Oji en Cici en Abang - Reisverslag uit Cirebon, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Oji en Cici en Abang - Reisverslag uit Cirebon, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Oji en Cici en Abang

25 Mei 2007 | Indonesië, Cirebon

Het is maar dat je weet bij wie ik op dit moment logeer. Ik ben in Cirebon. Zeer interessante stad. Er zijn hier twee kratons, paleizen van sultans. Er is een soort tempel/paleis/grot ding. Heel apart. Zal proberen de volgende keer foto's te plaatsen. Ook is er hier een aparta batik stijl. Als je niet weet wat batik is. Het is een stempel motief op kleding, sarongs, nou ja alles wat met stof te maken heeft. Hier in Cirebon doen ze het met de hand. Dat duurt heel lang. Eerst wordt het motief getekend. Dan wordt alles wat niet gekleurd moet worden afgedekt met een laag was. De motiefjes worden geschilderd, laag 1. Dan wordt alles gewassen en komt laag 2. Je kunt je voorstellen dat als er veel kleuren zijn het een heel werk is.
Het is ook heel erg duur. Een sarong handgeverft kost zo'n 50 euro. Maar het is zeker de moeite waard.
Oji ken ik van Tegal. Hij is een vriend van Sanday. Ik kende zijn vrouw nog niet, maar we kunnen het heel goed met elkaar vinden. Super gezellig mens. Ze hebben een zoontje, Abang, en hij is 1 jaar oud. Ik had net zijn verjaardg gemist.Het is wel weer warm hoor. Moet er weer aan wennen. Ik blijf hier nog een paar dagen en ga dan naar Tegal. Kijk er naar uit om mijn vrienden te zien. Verder gaat het met mij uitstekend. Kom mijn tijd goed door. Kijk wel uit om iedereen in NL weer te zien.

• 25 Mei 2007 - 11:38

Diana:

ha die bien, wel tijd om de batik techniek te leren
    weet nooit wanneer het van pas komt
    leuk joh,je hebt al zoveel meegemaakt!
    geweldig, nog eeeeeel veul plezier

• 26 Mei 2007 - 06:15

Fabiola:

Hey Bien,
    Zo geweldig wat je allemaal mee maakt en ziet.
    Heb je dit allemaal van te voren uitgestippeld of komt dat zo spontaan bij je op?
    Kan me voorstellen dat je na zo'n lange tijd je vrienden in NL weer wilt zien.
    Ik blijf het knap vinden dat je dat kan.
    Geniet er nog maar lekker van.