eindelijk - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu eindelijk - Reisverslag uit Tegal, Indonesië van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

eindelijk

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

19 September 2006 | Indonesië, Tegal

Jawel dames en heren. Ik ben vandaag eindelijk begonnen met lesgeven....nou ja, lesgeven. Ik was in het lokaal, werd voorgesteld en heb mezelf voorgesteld aan de klassen. Drie in totaal. Morgen twee en overmorgen ook twee. Het valt dus wel mee. Het is alleen zo moelijk om de studenten aan de praat te krijgen. Ze wilde wel weten wat van free sex vond....Ik moest eerst weten wat hun daaronder verstaan. Sex voor het huwlijk. Ik heb mijn eerlijke mening gegeven. Ze vonden het maar raar. Tja, ik uitgelegt dat het een andere cultuur is. Maar goed, volgende week beginnen de lessen echt zeg maar. Maar dan is het ramadan en zijn de lessen korter dan normaal. Ik ben benieuwd of ik dan wel tot de studenten door kan komen....die zitten met grommende magen.
Gisteren was me weer een dag hoor. 's Ochtens was er een plaatsingstest voor de studenten Engels....wel lachen, want ik haalde al aardig wat fouten uit de tekst. Oeps. Goed, de studenten kregen een uur de tijd en die hadden ze ook wel nodig. Ik dacht dat er een paar zouden gaan huilen....
's Middags was er een bijeenkomt voor de leraren. Ik moest ook komen, want ik werd aan de anderen voorgesteld...Het was zoooo saai!! Ik verstond er helemaal niks van en het was bijna 2uur zitten en staren en knikken en nou ja, erg vervelend. Het zal nog wel vaker voorkomen.
Ik heb gelukkig wel een ander bed. Ik had een dubbelbed, maar daar lag ik op de planken. Niet erg leuk voor mijn rug. Nu heb ik enkel bed met twee matrassen en de klamboe past er over....ben 's avonds mugvrij. Jammer dat mijn enkels onder de beten zitten. Die klote muggen trekken zich geen reet aan van deet, autan of wat voor smeersel dan ook. En sokken.....het is zo warm.
Afgelopen zaterdag ben ik met Nia, Novi en Agus naar Ada band gegaan. Een band met de naam Ada. Tja, ik vond het eerlijk gezegt niet zo. Alles in Indonesisch, maar ik kon uit de muziek opmaken dat het over de liefde ging. Vond het beetje een boyband achtig iets. Het was in een sporthal. Op een gegeven moment kwamen er zoveel mensen binnen en werd er zoveel geduwt.....eng hoor. Mensen lieten zich over de raling naar beneden glijden...metertje of 3. En er werden natuurlijk mensen onder de voet gelopen. Dames die bewusteloos waren...niet erg super moet ik zeggen. Kwam misschien ook omdat er maar 1!!!! uit- en ingang was. SLIK.
Maar goed, wij stonden gelukkig aan de andere kant en ons is niks overkomen. Maar het was me een ervaring....zal het niet snel nog een keer doen.
Verder ben ik nog naar het dorp Randudonkal geweest. Hier bij de uni hebben studenten taken in een dorp. Dat kan zijn van het geven van Engelse les, volleyballen met de jeugd, het repareren van een weg. In ieder geval is dat dorp een uur van Tegal. Mijn bibs deed behoorlijk zeer toen ik eindelijk kon afstappen. De omgeving was wel heel erg mooi!! Natuurlijk foto's gemaakt.
Nia is met een auto band een stukje gaan 'raften' op de rivier. Wel leuk om te zien. Ze vroeg me of ik ook ging. Ik had geen zin en eigenlijk was het maar goed. Ik had dan namelijk mijn badpak aangetrokken...ahum, dat doe je hier dus niet. Nee, hier ga je lekker in je lange broek. En met je trui aan....wouw, dat heeft me een rode schaamkleur op de wangen bespaard. Andere cultuur!!
Het brood tante Ger is hier niet erg lekker. Helaas is het heel erg kleverig zodra het in je mond zit. En dan blijf je maar kauwen....
Maar het fruit is hier heerlijk. Iedere keer ondek ik weer iets anders. Vind alleen de mango bomen die hier overal groeien niet zo...maar tot nu toe nog geen allergische reacties!!
Goed, dat was het weer. Bedankt voor het lezen. Bedankt voor de leuke mailtjes!!!!!

  • 19 September 2006 - 15:44

    Ome Thijs:

    Hoi Bieneke

    Hier in Lege zwaloe ga alles wel goed Ben blij dat het met jou ook wel zal lukken Is toch nie zo erg met de kleren aan zwemmen met de zon daar ben je toch zo droog Ons Dian en Maarten zitten nu zo ongeveer in het suezkanaal Dus over zo un anderhalf weekje maar eens kijken of ze al voorbij komen Nu maar eens stoppen met dieen onzin Hou het gezond De groetjes Houdoeeeeeeeeee

  • 19 September 2006 - 18:27

    Desiree:

    Hoi Sabientje,

    Ik kijk iedere keer weer uit naar je volgende verhaal. Meid, je moet er een boek van maken, het wordt een bestseller. Wat een andere cultuur, inderdaad. Je moet echt overal bij nadenken. Fijn, dat je nu eindelijk kunt beginnen met je lessen. Ik hoop dat je leerlingen aan je lippen hangen.
    De reunie was helemaal toppie, iedereen vroeg naar je en ik heb ze allemaal je weblog gegeven, ik hoop dat je leuke mail gaat krijgen.

    groeten uit Tilburg

  • 20 September 2006 - 13:44

    Bianca:

    Leukleukleuk!!!


  • 22 September 2006 - 08:21

    Bernadette:

    Hoi,
    Weer met belangstelling je ervaringen gelezen.Het is wel erg wennen he?Morgen gaan Jos en ik weer naar huis, we hebben 3 heerkijke weken in nederland gehad, prachtig weer wat boften we toch.En veel gezien.Blij toch wel dat we weer huiswaarts keren.Ik blijf je brieven lezen en schrijf je weer vanuit Rocky.

  • 22 September 2006 - 12:30

    Lizeth:

    Hoi Sabine,
    Ik lees je verhalen van A totZ en ik probeer me een voorstelling te maken hoe het daar is. Ik zie je al voor me op je brommer, helm op en kris kras door die drukke straten daar! Het is wel een avontuur zeg! Knap van jou hoor! Je leert die studenten toch hoop ik wel allemaal nette dingen! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal! Het allerbeste, heel veel succes en groetjes van Lizeth

  • 25 September 2006 - 10:59

    Tante Marijke:

    Ha Meissie,
    Wat een verhalen weer, zijn gisteren thuis gekomen en was reuze benieuwd of er al weer nieuws was, En jawel, met de kleren aan het water in(bijna) en pas nou op met die mango's! Wij hebben het heerlijk gehad in Les Landes, de baskische kust. Wat is het daar mooi!!! Prachtig weer en veel gezien ook een geweldige bed&Breakfast in Hasparren eoro 30 met z'n tweeen en groots ontbijt, hoort zeg het voort!
    Veel liefs van Frans en mij,dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 44001

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: