gezellig - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu gezellig - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

gezellig

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

13 April 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Met Pasen waren tante Diny en Bibi in Praag. Op zaterdag hadden we afgesproken bij de Karelsbrug. Helaas was het die dag mega druk en deed ik er ongeveer een kwartier over om over de brug te komen. Maar aan de andere kant vond ik de dames. Het was een hele gezellig middag. We hebben heerlijk op een terras op het oude stadsplein gezeten. We hebben de twaalf apostelen twee keer voorbij zien komen. (klok bij het oude stadhuis) 's Avonds heerlijk gegeten bij mijn favoriete Italiaan. Echt super. Tante Diny en Bibi hadden de volgende dag een rondleiding van 3 1/2 uur en ik moest die dag mijn lessen weer gaan voorbereiden.
Een week later stonden Helga en Daan op de stoep. Zij kwamen donderdag aan in Praag. Tussen twee lessen door heb ik ze even gezien. En toen de dames van een pizza zaten te genieten stond ik weer voor de klas. Ik had vrijdag vrij genomen en het was een leuke dag. Het weer was goed. We hebben veel gezien, gewandeld en ook lekker op de trap van het Rudolphium gezeten.
Die avond zat ik weer bij de nu bekende Italiaan en weer was het eten er super.
Zaterdag was qua weer minder. Het was fris en af en toe hadden we regen. Maar ondanks dat was het weer een leuke en volle dag. Het was zo leuk om Nederlands te praten en met de meiden lol te hebben.
Zaterdagavond moesten we alweer afscheid van elkaar nemen. Na twee Baileys in een leuke tent tegenover het theater hebben we dat dan maar gedaan. In de metro was het toen wel even 'terug naar de realiteit'. Maar het was super gezellig en ik vond het zo gaaf dat ze naar Praag waren gekomen.
Giseren, maandag, had ik voor het eerst een observatie door een senior leraar van de school. Dat doen ze twee keer per semester. Het is om nieuwe leraren te begeleiden en ook om iedereen 'fris' te houden. Het is makkelijk om lui te worden. Maar goed, gisterenavond was het mijn beurt om bekeken te worden. En het resultaat? GOED!! Ze had eigenlijk maar weinig minpunten. Dus met een goed gevoel naar huis. Heerlijk!!
En vandaag weer volop les gegeven. Ik zit op dit moment bij Gloria Jean's coffee. Had een volle spaarkaart en dat betekend een gratis koffie. Over een half uur neem ik dan de tram 22 naar de volgende les. Daarna dan nog een prive les en dan gaat het weer terug naar de woning.
En zo blijven we bezig : )

  • 13 April 2010 - 13:51

    Sabine Van De Vrande:

    Voor degene die het willen weten. De laatste foto, met die worst, dat is een Trdelnik. Het is heerlijk!! En ja, het ziet er echt zo uit.

  • 13 April 2010 - 14:00

    Ka:

    Hi B
    Heb er zo' n zin. Nog een maandje en dan ben ik er. Kan ik nog iets meenemen voor je? Ga overmorgen nog 1 reisje maken en dan vakantie ....JIPPIE. Fijn te lezen dat alles zo goed gaat. Tot over een maandje Dikke kus Ka

  • 13 April 2010 - 18:44

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,

    Leuk hè, al dat bezoek uit nederland. Zou wel weer een keertje naar Praag willen, is al weer zo lang geleden. Wie weet!
    Zie je hopelijk als je in Tilburg bent. Vrijdag komt Papa naar Janiek, hij wilde ook de kid's weer eens zien, leuk hoor!
    Liefs

  • 14 April 2010 - 05:08

    Diana:

    Haha grappig Gloria Jeans hebben ze hier ook!! MM lekker
    zelfs in Renmark!! Haha.
    Leuk dat alles goed gaat met bezoekjes en de lessen
    liefs Dijaja

  • 17 April 2010 - 12:54

    Anna:

    Klinkt erg gezellig meid, zo leuk dat je bezoek krijgt! En wat een lekkere opsteker dat er niets op je aan te merken valt als teacher... had niks anders verwacht trouwens hoor!
    liefs

  • 26 April 2010 - 06:27

    Tante Ger:

    Hoi Bien,

    Ik wilde even iets laten horen.Hoe gaat het?
    Nog contact gehad met de fam Aquina?het begint ook al weer op te schieten dat je naar huis komt.
    Groeten van Eileen,heb ik gesproken.
    Verder is het hier druk,nog steeds.En vraag me niet wat,de dag is om voor ik het weet.
    Bientje alle goeds liefs tante Ger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 44048

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: