heerlijke dag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu heerlijke dag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

heerlijke dag

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

22 Februari 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Het is tien voor tien 's ochtens. Mijn eerste les vandaag was van 7 uur tot 8 uur. Ik weet het, erg vroeg. Maar gelukkig zijn de twee studenten erg leuk en willen ook echt Engels leren.
Toen ik vanochtend om 6 uur wakker werd dacht ik dat ik na het lesgeven meteen naar huis zou gaan. Maar het is zo'n mooi weer vandaag. De kou gaat langzaam weg en de zon schijnt.
Ik ben dus maar weer wat door de stad gaan wandelen. En ik heb een leuke koffie tent ondekt, Mamma Coffee. En daar zit ik nu lekker aan een kop latte. Oftewel, een koffie verkeerd. Hiernaast zit een winkel met de naam Potten en Pannen!! Pas geleden zag ik hier ook een Peek en Cloppenburg. En ze verkopen hier Brabantia spullen.
De sneeuw is bijna weg. Hier en daar liggen nog vieze hopen. Het is meer zwart dan wit.
Ik wilde nog een foto maken van de entree van de bank waar ik lesgeef. Er staan allerlei dingen op de deur die je niet mee naar binnen mag nemen. Fototoestel, eten en....een pistool..haha. Ik zal de volgende keer een foto maken. Helaas waren de batterijen op.
Mijn volgende les is rond 16.00 uur. Dan heb ik drie lessen van 90 minuten achter elkaar. Wel met 10 minuten pauze ertussen, maar toch. Het is best pittig, maar ook wel lekker. Het zijn publieke cursussen, die op school gegeven worden. Dat is voor mij wel fijn, want dan hoef ik niet heel Praag door. Dat is leuk en minder leuk aan het lesgeven bij bedrijven. Ze kunnen erg ver uit elkaar liggen en een normale werkdag van 9 tot 5 heb ik niet.
Aan de andere kant heb ik wel vrij tussen lessen in en kan ik op mijn gemak een stuk van de stad bekijken. Ach, alles heeft voor- en nadelen.
Met mij gaat het goed. Ik vind het steeds leuker hier. Afgelopen donderdag was ik gaan lunchen met een collega en zij vertelde me een aantal dingen over Praag. Ik was voor de eerste keer in een Praags zelfsbedienings restaurant. Gebakken kaas, aardappelen en een gebakje voor 4 euro!! Het kan dus wel hier, je moet alleen weten waar je moet zijn. In de stad, waar de toeristen rondhangen, betaal je veel meer.
In de woning gaat het ook goed. Cath heeft haar 3e chemo gehad en het gaat redelijk. Ze probeert nog steeds te stoppen met roken. Ik weet niet of het haar zal lukken. Ze is al drie keer gestopt....hint.
Gisteren heb ik voor de eerste keer echt tv gekeken. Normaal kijk ik geen tv omdat ik niks versta. Maar gisteren was de afdaling mannen in Vancouver. Heerlijk om niks aan mijn hoofd te hebben en te kijken hoe die mannen zich van de berg af stortten.
O ja, ik ben ondertussen langzaam aan begonnen met het leren van Tsjechs. Veel kan ik nog niet, maar goed. Dat komt wel.
Nou, dat was het weer. Ik drink mijn koffie op en ga dan weer de stad in.

  • 22 Februari 2010 - 09:25

    Tante Ger:

    Leuk ,wat een enthousiast verslag.Ik had toevallig ook even tijd.
    Hier is het weer niet zo best,somber en regen.Het zonnetje mag weer gaan schijnen,maar oom Peter is toch golven.
    Bas is gister terug van wintersport.
    Hier dus ook allemaal weer aan het werk,want de kinderen zijn ook weer naar school.
    dit was het weer.
    Bien,liefs tante Ger.

  • 22 Februari 2010 - 09:51

    Dijaja:

    ha die Bien,
    Nou klinkt allemaal gezellig leuk voor je dat je zo'n fijne dag hebt, de onze zit er al bijna weer op.
    Heb met Steffi en Dominic op faceboek al een paar berichtjes gestuurd. Die steffi echt ongelooflijk hoe ze nederlands kan schrijven zonder geleerd te hebben. Niet foutloos maar wel heeel goed begrijpbaar. Ze wilde graag in het engels dus volgende keer op zun engels. xxxxx

  • 22 Februari 2010 - 13:10

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Wat fijn dat de temp. weer gaat stijgen hè, we hebben het nu wel gehad met de winter!
    Heb niet veel carnaval gevierd, ben gevloerd door een longontsteking en aan de antibiotica. Het lijkt trouwens wel besmettelijk want ook Janiek heeft een fikse longontsteking, moest zelfs eerst naar het ziekenhuis, bij haar kan het wel aan carnaval liggen want ze was elke dag met de kid's op sjouw tot die geen zin meer hadden.
    Zondag a.s. gaan we naar Tenerife, schoonzus Erna en haar lover opzoeken, hoop dat het mooi weer is, want ook daar is het flink te keer gegaan.
    Je hoort het wel als we weer terug zijn.
    Veel liefs en tot mail's

  • 25 Februari 2010 - 02:34

    Anna:

    Klinkt heerlijk meid Mamma Coffee, is dat waar de foto is genomen? En ja zo vind je langzamerhand je adresjes , je gaat je nog thuisvoelen Bien in Praag, pas maar op! Lekker dat je flink wat lessen hebt al klinkt het ook wel pittig. 10 minuten pauze tussen de lessen door is niet bepaald lang. Appel mee en een fles water en een keeltabletje misschien!
    veel liefs uit salatiga xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 44028

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: