nieuwe flatje. Ik had nog een paar foto's bij het vorige verslag geplaatst. Dan kunnen jullie zien hoe ik hier zit. Het is heerlijk om iets voor mezelf te hebben. Ik kan doen en laten wat ik wil. Ik kook nu ook veel meer.
Het gaat echt goed met me en ik heb het nog steeds erg naar mijn zin.
Krijg net een telefoontje van Warren. Of ik zin heb om vanavond te komen eten....tuurlijk..haha...

  • 17 Juli 2010 - 10:08

    Bas:

    Hey Bien,

    Goed om te lezen dat het je goed gaat daar!
    Net even de foto's van je flat bekeken. Ziet er goed uit hoor en heerlijk inderdaad om iets voor jezelf te hebben en geen rekening meer te hoeven houden met anderen!
    Geniet er in ieder geval en suc6 bij je gesprek!
    Grtjs van ons

  • 17 Juli 2010 - 18:49

    Tante Marijke:

    Hoi Bien,

    De foto's waren erg leuk, lekker hè, iets voor je zelf.
    Ook hier is en blijft het warm, vandaag heerlijk! Zaten bij broer Ton in de tuin te borrelen! Daarna hier op het balkon te eten, zalig, zo'n zomer, ik geniet ervan. Met frans gaar het elke dag weer beter, gelukkig maar!
    Liefs,

  • 17 Juli 2010 - 19:01

    Janiek :

    PFFF ik krijg het al warm als ik het lees !
    Ik zie op de foto's dat je geen gordijnen hebt word je dan niet onnoemelijk vroeg wakker ?
    Weet je waarom ik daar op let.
    Omdat je verteld dat je het heerlijk vindt om een eigen stekkie te hebben. Dan kun je tenminste in je blote kont naar de badkamer lopen, maar zonder gordijnen ?!

    Ik denk aan je, liefs je maffe nicht

  • 18 Juli 2010 - 08:07

    Anna:

    Hai Bien, wat een heerlijke berichten schrijf je toch, vooral omdat het zo lekker met je gaat! Echt goed! Praag klinkt echt als een fijne stad als je het een beetje goed leert kennen, en dat doe je. Heel fijn dat je nu echt een eigen plek heb die je goed bevalt. Helemaal top! Jullie smelten, hier in de tropen blijft het regenen.... toch iets raars aan de hand met het weer op de wereld?
    kus!

  • 18 Juli 2010 - 20:36

    Tante Ger.:

    Hoi Bien,

    Jammer voor jou dat het zowarm is,wij hebben dat ook lang gehad,ook blij dat het nu wat normaler is.
    HEBBEN NET MET ONS GEZIN BIJ aline gebarbecued,Aart was jarig.
    Erg gezellig.En weer even iedereen gesproken.
    Fijn dat het goed met je gaat.Hier ook alles oke.Nog 2 weekjes dan ben ik voor 1 maand in Knokke.
    Ik kijk er naar uit,want ik heb het erg druk gehad met sociale verplichtingen de laatste tijd.En geen vrolijke dingen,maar dan kan ik afstand nemen.
    Bien een dikke kus van ,tante Ger.

  • 25 Juli 2010 - 19:12

    Dorien:

    Hoi Sabien,
    Ik was bij Huut en Sandra en hoorde dat je een eigen site hebt. Nieuwsgierig als ik ben, ben ik je natuurlijk even gaan opzoeken. Leuk om te lezen dat je het prima naar je zin hebt in Praag. En natuurlijk helemaal leuk om te lezen dat het lesgeven je goed bevalt. Namens Ted en de kids wensen wij je veel plezier in Praag. Geniet er van.
    Groetjes, Dorien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 44039

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: