rot-egg-ua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu rot-egg-ua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

rot-egg-ua

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

08 Mei 2007 | Nieuw Zeeland, Rotorua

En daar ben ik weer in de best ruikende stad van NZ. De geur van rotte eieren komt je te gemoet. Ach ja, het heeft niet alleen nadelen, want het betekend dat er hier veel hete water bronnen zijn. En in die bronnen kun je gaan zwemmen. En dat heb ik vandaag gedaan. Heerlijk liggen badderen en weken. De temperatuur loopt per bad op. 36-38-40-42 graden. Bij 42 wordt het toch behoorlijk warm. Maar het was super lekker. Voelde me helemaal schoon en relaxt. Ik was vanmiddag aangekomen in deze stad. Gisteren avond had ik overnacht in Gisborn. Hmmm, het was niet echt de moeite waard, want ik kwam om 5 uur 's middags aan en om 8 uur de volgende ochtend ging ik weer. (vanochtend dus) Maar goed, ik kan zeggen dat ik er geweest ben.
Voor Gisborn was ik twee dagen in Napier. Nou dat is een leuk dorp. Het is een dorp met heel veel Art Deco gebouwen. De rede is minder leuk. Op een mooie februari dag in 1931 was er een gigantische aardbeving die Napier met de grond gelijk maakte. Huizen en gebouwen die het overleeft hadden werden alsnog verwoest door een grote brand. En dus was er niks meer over van Napier. Er werd een plan gemaakt voor de wederopbouw, mouwen werden opgestroopt en tada, een nieuw 'art deco' Napier kwam te voorschijn.
Er is ieder jaar een art deco festival. Yep, een verkleedpartij om de gebeurtenis van 1931 te herinneren.
Verder kun je in Napier naar het aquarium en een soort seaworld. Beide heb ik niet gezien.
Ach ja, je kunt niet alles.
Goed, nu dus in Rotorua. Twee nachten en dan op naar Auckland. Daar nog twee nachten en dan op naar Sydney. Zucht.....En dan naar Jakarta.

  • 08 Mei 2007 - 08:01

    Diana:

    Hoi Bien, ja leuk he Napier vond het ook een geweldig dorp.Mooi dat je zoveel hebt gezien. Zou leuk zijn als we elkaar nog ff konden zien maar ja dan kom je in tijdnood denk.He heel veel plezier nog en we spreken elkaar snel.
    XXX Diana
    en de groetjes van Maarten en Spike natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 44067

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: