troep - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu troep - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

troep

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

19 Januari 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

Hallo allemaal,

wat een troep in de straten van Praag. Gisteren en vandaag regen!! Dus door de drap. Ik stond gisteren bij de bushalte en had niet in de gaten dat er een bus aankwam....zat helemaal onder de viezigheid. Het is levensgevaarlijk in de binnenstad. Sneeuw komt in grote hoeveelheid van de daken geschoven. Als je er net onder loopt...hmm, minder.
Ik had vorige week een nieuwe klas. Tja, je kunt het niet altijd meteen treffen met de studenten. Deze groep is iets moelijker. Maar in de derde les is het me toch gelukt om ze aan het praten te krijgen en zelfs met elkaar in discussie te gaan. Pfew, ik was al bang dat het niets meer zou worden.
Vanavond geef ik les aan mijn eerste prive studente! Ik krijg betaald voor een uur kletsen...helemaal super..haha.
We spreken af in een koffiebar in de stad. Helemaal goed. En ik heb deze week nieuwe studenten in-company en volgende week nog een in-company les EN een publieke cursus. Ik ga mensen helpen die voor het CAE gaan. Het advanced examen van Cambridge. Het is wel een late cursus, maar ik vind het super. Het is niet het CPE dat ik zelf gedaan heb, maar ik kan ze in ieder geval vertellen wat ze te wachten staat.
Dus die uren gaan helemaal goedkomen. In februari komen nog meer publieke cursussen vrij. Dan gaan een aantal leraren weg en die moeten dan vervangen worden.
Hier in huis gaat het goed. Cath is redelijk door haar eerste chemo gekomen. Ze was wel ziek en had last van stoned zijn. Nu is ze aan het proberen om te stoppen met roken. Petje af hoor. Sinds de ouders van Patrik hier niet meer zijn is het veel beter. We hebben nu het huis voor onszelf en dat is heerlijk. We hoeven alleen met elkaar rekening te houden. Als het ons allebei uitkomt dan eten we samaen. En anders koken we gewoon apart. Geen regels en moeilijk gedoe met kooktijden. Cath en ik kunnen goed met elkaar overweg en we hebben soms heerlijke gesprekken. Ik ga dan meestal even bij haar op kantoor zitten en dan kletsen we over de dag en over wat ons bezig houdt. Oke, ik ga me langzaam klaarmaken voor de les. Nou ja, veel hoef ik niet te doen, alleen geld meenemen voor een bak koffie..haha.
Ik wilde iedereen nog bedanken die mij een kerstkaart gestuurd hebben. Ze hangen nog steeds aan de kast!!
Tot de volgende keer.

  • 19 Januari 2010 - 18:04

    Kuchende Ka:

    Hi B,

    Goed te horen dat de lessen goed gaan. Niet alleen het geven maar ook het aantal! Ik goed aan het kuchen en vet aan de antibiotica. Het winterweer rust even maar volgens Piet P komt er weer een vries periode. Bah bah bah. Succes met je leerlingen en Dikke kus Ka mis je

  • 20 Januari 2010 - 13:21

    Tante Marijke:

    Lieve Bien,
    Nou, wij waren vlug van de troep af, gelukkig maar! Het moet nog wel koud gaan worden, maar dat is niet zo erg kun je je op kleden.Fijn dat het steeds beter gaat lopen met de lessen
    en ook dat het goed gaat met je flatgenote, is ook heel belangrijk!
    Veel liefs en tot mail's

  • 21 Januari 2010 - 11:58

    Anna:

    hai bien,
    wat fijn dat je al zo lekker aan de slag bent en ook in huis je draai gevonden hebt. klinkt echt prima allemaal. ben wel benieuwd naar de lessen die je geeft en gaat geven, is dat vooral conversatie of toch ook wel grammatica etc? succes er mee, een vooral ook met de kou en de sneeuw en de vieze drab! hati-hati en liefs

  • 21 Januari 2010 - 13:54

    Leah:

    Lieve Tante Bien,

    Opa heeft vandaag een dwerg opgestuurd. Dat vind ik heel lief van hem. Het is "Grumpy" uit Sneeuwwitje. Ik heb Opa een hele dikke kus via de telefoon gegeven. Ik hoop dat Opan inderdaad binnenkort op bezoek komt.

    Ik vind het nog steeds jammer dat je niet meer bij mij bent. Hopelijk kom je binnenkort weer bij mij op bezoek. Ik mis je. Een hele dikke kus.

    Groetjes, Leah.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Sabine

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 44010

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 23 Februari 2014

Hall in Tirol, Oostenrijk

28 Augustus 2012 - 30 September 2013

MALTA

02 Juli 2009 - 29 September 2009

Amerika

30 November -0001 - 29 Mei 2007

Mijn eerste reis

01 April 2002 - 01 September 2002

dat was Canada

28 November 2009 - 30 November -0001

PRAAG

Landen bezocht: