midden november - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu midden november - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

midden november

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

20 November 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo,
eindelijk weer een teken van leven uit Praag. De winter is dan eindelijk gekomen. Vorig weekend was het nog bijna 20 graden, maar nu is het nat en koud. Volgende week wordt de eerste echte vorst verwacht. Niet zo leuk maar ja. Wat wel leuk is, de kerstmarkten komen eraan. Super gezellig!! Veel kramen met van alles en nogwat. Lekkere warme wijn, heerlijke trdelniks, leuke kerstversiering, etc, etc. Hier in Praag zijn meerdere kerstmarkten. Op ieder groot plein vind je er wel een.
Ik hoef hier geen kerstboom te zetten, ik ga met kerst naar Nederland! Kijk er weer erg naar uit om te gaan. Mijn vorige vakantie lijkt alweer zo lang geleden. Het was super om iedereen weer te zien. Natuurlijk ging de week veel te snel voorbij, maar dat is altijd zo.
Hier in Praag gaat het goed. Ik heb het lekker druk. Les geven gaat nog steeds goed. Vind het echt helemaal top. Helaas was ik met een verkoudheid uit Nederland terug gekomen, en die is pas deze week eindelijk over gegaan. Bah bah....ik heb zo'n hekel aan verkouden zijn.
Ik had afgelopen zaterdag mijn laatste weekend les. Ik heb besloten om niet meer op zaterdag les te geven. Het was om de week, maar ondanks dat was het te veel. Natuurlijk kwam er meteen weer een aanvraag voor een nieuwe groep op zaterdag. Ach, ze vinden wel een andere leraar.
Verder is er niet veel gebeurt. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin. De stad blijft met verrassingen komen. Soms zie ik dingen die ik in het afgelopen jaar gewoon niet opgemerkt heb. Jawel, over 10 dagen ben ik hier 1 jaar!!! Yep, zo snel gaat de tijd.

Ik ga lekker van mijn weekend genieten en ik hoop dat jullie dat ook gaan doen. Heel veel groeten vanuit Praag!!!

  • 20 November 2010 - 23:21

    Diana:

    Wow 1 jaar, time flies when you're having fun!! Wij zijn ook erg druk hier ben weer in de tuin bezig groentjes groeien. En Maarten is vandaag werken,jep Zondag!! Ik ga straks naar hem toe. XXXX Diana

  • 22 November 2010 - 14:39

    Imke:

    tjee meis, je best dit keer een behoorlijke tijd blijven plakken.. en het ziet er naar uit dat je voorlopig daar ook blijft... leuk joh.. dat je daar je plekje hebt gevonden... wel lekker dat je met kerst naar huis gaat.. toch fijn heh met vrienden en familie uit NL. ik zit nog steeds in Nicaragua.. en heb dus een warme kerst in het vooruitzicht.. heel raar.. de winkels vol kerstspullen maar geen kerst gevoel.. soms zou ik heel even een weekeindje in europa willen zijn.. kerstmarkten.. winterwandeling.. warme choco.. ach in januari kom ik weer terug.. en dan zal ik de kou snel genoeg weer beu zijn... dus ik geniet nog even hier..:)
    nou meis geniet er van.. !!

    dikke knuffel.. Imke

  • 23 November 2010 - 14:37

    Anna:

    joh wat gaat dat snel, een jaar alweer! heerlijk dat je het zo goed hebt, vindt 't een goed teken dat je de zaterdag lekker voor jezelf wilt hebben! heerlijk ook dat je naar NL gaat met de kerst meid!
    hier alles goed nu de merapi weer is ingeslapen, en verder ook alles prima. wij gaan in april naar NL, misschien een kansje dat we je dan kunnen treffen?

  • 23 November 2010 - 20:45

    Bernadette:

    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt en ook heerlijk om met Kerst weer in Nederland te zijn.Maar we zijn hier Canada baas boven baas wat de kou betreft,schrik niet het was in Springbank, dat is dicht bij Calgary vanmorgen-47, het koudste punt bijna in de wereld.Hier in Rocky was het -31 toen we wakker werden.Maar donderdag wordt het warm 1 graad boven nul.De zon schijnt en het is een schitterend winterwonderland.Ik had je zondag ook een berichtje gestuurd maar ik denk niet dat het overgekomen is.Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je wel en wee.Groetjes ook van Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 44103

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: