vismarkt - Reisverslag uit Sliema, Malta van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu vismarkt - Reisverslag uit Sliema, Malta van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

vismarkt

Blijf op de hoogte en volg Sabine

16 September 2012 | Malta, Sliema

Even weer een bericht uit Malta waar het weer een heerlijke dag is. Vandaag ben ik met Santina en Katja naar Marsaxlokk geweest. Daar was een vis-groente-kleding-souveniersmarkt.
We waren rond 11 uur op de markt en het was geweldig. Heerlijk om al die verse vis en zeevruchten te zien. Liep echt te watertanden. Ik zal foto's toevoegen, zodat jullie mee kunnen genieten.
Het weer was en is nog steeds heerlijk. Het hele hete is eraf en de dagen zijn nu lekker, zo rond de 28 graden. Dus een prima dag om naar de markt te gaan.
Voor lunch had ik i.p.v. een mixed grill een mixed fish. Het was heerlijk!!! Verse vis met frietjes, mayonaise en sla. Super.

Morgen ga ik eindelijk beginnen met lesgeven. Ik kan niet wachten. Het was, zoals ik vorige keer al schreef, niet helemaal zo gegaan zoals ik verwacht had, maar alles is redelijk goed gekomen en ik ga dus morgen beginnen. Het zullen geen volle dagen zijn met lessen, maar een begin is gemaakt. Ik was afgelopen vrijdag nog even op school. Ik weet nu waar ik de meeste dingen kan vinden. Het belangrijkste zijn de klaslokalen en de lerarenkamer. In de lerarenkamer nog een paar leraren ontmoet. Allemaal even aardig en ik werd hartelijk verwelkomt. Wat een verschil met Praag, waar niemand iets zei.

Ik begin me hier steeds meer op mijn gemak te voelen. Moet zeggen dat Santina daar ook aan meegeholpen heeft. Die neemt me mee naar van alles en nogwat en dan leer je het echte Malta kennen. Net als vandaag.

  • 16 September 2012 - 21:55

    Aline:

    Hoi Bien
    Wat heerlijk inderdaad, verse produkten zijn altijd lekkerder. Wat het weer betreft ben ik erg jaloers, hier vandaag nog een lekker na zomerdagje gehad. We gaan ons langzamerhand opmaken voor de herfst
    Succes met lesgeven, ben erg benieuwd hoe dat hier weer bevalt. gr aline

  • 16 September 2012 - 22:11

    Janiek:

    Hi Bien,

    Wat een gave foto's zeg !
    Ziet er echt nog heel zomers uit.
    Een paar van mijn vriendinnen zijn al bezig met de voorpret van de herfst en winter.
    Gezellig een kopje thee bij de open haard.
    Ook leuk, maar ik hou me nog steeds krampachtig vast aan elk sprankje zonneschijn dat voorbij komt. Ben toch echt meer een zomer mens.

    Ik hoop van harte dat je gezellige studenten krijgt, leuke collega,s en een rustige werkplek.
    En voorlopig nog heel veel mooi weer.
    Veel plezier en toi toi
    Dikke kus Janiek

  • 17 September 2012 - 10:07

    Desiree:

    Hoi Sabine,

    Dat ziet er goed uit en je foto's doen me direct weer denken aan mijn vakantie op Malta, jaaaaren geleden, ik vond het een heel gezellig eiland, en er is zoveel te zien! Fijn te horen dat je het nu al goed naar je zin hebt en dat alles toch weer is goedgekomen. Veel plezier met het lesgeven!

    groetjes,
    Desiree

  • 17 September 2012 - 14:14

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,

    Wil meteen naar Malta!!! Ben net naar binnen gegaan omdat ik het te koud krijg, zou vandaag nog iets van 23 gr. worden, geloof er niks van.
    Wat een heerlijke foto's, zou zo een zarzuela willen maken met al dat lekkers. Geniet met volle teugen en ik hoop dat je leuke studenten krijgt!
    Liefs

  • 18 September 2012 - 20:47

    Sandra:

    Ha mupke,

    Hebben ze daar geen boerenkool? Zag het zo gauw nie op de foto's. Ik heb trouwens net spinazie met vissticks op, echt een slechte combi...! Maar verder gaat ie goed, lekker gespeuld vandaag en donderdag wordt ik ingewerkt voor het KZO (klein zintuigen orkest) spannend!!
    Jij succes met de eerste les, de mooie mannen en proost op de zon en de boeren die op zoek zijn naar een vrouw. Toppunt van romantiek, als jouw waterkoker kapot is geef ik je een nieuwe?!?
    Tot later, x

  • 20 September 2012 - 05:41

    Anna:

    He dat klinkt helemaal goed meid, heerlijk! Vooral die verse vis met frietjes en mayo haha. Nee, wat fijn dat de mensen aardig zijn! Goed voor een mens...

    Dikke kus en succes met je eerste lesgeefdag!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

MALTA

Ik ben verhuisd en wel naar Malta!!

Recente Reisverslagen:

11 November 2012

11-11-12.....

20 Oktober 2012

verassing

07 Oktober 2012

Gozo

27 September 2012

even tussendoor

16 September 2012

vismarkt
Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 44007

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: