ben er nog - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu ben er nog - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

ben er nog

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

20 Mei 2012 | Tsjechische Republiek, Praag

Het is vandaag een heerlijke dag in Praag. Ik denk dat we rond de 30 graden zitten. Ik ga straks lekker naar het park met mijn nieuwe kindle. Ben helemaal blij met mijn ereader. Ik vind het een uitkomst. Ik reis hier zoveel met het openbaar vervoer en dan is een ereader echt heel fijn. Ik hoef geen boeken mee te nemen in mijn tas, die toch al behoorlijk zwaar is.
Gisteren was ik op het bierfestival. Tja, als je in Tsjechie woont dan hoort dat erbij. Het is twee weken lang en brouwerijen uit heel het land zijn er om hun bier te laten proeven.
Het is super gezellig en we gaan volgende week nog een keer.

Het eind van het semester komt weer in zicht. Dat betekend dat wij, de leraren, weer testen moeten gaan maken voor onze studenten. Het is veel werk voor ons en ik vind het persoonlijk niet zo belangrijk voor de studenten, want ik weet hoe hun Engels is. Maar de school wil het, dus doen we het.
Ik weet nog niet wat ik in de zomer ga doen, maar ik denk dat ik voor een paar weken naar Oostenrijk ga. Ik wil natuurlijk naar mijn broer, maar wil ook wat meer van het land zien. Dus ik denk dat ik in etappes naar hem ga.

Ook heb ik besloten om Praag te gaan verlaten. Ik heb het hier na meer dan twee jaar gezien. Ik heb hier zoveel ervaring opgedaan en met veel plezier gewoond, maar het is genoeg. Ik moet zeggen dat de mentaliteit van de mensen me toch te pakken heeft en ik voel dat ik zelf ook negatief begin te worden. Natuurlijk kun je zeggen dat je je er niks van aan moet trekken, maar dat lukt me niet. Ik heb geen zin meer in negatieve, brutale en onbehulpzame mensen.
Ik was van het begin af aan van plan om maar twee jaar te blijven. Dus het sollicitatie zootje is weer begonnen. Ik ben op zoek in verschillende landen. Dus wie weet waar ik eindig. Ik vind het super spannend en leuk.

Vorige week had ik mijn 'nicht' Louise uit Boston op bezoek. Het was zo gezellig dat ze er was. Het weer was toen helemaal niet mooi, maar ze heeft veel van de stad gezien. Ik vind het heel leuk om mensen de stad te laten zien. Dus als jullie nog willen komen voordat ik ga....laat het me weten : )

Goed, ik ga van het mooie weer genieten.

  • 20 Mei 2012 - 13:37

    Imke:

    spannend !! weer een nieuw avontuur voor de boeg.. ik blijf lezen!! succes met solliciteren!!! liefs Imke

  • 20 Mei 2012 - 13:48

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Ook hier is het eindelijk zomer!!! Vandaag ontzttend druk hier, Marathon en Oisterwijk Sculptuur, dus we zitten een paar weken in de drukte. Maar wel leuk hoor!
    Ben benieuwd waar je naar toe zult trekken en of Janiek en ik het nog halen??? Heb Eline beloofd met haar naar Parijs te gaan (misschien wil ze wel naar Praag!) en Frans wil deze winter weer naar de zon.
    Ook ik vond de Tsjechen zo grauw en grijs, een triest volk.
    Veel plezier deze zomer en wie weet!
    Liefs en kus

  • 20 Mei 2012 - 22:16

    Anna:

    Wat heerlijk, 30 graden! Lekker van je boeken op je ereader genieten dus. Warmer dan hier in Salatiga. Maar hier is het ook helemaal niet slecht haha. En ja, ik ken het Bien, de examens maken, wat een tijdrovende bezigheid he. Zit er zelf ook tegenaan te hikken. Succes ermee!
    Maar wat een goede plannen! Een mooie reis maken, en weer op naar een volgende uitdaging! Een ander land, nieuwe mensen! Goh wat is dat weer snel gegaan he, deze 2 jaren.
    Veel plezier en succes met browsen en zoeken naar een nieuwe job. Europa of elders?

    Dikke kus,
    Anna, en ook van de mannen natuurlijk xxx

  • 21 Mei 2012 - 05:18

    Ka:

    Hi B

    spannende tijd! Hou ons op de hoogte. Ga vandaag weer richting Schiphol oost voor de arbeidstherapie....
    Nog geen eind aan de rugproblemen.

    Dikke X

  • 21 Mei 2012 - 18:32

    Janiek:

    Hi Bien,
    wat gezellig weer een lang reisverslag te lezen. Lijkt me heerlijk om weer naar iets nieuws uit te kijken.
    Welke landen heb je allemaal in het vizier ?
    Een jaar geleden vertelde je dat je graag nog eens naar Indonesië terug wilde, wil je dat nog steeds of ga je je horizon nog meer verbreden ? Ben reuze benieuwd wat het gaat worden. Lieverd van ons 5jes een hele dikke knuffel en tot snel

  • 23 Mei 2012 - 19:04

    Huut:

    Hoi zussie, fijn om te lezen dat je ereader zo goed bevalt (ben er zelf ook aan verslaafd, alleen dan van Kobo). Ik vind het ook slim dat je weer gaat zoeken naar iets anders. Liefs en tot later. H

  • 12 Juni 2012 - 18:12

    Bernadette:

    Eindelijk je laatste verslag gelezen, verbaasd dat je Praag gaat verlaten, maar als je het naar je zin hebt dan is het over, kom je naar Canada??zou het weer eens leuk vinden om je hier te hebben.Veel succes met het zoeken naar een nieuwe baan en veel plezier deze zomer Groetjes van Bernadette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 44039

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: