Pasen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu Pasen - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

Pasen

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

02 April 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Ieder land heeft zijn eigen tradities maar hier in Praag hebben ze wel een hele aparte traditie met pasen. Mannen mogen de vrouwen slaan met een stok gemaakt van gevlochten takken. Het brengt de vrouw gezondheid voor het komende jaar. Mannen mogen het doen alleen in de ochtend. Als de vrouw geslagen is geeft ze de man een ei of een schnapps...haha. 's Middags mogen de vrouwen iets terug doen, meestal gooien ze dan water over de mannen. Niet alleen mannen en vrouwen, maar ook jongens en meisjes natuurlijk. Ik had met een paar studenten over dit gebeuren gesproken en meerdere dames doen 's ochtens net of ze niet thuis zijn. Ik vind het geweldig om dit te horen. Gelukkig verstoppen we in NL de eieren en mogen de kinderen die gaan zoeken. Niks slaan.
Morgen zie ik tante Diny en haar dochter. Kijk er erg naar uit. Ik moet eerst nog lesgeven van 9.00 tot 12.20 uur. Het is een hele zit, maar het gaat redelijk snel voorbij.
Hier gaat het verder goed. Heb het nog steeds naar mijn zin. Volgende week komen twee vriendinnen en in mei komt mijn beste vriendin. Heerlijke vooruitzichten!!
Ik hoop dat jullie allemaal een fijn pasen hebben. Niet te veel eieren eten!!

  • 02 April 2010 - 21:49

    Anna:

    wel fris nog daar he!
    hier veel regen, het einde van de regentijd.
    liefs

  • 03 April 2010 - 11:10

    Tante Marijke:

    Ha die Bien,

    Leuk hè, dat tante Dinie in Praag is, ze vertelde het mij toen we met het vrouwengilde op stap waren in A'dam.
    Wat een idioot gedoe met pasen, hij zou eens moeten durven om te meppen, sla meteen terug!
    2de paasdag komt de hele meute weer eieren zoeken,we verwachten niet al te slecht weer, al zullen we niet net als vorig jaarbuiten zitten.
    Veel liefs, fijne paasdagen en de groeten aan tante Dinie en dochter

  • 03 April 2010 - 16:16

    Janiek :

    He Bien
    Wie is die andere beste vriendin ?
    Geintje !!
    Ik wens je een zalig pasen en bedankt für die Bloemen.

    Dikke kus Janiek

  • 03 April 2010 - 19:04

    Bernadette:

    Leuke traditie, ik zou net als Tante Marijke meteen terugslaan,wij zijn niet zo onderdanig.Enfin, fijne Paasdagen en veel plezier met je bezoek.Hier is het lente, we kunnen onze lol niet op,maar we zijn er nog niet, april doet wat ie wil, dat betekend misschien sneeuw en mei, well we zien wel.Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 44013

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: