Pasen... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Pasen... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Pasen...

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

07 April 2012 | Tsjechische Republiek, Praag

En wat voor een pasen. We hebben hier een groot probleem met eieren! Yep, de eieren hier zijn erg duur op het moment. Het heeft te maken met de verandering van regels van de EU, maar ik denk dat het ook typisch Tsjechs is om er een eier-gate van te maken. Gelukkig hou ik niet zoveel van eieren en hoef ik ze niet te kopen in de winkel.
Hier gaat alles goed. We zijn goed door de koude winter gekomen. Er waren zeer koude dagen bij, maar het ging prima. Ook de sneeuw was niet zo erg dit jaar. Ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Een paar weken geleden ben ik naar Wenen geweest. Mijn vriendin Amanda woont daar en ik wilde haar gaan bezoeken. Gelukkig is Wenen niet ver van Praag, maar 5 uur met de bus waarvan je 4 1/2 uur aan het rijden bent. Ik vertrok op vrijdag rond half 1 en was rond half 6 in Wenen. Amanda stond me al op te wachten.
Het weekend was super. Het weer was ongelooflijk mooi.
Op zaterdag waren we begonnen op de naschmarkt. Helemaal geweldig. Een markt met aan de ene kant allerei etenswaren. Van kaas tot koffie. En het rook er geweldig. En aan de andere kant van de markt alleen maar restaurantjes. Duur, goedkoop, hip, ouderwets, van alle en nogwat.
De rest van de zaterdag hebben we gelopen. Heel veel gelopen en heel veel gezien.
Op zondag heb ik nog een andere vriendin ontmoet. We waren gezellig gaan lunchen. En later die dag moest ik helaas alweer terug naar Praag.
Ik ben helemaal verliefd op Wenen en ga zeker nog een keer terug. Het is zo anders dan Praag. Veel groter met leukere winkels en veel beter eten..haha.
Dit weekend doe ik het lekker rustig aan. Ik heb geen plannen en ik vind het prima zo. Ik ben druk met lesgeven, maar het blijft een super baan. Ik vind het nog steeds heerlijk.
Praag wordt langzaam aan groener. Het duurt hier altijd een tijd voordat we iets groens zien, maar nu is het toch zover. In het park bij mij in de buurt komen de eerste bloemen te voorschijn.
Ik wens jullie allemaal fijne paasdagen. Niet te veel eieren eten!!!!!

  • 07 April 2012 - 15:20

    Tante Marijke:

    Hè, eindekijk weer eens een bericht uit Praag. Wist van Papa al dat je naar Wenen ging, maar had nog niets gehoord. Wij waren daar ook (12 jaar geleden of zoiets) en ik vond het net een openluchtmuseum, was er niet zo kapot van. Ieder zijn MEUG!!!
    Hier verder alles zijn gangetje, behalve dan dat Frans de ziekte van Lyme heeft. Toch zijn we blij dat we weten wat er aan de hand is, knnen nu verder.
    Veel liefs en hopelijk zien we elkaar als je hier bent,
    Kus

  • 07 April 2012 - 15:22

    Tante Marijke:

    Vergeet te zeggen dat ik wel de gebouwen van Hundertwasser geweldig vond!

  • 08 April 2012 - 09:36

    Ka:

    Jij ook fijne paasdagen! Heb net wandelingetje gedaan in de zon. Heerlijk. We gaan weer stapjes vooruit. Rustig aan maar weer.
    XXX

  • 08 April 2012 - 17:56

    Tante Ger:

    Na de email nog even een reactie op je berict.Wij waren ook 15 j geleden in Wenen.Geweldig.Kan me voorstellen dat je nog eens terug wilt.
    Het ga je goed verder liefs tante Ger.

  • 09 April 2012 - 17:09

    Bernadette:

    Leuk weer eens een verslag van je te lezen.Was ooit in Wenen, de jaren 60, wat een tijd geleden, maar vond het toen een geweldige stad.Het gras wordt al een beetje groen, dus dat is een goed teken hier, hoewel er is weer sneeuw voorspelt voor het einde van de week.We zien wel,veel groeten van Bernadette

  • 20 April 2012 - 02:44

    Anna:

    ja meisie ik wist wel dat je diep in je hart een decadentje was! wenen past echt bij jou haha. maar wat GEWELDIG dat je al die beroemde mooie steden kan zien, met eigen ogen!! heerlijk meid. zo fijn te horen dat je het lekker naar je zin hebt xxx anna en de mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 43996

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: