officieel lid van Praag... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu officieel lid van Praag... - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

officieel lid van Praag...

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

10 Maart 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo,

Vandaag ben ik officieel lid van Praag..Ik heb eindelijk mijn 'verblijfsvergunning". Het is niet echt een vergunning, maar meer een papiertje dat zegt dat ik in Praag woon. Ben nu dus echt hier. Ahum.
Ik was naar de vreemdelingenpolitie gegaan omdat ik mijn vergunning maar niet kreeg. Ik dacht dat ze dat naar mij zouden opsturen. Niet dus.
Onderweg naar het gebouw had ik Petra een sms gestuurd en gevraagd of ze in het Tsjechs kon schrijven hoe ik moest vragen of mijn vergunning er was. Goed idee van mij, want de vrouw bij de balie sprak geen Engels.
Na het zetten van mijn handtekening en een stempel in mijn pas kon ik weer gaan. Had wel meer dan 2 uur moeten wachten. Lang leve de spelletjes op de ipod.
Op de terugweg heb ik boodschappen gedaan bij de Albert, jawel, de Albert Heijn, maar dan zonder Heijn. Euroshopper jus d'orange staat in de koelkast : )
Tegenover de grote Albert zit de Kaasmaker. Yep, zo heet de winkel, de kaasmaker en ik heb er een stukje Beemsterkaas gekocht!!! Straks met een beetje mosterd...heerlijk.
Gisteren zat ik op school in de leraren kamer te kletsen met Gavin en Rick. Gavin komt uit Australie en Rick uit Amerika. We hadden het over van alles en nogwat, maar het meeste ging over lesgeven en Engelse grammatika. Ik zat zo te denken of we bepaalde dingen ook in het NL hebben. Dus ik zei hardop, Oh, dat hebben we ook in het Nederlands, waarop Gavin mij aankijkt en zegt 'Nederlands?'. 'Ja, ik kom uit NL.' Hij pakt iets uit zijn tas en legt een Nederlands paspoort tafel. Ik verbaasd, pak dat ding, kijk erin en zie zijn naam. Zijn vader komt uit NL! Gavin zelf spreekt geen woord Nederlands. Of ik hem dat kan leren. Tuurlijk zeg ik...ahum.
Wat leuk was, na de ontdekking hebben we over van alles en nogwat Nederlands gesproken. Gavin houdt van poffertjes en vlokken..haha. In ieder geval, het was een verrassing en erg leuk.
Goed, ondanks mijn vrije dag moet ik toch iets gaan doen voor de lessen van morgen. Ik heb trouwens een volle agenda!!! Genoeg werk en genoeg salaris. Alles is goed gekomen.

  • 10 Maart 2010 - 14:06

    Ka:

    Proficiat B
    Officieel inwoonster van Praag. Fijn zo'n gadget! Ik ben er ook heel blij mee. Binnenkort pingen X

  • 11 Maart 2010 - 04:59

    Diana:

    Ha Pragerin,Pragenarin, Pragenesin,Whatever.
    Mooi zo, en grappig die nederlanders zijn ook OVERAL.Ben blij dat het allemaal goed gaat en je genoeg werk krijgt, des te eerder zien we jou!!
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 44001

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: