Oostenrijk - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Oostenrijk - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Oostenrijk

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

27 December 2009 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie hele gezellige kerstdagen achter de rug hebben. Hier in Oostenrijk was het heerlijk rustig en gezellig. Helaas ligt er weinig sneeuw en hebben we zelfs regen gehad. Niet echt de witte kerst waar we op gehoopt hadden. Het is zo leuk om weer hier te zijn.
Ik was met de trein van Praag, via Linz naar Landeck gegaan. Een rit van meer dan negen uur. Gelukkig had ik nog een film op mijn laptop staan en die heb ik in de trein gekeken. Verder gelezen en naar muziek geluisterd. Het was in Praag niet erg druk in de trein, maar in Linz werd het drukker. Ik had nog plaats, dus geen probleem. Op het station in Landeck werd ik opgehaald door Barend en Leah. Kreeg meteen een hele dikke knuffel van haar. Heerlijk na negen uur gezeten te hebben.
Op de 24ste zijn Barend, Leah en ik naar de kleine kapel gegaan. Er was daar muziek. Duurde maar een minuut of 20. Gelukkig maar, want het was binnen veel kouder dan buiten. Om 5 uur zijn we naar de kindermis gegaan in de grote kerk in het dorp. Het was meer een dienst waarin kinderen het kerstverhaal lieten zien. Beetje een puinhoop, maar wel gezellig. Zoals een kindermis hoort te zijn..haha. 's Avonds lekker allerlei hapjes op en daarna aan de wandel. Toen we terug kwamen van de wandeling lagen er kadootjes onder de kerstboom. Het kerstkindje had Leah niet vergeten. En de volwassenen ook niet hoor!! Eerste en tweede kerst was het druk met kinders, maar heb ik verder weinig gedaan.
Ik blijf hier tot 2 januari, dan ga ik weer terug naar Praag. Maar zover is het nog niet.

• 28 December 2009 - 11:16

Janiek :

Hi Bien,
    Ondanks dat het bij jullie niet wit was klinkt het toch heel gezellig.
    Wij hebben het heel rustig aan gedaan.
    1ste kerstdag zijn Frans en mama hier geweest.
    Heel lux, want ze had alle boodschappen gedaan en heeft ook nog voor ons gekookt.
    2de kerstdag thuis met ons 5jes (hier komt een nieuw werkwoord) gesteengrilledgourmet. Een heel handig 3 in een ding, dus voor ieder wat wils.
    Lieverd ik wens je/jullie een een heel gelukkig en gezond 2010.
    Veel plezier met oud en nieuw en dikke knuffels aan BaGeLe

• 28 December 2009 - 18:28

Karin:

Hi B,
    hier alles goed verlopen! Ik geloof dat het hier officieel een witte kerst was. Gisteren en vandaag gewerkt, morgen vrij en dan naar Cairo voor oud en nieuw. Geniet er nog van en groetjes aan iedereen.
    Kus ka

• 29 December 2009 - 08:00

Helga:

Ha maat!
    Kerst was erg gezellie. Oud en Nieuw lekker met zijn tweetjes..... voor jou en je familie een gezellig uiteinde en een spetterend begin van 2010!!! Een gelukkig en gezond 2010!!!
    Liefs John en Hellie

• 29 December 2009 - 08:42

Tant Ger:

Hoi Bien,
    Heerlijk dat je nu bij Barend bent,Wij hebben het hier ook gezellig gehad.De eerts dag naar ons Caatje geweest.En de 2 e de hele fam van ons hier.Heerlijk. Ook zijn ze nog allemaal met Caat Kiek Hidde en koen en honden gaan wandelen in de warande .
    De seeuw was toen pap.Maar we hebben een hele berg gehad.
    Nu is het bijna allemaal weg.
    Maar volgens de berichten komt er vandaag weer wat.
    Lieve bien ik bel nog naar Barend voor het jaar om is.
    liefs tante Ger.

• 29 December 2009 - 10:39

Tante Marijke:

Lieve Bien,
    Nu,ikhoef je niks meer te vertellen want dat heeft Janiek al gedaan. Ze heeft alleen niet verteld dat wij 2de kerstdag uren op de kinderen hebben gepast! Er moest naar auto's worden gekeken.
    Wij wensen jullieallemaal een heel goed uiteinde en vooral een gelkkig en gezond 2010!!!
    Dikke kus,

• 29 December 2009 - 13:10

Anna:

wat gezellig dat je met oud en nieuw in Landeck bent!
    wij krijgen 30 mensen over de vloer haha een gezellige boel wordt dat. gelukkig neemt iedereen zelf eten mee, dat scheelt. veel plezier met de oliebollen en gluhwein en alvast een heel goed 2010 gewenst Bien! het wordt vast een topjaar voor jou in Praag.
    liefs

• 29 December 2009 - 21:34

Diana:

Hoi Bien
    Gezellie klinkt het daar!!Wij wensen jou heeel veel plezier met oud en nieuw en goede terugreis naar praha!!
    xxx