wat een vreemde week - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu wat een vreemde week - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

wat een vreemde week

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

30 Juli 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Gisteren heb ik zo iets ergs gezien. Ik weet niet of je hier tegen kunt, maar misschien wil je dit deel niet lezen. Toch vertel ik het want het brengt de vraag weer naar boven: zijn pit bulls gevaarlijk en als ze aanvallen wie is dan de schuldige, de hond of de baas??
Ik zal je vertellen wat er gebeurt is. Ik kwam gisteren uit de Paneria gelopen, toen ik een pit bull zag die een klein hondje in zjn bek had. Het arme beestje was in shock en er kwam af en toe een zielig piepje uit. De eigenaar van de kleine hond liep in shock rond en wist niet wat hij moest doen. De eigenaar van de pit bull en een vriend zaten letterlijk op de hond en probeerde zijn kaken van elkaar te krijgen.
De politie was aanwezig, maar die wisten niet goed wat ze moesten doen. Na, voor mijn gevoel, een eeuwigheid liet de pit bull eindelijk los en viel het hondje op straat. De pit bull had het hondje letterlijk kapot gebeten. Het was zo zielig. Echt zo ontzettend zielig om dat hondje te zien. En de eigenaar wist echt niet wat hij moest doen. Ik wilde nog naar hem toelopen, maar ik kon helemaal niks voor hem beteken.
Ik moest meteen denken; wat als het een kind was geweest? Echt vreselijk.
Ik was gisteren tijdens de les helemaal van de kaart. Het is zo anders als je het in het echt ziet. En nu weet ik dat pit bulls inderdaad niet loslaten.
Omdat ik maar 1 studente in de klas had gisteren, zijn we naar een koffietent gegaan en hebben daar met elkaar gekletst. Conversatie les bij Coffee Heaven.
Tja, gelukkig was er ook iets leuks deze week. En wel vandaag. Ik had pas geleden een gesprek gehad bij een andere school waar Amanda en Gavin ook werken. Het gesprek ging goed en vandaag moest ik een proefles geven. Het onderwerp was niet makkelijk; past perfect continous. Zoek het maar op in een boek, ik ga het niet uitleggen : )
De les ging heel goed en ik heb de baan. Dus ik ga part-time voor Tutor werken en part-time voor Channel Crossing. Helemaal super.
Ik wil zoveel mogelijk ervaring opdoen en deze nieuwe school lijkt me erg goed en leuk. Dus ik ben benieuwd. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!!!
Nu zit ik thuis op de bank. Het regent, maar dat maakt niet uit want ik hoef nergens heen. Ik heb twee pakken drop gekregen van pap. Ben er van aan het genieten. Straks maak ik sate. De kip staat al te marineren sinds vanochtend. Morgen heb ik geen lessen, dus ik heb een echt weekend.
Ik ga ervan genieten. Ik hoop jullie ook!!!!

  • 30 Juli 2010 - 16:07

    Tante Ger:

    Fijn week-end Bien tot over een maandje.dikke kus tante Ger

  • 30 Juli 2010 - 22:51

    Diana:

    Ten eerste gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!
    En goh wat een verhaal, ja ik ben er van overtuigd dat de baas de schuldige is, die moet hond onder controle kunnen houden! En anders niet mee op straat nemen als andere mensen /dieren er zijn.
    Pitt bulls hebben iets genetisch dat hun kaak idd op slot slaat maar het had zo ver niet moeten komen.En heeel fijn weekends
    mmm lekker sate!!!! xxx

  • 31 Juli 2010 - 17:30

    Marja:

    Hoi Sabine

    Al een tijd was ik op zoek naar je site en iedere keer vergat ik het Huut te vragen maar nu.... Heb ik je gevonden
    Heb natuurlijk eerst al je ervaringen gelezen en dat zijn er veel. Wel hartstikke leuk om daar in Praag vanalles te ontdekken. behalve je laatste ervaring was schokkend. Bah... naar om dat te zien.
    Nou ik ga proberen vanaf nu regelmatig te kijken en je een berichtje te sturen hoor!
    Dan wens ik je nu een hele fijne zomer toe en doe ik je de groetjes...
    Marja (zus van Sandra)

  • 31 Juli 2010 - 19:10

    Tante Marijke:

    Lieve Schat,

    Wat een rot verhaal, vind wel dat de eigenaar schuld heeft, je moet zo'n hond gewoon niet kopen!!!
    Hoop dat je verder een lekker weekend hebt, geniet van de saté. Bij jullie ook lekker weer, hier heerlijke temperatuur en weinig regen.

    Liefs

  • 02 Augustus 2010 - 07:52

    Anna:

    Hai schat, heerlijk hoor steeds je verlagen te lezen, al is dat pitbullverhaal niet fijn inderdaad. Dus die mogen in Praag nog zonder muilkorf rondlopen?! Gelukkig maar dat het geen kind was. Gisteren nog had onze kleine Ben een ontmoeting met een Rotweiler, gelukkig zat er een hek tussen want het beest viel gewoon aan. Je moet er toch niet aan denken... Ben was trouwens helemaal niet bang, hij is dol op alle dieren! Dat wordt nog wat als ie een schorpioen tegenkomt ofzo.... Heerlijk die drop! Ik wil ook!
    Kussen

  • 02 Augustus 2010 - 08:02

    Anna:

    Oh ja en van harte met je nieuwe baan!
    kus anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 44140

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: