eindelijk - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu eindelijk - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

eindelijk

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

21 Augustus 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Ik heb een tafel(tje) en twee stoelen. Kan nu voortaan aan tafel eten en niet meer op de bank met een handdoek op mijn schoot..haha. Na het lesgeven ben ik met Gavin en Veronica naar de Ikea gegaan. Het was een geslaagde trip. Ik ging de winkel uit met een wok, sauspannetje, een tafel en de twee stoelen. Mijn studio is nu echt een hompie geworden. (zoals mam zou zeggen) Ik kom hier echt thuis en vind de rust die ik nodig heb.
Ik voel me hier nog steeds prima op mijn gemak. Ik begin komende maandag voor de nieuwe school en wel bij de ING!! Geen Nederlandse les maar Engels. Ik krijg in september hoog bezoek, haha, pap komt hier!!! Kijk er zo naar uit. En misschien ga ik in oktober een weekje naar NL, maar dat is dus nog niet zeker.
Voor degene die Praag niet zo goed kennen, of laat ik zeggen, de Pragenaren, hier is een kleine opsomming van dingen die me in de laatste paar maanden zijn opgevallen:
1. Mannen houden er erg van om op straat te spugen. (bah)
2. Mensen kunnen zich niet aan de algemene 'voetgangers regels' houden. Ze kijken niet waar ze lopen, proberen regelmatig door me heen te lopen. Kijken bij het verlaten van een winkel niet of er toevallig iemand aankomt.
3. Mensen die naar hun werk gaan kunnen je soms bijna van de roltrap laten vallen, omdat ze zo gehaast zijn.
4. Honden. De mensen hier houden van honden!!!! Groot, klein, het maakt niet uit.
5. Daklozen. Het zijn er heel veel en ze zijn altijd in een park te vinden.
6. Dronken mensen. Deze stad is behoorlijk tollerant als het op alcoholisten aankomt. Mensen drinken hier om 10 uur 's ochtens al bier. Het is ook heel normaal om een halve liter bier bij de lunch te drinken. Jammer alleen dat het ze een vreemde lucht geeft, vooral te ruiken in kleine en luchtdichte ruimtes zoals bus, metro en tram.
Bier is trouwens goedkoper dan water in dit land!!
7. Toeristen. Oke, ik vind het niet erg dat ze er zijn, maar als ze staan te ummelen en niet weten hoe of wat, dan kan ik er niet zo goed tegen. Vooral als ik naar de volgende les moet, aan de andere kant van de stad.
8. Boeken. Als iemand een boek leest in het openbaar vervoer dan zit er een kaft om het boek. Ik weet niet of dit nog stamt uit de tijd van het communisme. Soms is het een stuk krant. Hoeft niets bijzonders te zijn.
8. Passages. Ik weet niet hoeveel er zijn in Praag, maar het zijn er genoeg. En het is heerlijk om ze te ontdekken en doorheen te lopen. Soms vind je de leukste winkeltjes verstopt zo'n doolhof.
9. Hoge hakken. Mijn hemel, de dames kunnen het hier wel hoor. En dat op die klote stenen hier. Mega hoog, en mega dun. En niks breken. Knap hoor!!
10. Politie sirenes. Soms vraag ik me af of ze die dingen aanzetten omdat ze zin hebben in een bak koffie. Ze maken in ieder geval een rotgeluid hier.

Als ik nog meer dingen weet, volgende keer!!!!

  • 21 Augustus 2010 - 16:18

    Janiek :

    Hi Bien,

    ook wel weer eens lekker hé om aan tafel te eten.

    Wij zijn weer terug van weggeweest. Was best leuk in Mirandol zeker met de wetenschap dat ik er nooit meer terug hoef.
    Het huisje van Anneke en Hans is verkocht, jiehaa !!!
    Ik kan me er nu al op verheugen dat we volgend jaar naar iets onbekends op vakantie gaan ( Praag ? ).
    Wij hebben een vondelingetje meegenomen. Zo lief ze heet Cleo en weegt 800 gram.
    Ik zal je wel een foto sturen.
    Lieverd tot snel
    XXX Janiek

    /Users/janiekbothe/Pictures/iPhoto Library/Modified/2010/Cleo/DSC_0526.JPG

  • 22 Augustus 2010 - 10:08

    Tante Marijke:

    Dag lieve Bien,

    Gezellig, dat je huisje echt een thuis wordt!
    Zoals Janiek zegt, lekker om weer eens aan tafel te eten! Het vondelingetje is inderdaad schattig, alleen is mijn dochter zo allergisch als de pest!!!
    Vanmiddag hebben we hier meiden-toepdag, beginnen om 1 uur, ben benieuwd.
    Veel liefs

  • 23 Augustus 2010 - 13:46

    Helga:

    Ha Bien,

    Ben ook weer van de partij, Jamaica was toppie! Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven.Vandaag mijn 3e werkdag phoe phoe....ik mail je snel!

    groetjes,
    Hellie

  • 06 September 2010 - 13:59

    Anna:

    leuk verslag weer en haha wat een geweldige foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 44347

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: