dag 11 van 2010 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu dag 11 van 2010 - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Sabine Vrande - WaarBenJij.nu

dag 11 van 2010

Door: Sabine

Blijf op de hoogte en volg Sabine

11 Januari 2010 | Tsjechische Republiek, Praag

En daar ben ik weer vanuit een wit Praag. Ja de winter is hier nu ook en er ligt aardig wat sneeuw. Ik denk dat we de 15 cm makkelijk halen. Hier gaat gelukkig het openbaarvervoer wel verder. Kon vandaag gewoon de bus en de metro nemen naar het werk. In de stad was het iets minder leuk. Daar waren ze vanochten wel met sneeuwschuivers over de wegen gegaan, maar niet over de voetpaden. Het gevolg was dat er een halve meter sneeuw op het voetpad ligt. En als je dan moet oversteken, dan mag je je daar doorheen worstelen. Laarzen nat, broek nat..bah bah. Het is hier echt een vieze boel hoor als het sneeuwt. Er is geen zout gestrooid, maar de wegen zijn schoongeveegd. Dus is het nog steeds een drap waar de auto's en bussen doorheen rijden. En daar mag je als voetganger dan doorheen als je naar de overkant moet. Het is vies en glad. Hier in Praag zijn de mensen verbaasd, want dit is hier niet normaal, zoveel sneeuw. Achter onze woning, op de parkeerplaats, hoor ik regelmatig slippende banden van auto's die proberen weg te komen. Ik heb een paar foto's gemaakt. Het is niet van het mooie centrum van Praag, maar van de buurt waar ik woon. De foto met de bruine deur naar de tattoo shop, dat is onze ingang.
Ondertussen gaat het leven hier gewoon verder, nou ja gewoon... Cath, mijn huisgenoot, heeft haar eerste chemo achter de rug. Ze heeft borstkanker. Het gaat best goed met haar. Ze houdt zich sterk. Patrik, de jongen die bij ons in uis was is weg. Hij is met zijn vader bij zijn opa en oma gaan wonen. Dat betekend voor ons dat we van zijn ouders af zijn. Gelukkig maar. Het huis is nu echt weer van ons. Heerlijk. Verder weinig nieuws. Het lesgeven is nog steeds super. Heb morgen een nieuwe klas bij een bedrijf. Ben benieuwd. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe echt mazzel heb met mijn studenten. Allemaal leuk!
Tot de volgende keer!!!

• 11 Januari 2010 - 13:43

BaGeLe:

Hoi Bien!

In heel Europa draait het winterse weer met ons door... Hebben ze op veel plaatsen last van sneeuw en sneeuwstormen... zo zitten wij hier in Pians nog steeds op de sneeuw te wachten bij een milde 0°C.
    De weermannen voorspelden sneeuw voor het afgelopen weekend, maar ze hadden het helaas weer mis. En voorlopig zit er geen sneeuw aan te komen. Boven op de bergen is het koud, dus ze kunnen genoeg kunstsneeuw maken... maar dat is toch niet hetzelfde.

Verder gaat het hier rustig. Leah heeft vandaag je kaartje gekregen. Ze was er zeer blij me en wilde weten in welk huis je woont.

Nu weer terug aan het werk! De mazzel.

• 11 Januari 2010 - 16:07

Tante Marijke:

Hoi Bien,
    Ja, wij krijgen ook genoeg van de sneeuw. Hier in Oisterwijk zijn vooral in het centrum de stoepen spekglad, je moet steeds oppassen om niet op je rug te gaan(meestal val je achterover in de sneeuw)
    Morgen met de trein naar Den Haag, het Gemeentemuseum, hoop dat het een mooie tentoonstelling is. Fijn, dat je het zo treft met je studenten, dat maakt ontzettend veel uit. Maar volwassenen zijn altijd veel gemotiveerder, dat was op het talenpraktikum ook al zo.

Veel liefs

• 11 Januari 2010 - 17:28

Bernadette:

het lijkt wel een echte canadese winter die jullie hebben, behalve we hebben hier niet die natte boel.Op het moment is het 7 boven nul, het lijkt wel lente na al de kou die we achter de rug hebben.Fijn dat je het verder zo naar je zin hebt.groetjes bernadette

• 12 Januari 2010 - 06:44

Diana:

Hoi Bien jep omgekeerde wereld hier wij hebben net hittegolf achter de rug met top van 47 graden!! Maar nu regent het HEERLIJK.
    Echt blij mee
    Vervelend voor je huisgenote wens haar maar beterschap en veel sterkte, ze zal zeker een goede vriendin an jou hebben. en leuk dat het goed gaat op je werk krijg je genoeg werk?
    ik morgen nog en dan weekend willen dit nweekend met ONS bootje gaan varen. XXX ikkie

• 12 Januari 2010 - 19:01

Ka:

Hi B,
    succes met je nieuwe studenten. Ga je dan naar het bedrijf toe of komen ze naar nou? Hier gaat het langzaam beter qua weer steeds een graadje warmer, sneeuw gaat langzaam weg! Jippie vieze zooi. wens Cath heel veel sterkte en succes!
    X Ka

• 12 Januari 2010 - 21:20

Aline:

Hoi Bien
    Leuk om zo een beetje bij te houden wat er in Praag gaande is. Fijn dat je studenten leuk zijn. Hier is het nu een beetje rustiger aan het worden,wel koud, maar dat hoort eigenlijk wel b ij de tijd van het jaar. De sneeuw is voor de kinderen pret. In de Drunense duinen van de heuvels met de slee. geweldig. Het rijden met de auto en de fiets is op zich goed te doen.
    Een echte winter.
    Verder gaat het allemaal zijn gangetje. Kiek loopt en vindt het geweldig.
    We horen weer snel van je, groetjes van ons. Aart, Aline, Floor, Bas en Kiek

• 13 Januari 2010 - 21:25

Janiek :

Hi Bien,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het echt top vind zoveel sneeuw.
    De meesten zijn er nu wel klaar mee maar van mij mag er nog een meter vallen.
    Wij gaan dit jaar niet op wintersport dus zo kom ik toch nog aan mijn trekken.
    Leuk om te horen dat het lesgeven je zo goed bevalt. Heb je al genoeg uren ?
    Lieverd fijne avond en slaap lekker
    dikke kus Janiek

PS dank je wel voor de leuke kaart