regen, regen, regen, regen...onweer, bliksem.. - Reisverslag uit Sliema, Malta van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu regen, regen, regen, regen...onweer, bliksem.. - Reisverslag uit Sliema, Malta van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

regen, regen, regen, regen...onweer, bliksem..

Blijf op de hoogte en volg Sabine

03 September 2012 | Malta, Sliema

De eerste week zit er al bijna op. Het ging deze week niet helemaal zoals ik gehoopt en gepland had, maar gelukkig is er een oplossing gekomen. Ik ga voor een andere school werken, en wel EC. Eigenlijk is het wel prettig voor mij, want de school is dichterbij waar ik nu zit. Ik ben er binnen 15 minuten.
Ik overnacht nog steeds in St. Julian bij Santina en dat gaat prima. Het gaat zelfs zo goed, dat ik besloten heb om hier wat langer te blijven.
Santina en ik kunnen goed met elkaar overweg.

Gisteren en vandaag kwamen 'eindelijk' de eerste onweersbuien. Ik zat gisteren op het balkon toen de eerste voorbij kwam. Wouw, dat is wel wat anders dan een onweersbui in Nederland. Het kwam met bakken uit de hemel en de straten stonden in een mum van tijd blank.
Vanochtend rond 5 uur was er weer een. Ook weer veel te veel water. De berichten vanochtend waren dan ook vol met wateroverlast, kapotte auto's, schade aan huizen en straten.

Vandaag was het redelijk goed, tot ik natuurlijk besloot om naar de supermarkt te gaan. Net toen ik betaald had begon het me weer te regenen. Ik was van plan om even te wachten, maar ben op een gegeven moment toch maar gegaan. Maar goed ook, want het duurde meer dan twee uur.
Ik moest door grote plassen en stromen water waden...haha. Ik was zeiknat toen ik eindelijk de ingang van de flat had bereikt. Mijn arme sandalen waren verzopen.
Maar we hebben gelukkig geen waterschade in de flat en hier in de buurt zijn geen ernstige ongelukken gebeurt. Er is vandaag wel helaas een man overleden. Hij werd door de bliksem geraakt.

Morgen ga ik beginnen op school. Eerst ga ik een paar lessen bijwonen en krijg ik zelf les in hoe een smartboard werkt. Ben benieuwd. Kijk er naar uit, want ik heb alweer veel te lang niks meer gedaan.

  • 03 September 2012 - 21:50

    Sabine Van De Vrande:

    PS, de foto's heb ik niet zelf gemaakt.

  • 04 September 2012 - 00:49

    Anna:

    Heftig hoor dat extreme weer.Kan je je sandalen nog aan of waren ze voor eeuwig verzopen?
    Fijn Bien, weer een nieuwe uitdaging, zet je tanden er maar lekker in! Have fun! En pas goed op jezelf.
    p.s. Doorwie zijn de foto's dan wel gemaakt?
    Veel liefs,
    Anna

  • 04 September 2012 - 09:44

    Sandy Tina Canned Syrup:

    He scheet,

    Een bietje regen, lijkt me heerlijk na 33° C, beetje afkoelen ;-)))
    Maar woon je nu al bij iemand in? Of zit je in een youth hostel?
    Ik vind het hoe dan ook allemaal super stoer van je dat je met slechts één rugzak naar Malta
    vertrekt. Ik zou zeggen Sabien maak er maar weer een super knetter te gekke tijd van !!!!!
    We keep in touch, with love

    san X

  • 04 September 2012 - 13:33

    Janiek:

    Hi Bien,

    Dat vroeg ik mij dus ook al af ( wie die fotos gemaakt heeft ).
    Voor je eigen veiligheid hoop ik dat je ze van internet af hebt geplukt.
    Dat is geen kattenpis die buitjes bij jou.
    Je kunt altijd nog zwembandjes aan doen naar je werk.
    Ik heb er nog wel een paar liggen met nijntje er op, Fleur heeft ze nu toch niet meer nodig nu ze haar zwemdiploma heeft.

    Lieverd, succes op je eerste werkdag !

    Dikke knuf Janiek

  • 04 September 2012 - 15:45

    Tante Marijke:

    Hoi Bien,

    Allemachtig , wat een weer!!!
    Ben blij dat je nieuwe school hebt gevonden, zou heel vervelend zijn als je van voren af aan zou moeten beginnen. ( Even tussendoor, WIJ HEBBEN HIER ZOMER!)
    Hadden afgelopen zondag een ontzettend leuk feest bij Oom Peter en Tante Ger, hardstikke gezellig.
    Wat is een smartboard?
    Ben benieuwd,

    Liefs en succès

  • 04 September 2012 - 16:20

    Sabine Van De Vrande:

    de foto's heb ik inderdaad van het internet. Zou voor geen goud tussen die stromen water gaan staan.
    Een smartboard is een schoolboord, maar dan gelinkt aan een computer. Je kunt er met je vingers op schrijven, video's afspelen, foto's laten zien, etc. Net als een computerscherm.

  • 06 September 2012 - 08:46

    Tante Ger:

    Dit was niet mis!!!!!Ben blij dat je op een andere school aan het werk bent en hopelijk bevalt het je goed!!
    Begin maar vast een reisverslag in boekvorm over al je avonturen tot nu toe.
    Een handleiding voor al degene die van plan zijn te gaan reizen!!!!!
    Wij hebben een geweldig week-end achter de rug.
    Moe maar voldaan zeggen ze dan.
    Bien succes ,en tot gauw T Ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

MALTA

Ik ben verhuisd en wel naar Malta!!

Recente Reisverslagen:

11 November 2012

11-11-12.....

20 Oktober 2012

verassing

07 Oktober 2012

Gozo

27 September 2012

even tussendoor

16 September 2012

vismarkt
Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 44057

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: