hallo - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu hallo - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

hallo

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

28 Januari 2010 | Tsjechische Republiek, Praag


Ben ik weer vanuit een zeer koud Praag. Al moet ik zeggen dat het vandaag niet zo koud was als gisteren. Ik denk dat we over de -10 zijn gegaan gisteren. En met een koude wind voelde het nog kouder aan. Heel gemeen.
Er is weer sneeuw op komst..waren we bijna van de troep af. Oke, genoeg over het weer. We kunnen het toch niet veranderen en op een gegeven moment komt de lente : )
Hier in Praag gaat het nog steeds goed. Ik had vandaag weer een nieuwe les bij een bedrijf. Het is een uitgeverij waar ze een bekend economisch blad maken en uitgeven. De man die ik lesgeef is hoofd van de afdeling fotografie. Heel interessant. Het is altijd leuk om te weten wat de studenten doen op het werk. En sommige hebben een interessantere baan dan anderen.
Volgens mij had ik verteld over de moeilijke studenten bij het bedrijf waar ze kleding ontwerpen. Het bleef een moeilijke klas. Ze kwamen te laat, spraken veel Tsjechs tijdens de les, weinig motivatie en het klikte gewoon niet. Probleem is opgelost. Ze willen een andere leraar. Prima. Ik vind het best. Ik wilde er zelf ook mee stoppen, want ik had echt het gevoel dat ik niets bereikte daar. Gelukkig staat Tutor achter mij en kon Zuzana, mijn contactpersoon, zich goed voorstellen hoe het was voor mij. Zij heeft zelf ook les gegeven. Tja, dit kan dus ook gebeuren.
Ik hoop dat de volgende leraar meer geluk heeft en ze wel kan motiveren. Al mijn andere studenten zijn wel leuk en gemotiveerd. Gelukkig maar..haha.
Ik begin nu langzaam aan een paar leraren te kennen op het werk. Ik ben er nu meer, omdat ik daar mijn lessen voorbereid. Het is leuk om met ze te praten. Ze komen echt van overal. UK, Australie, USA, etc.
Gisteren moest ik naar de DHL om te kijken hoe goed het Nederlands van iemand was die daar gesolliciteerd had. Dat was ook heel leuk om te doen en het was leuk om weer een keer Nederlands te spreken. Dat doe ik hiet niet al te vaak.
Afgelopen weekend ben ik samen met Jason naar de film Sherlock Holmes gegaan. Het was heerlijk om er even tussenuit te zijn en niet aan Engelse lessen te denken. Jason is de Amerikaan die ik voor de vakantie had ontmoet. Hij wilde ook naar die film en dus zijn we samen gegaan. Is wel zo gezellig. De film was trouwens heel goed!
Verder gaat het hier goed. Cath had vandaag haar tweede chemo. Het gaat deze keer beter dan de eerste keer.
Goed ik ga richting bed. Morgen 1 les en dan lekker weekend. Alhoewel, ik wil al wel een aantal lessen voor de volgende week voorbereiden. Dan hoef ik dat niet in het weekend te doen.
Tot de volgende keer!!!

  • 28 Januari 2010 - 22:48

    Bernadette:

    Hoi,

    het lijkt Canada wel met al die kou en sneeuw,en hier is het weer altijd een onderwerp van gesprek,fijn te lezen dat je het naar je zin hebt, dus er was geen "chemistry"(dat zegt men hier dan)tussen jou en die studenten,maar dat is ook weer opgelost.Groetjes ook van Jos

  • 29 Januari 2010 - 11:54

    Janiek :

    Lieve Bien,

    Jij bent ook een bezige bij zeg !
    Wel lekker dat je van die vervelende lui af bent.
    Ik ben net terug uit Weeze Duitsland. Ik had daar bevelvoerders-oefeningen en cursus. Heb weer flink bij geleerd.
    In de tijd dat ik weg was is Lei Ping chinees restaurant ( quatre bras ) compleet afgefikt.
    Als je de foto's wilt zien kun je op www.brandweerspotters.nl kijken
    Lieverd hou je haaks en tot snel.
    x Janiek


  • 29 Januari 2010 - 12:20

    Tante Marijke:

    Nou lieverd, Janiek heeft je al weer op de hoogte gehouden en ik mocht natuurlijk oppassen, wat ook wel weer heel gezellig was. Vooral Eline is dan al een hele meid die goed helpt. Heb s'nachts wel thuis geslapen. Fleurtje vroeg waarom ik niet in Mama's bed ging liggen!!!
    Hier is het ook koud, regen tegen het vriespunt aan, brrrr!

    Liefs en tot de volgende keer

  • 29 Januari 2010 - 14:49

    Ka:


    Hi B, ben door de dokter weer ok verklaard. Ga morgen weer aan de slag. Mag naar Accra, gelukkig is het daar lekker warm. Een zonnestraaltje doet altijd goed. Succes met de lessen. En een prettig weekend. X ka

  • 05 Februari 2010 - 13:13

    Anna:

    heeee lieve bien VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG meid en nog vele jaren he...! heb een fijne dag en een dille verjaarsKUS van ons allemaal. Geniet maar lekker van het ZIJN in Praag! wat veel leuke (en minder leuke hum) verschillende klussen heb je zeg, wel afwisselend dat is fijn. We hebben het op 't moment heel erg druk met van alles en nog wat (import, nieuwe boardingklant, ziek paard, etc) dus ik kom niet zo toe aan een uitgebreide mail maar dat komt wel weer. Ondertussen denken we aan je hoor! Dikke kussen vanuit Salatiga ook van James he....

  • 05 Februari 2010 - 21:08

    Aline:

    Hoi Bien
    Allereerst van Harte gefeliciteerd nog met je verjaardag, hieperdepiep hoera!!!!! weer een jaartje erbij in goede gezondheid en we wensen je natuurlijk nog vele jaren. groetjes , van ons allemaal, Aline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 44067

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: